‘’Ο μέγιστος αριθμός ανά εκπαιδευτή καθορίζεται σε τριάντα (30) σε εργαστηριακά ή θεωρητικά ή και μεικτά μαθήματα..’’
Το κείμενο δεν είναι κατανοητό. Προτείνεται:
Ο μέγιστος αριθμός σπουδαστών ανά τμήμα καθορίζεται σε είκοσι πέντε (25).
Σε τμήματα με αριθμό άνω των 12 σπουδαστών, στα εργαστηριακά μαθήματα προστίθεται και δεύτερος εκπαιδευτής.
Επίσης προτείνεται να προστεθεί:
Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ εγγράφονται κατά προτεραιότητα στα ΙΕΚ (εφόσον κατέχουν πτυχίο), στις συναφείς ειδικότητες του Τομέα από τον οποίο αποφοίτησαν. Στις υπόλοιπες ειδικότητες εγγράφονται με το απολυτήριο του ΕΠΑΛ.
Οι απόφοιτοι των ΣΕΚ έχουν δικαίωμα εγγραφής στα ΙΕΚ σε αντίστοιχη με την ειδικότητα τους ειδικότητα, εφόσον κατέχουν πιστοποίηση 3ου επιπέδου.
Για τη συνάφεια και τις αντιστοιχίες ειδικοτήτων εκδίδονται πίνακες κατά ειδικότητα από τη ΓΓΔBΜ.
Οι καταρτιζόμενοι στα ΙΕΚ απαλλάσσονται με αίτησή τους, από την παρακολούθηση μαθημάτων που έχουν διδαχθεί στο ΕΠΑΛ και στη ΣΕΚ, εφόσον έχουν βαθμολογηθεί σε αυτά με βαθμό τουλάχιστον 15. Στην περίπτωση που έχουν φοιτήσει ή κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ ή ισοτίμου Σχολής με αυτά, απαλλάσσονται με αίτησή τους, από την παρακολούθηση μαθημάτων που έχουν διδαχθεί, εφόσον έχουν εξετασθεί σ’ αυτά επιτυχώς. Για τη συνάφεια των μαθημάτων εκδίδονται πίνακες, κατά ειδικότητα, από τη ΓΓΔBΜ. Για μαθήματα που δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες, αρμόδια να απαντήσει σε σχετικό ερώτημα του Δντή του ΙΕΚ είναι επιτροπή που συστήνεται στη ΓΓΔBΜ για το σκοπό αυτό.
Οι παραπάνω ρυθμίσεις είναι κίνητρα επιμέλειας για τους μαθητές κατά τη φοίτησή τους στα ΕΠΑΛ και στις ΣΕΚ, εφόσον σκοπεύουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΙΕΚ. Απαλλάσσει τους καταρτιζόμενους από επαναλήψεις μαθημάτων που έχουν παρακολουθήσει με καλή μάλιστα επίδοση, συντομεύει το χρόνο κατάρτισης και βελτιώνει τις συνθήκες φοίτησης των υπολοίπων, αφού η αναλογία καταρτιζομένων ανά εκπαιδευτή είναι μικρότερη, αξιοποιείται με καλύτερα αποτελέσματα ο εξοπλισμός και η εξοικονόμηση πόρων για την αγορά υλικών στα εργαστήρια είναι προφανής.
‘’Ο μέγιστος αριθμός ανά εκπαιδευτή καθορίζεται σε τριάντα (30) σε εργαστηριακά ή θεωρητικά ή και μεικτά μαθήματα..’’ Το κείμενο δεν είναι κατανοητό. Προτείνεται: Ο μέγιστος αριθμός σπουδαστών ανά τμήμα καθορίζεται σε είκοσι πέντε (25). Σε τμήματα με αριθμό άνω των 12 σπουδαστών, στα εργαστηριακά μαθήματα προστίθεται και δεύτερος εκπαιδευτής. Επίσης προτείνεται να προστεθεί: Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ εγγράφονται κατά προτεραιότητα στα ΙΕΚ (εφόσον κατέχουν πτυχίο), στις συναφείς ειδικότητες του Τομέα από τον οποίο αποφοίτησαν. Στις υπόλοιπες ειδικότητες εγγράφονται με το απολυτήριο του ΕΠΑΛ. Οι απόφοιτοι των ΣΕΚ έχουν δικαίωμα εγγραφής στα ΙΕΚ σε αντίστοιχη με την ειδικότητα τους ειδικότητα, εφόσον κατέχουν πιστοποίηση 3ου επιπέδου. Για τη συνάφεια και τις αντιστοιχίες ειδικοτήτων εκδίδονται πίνακες κατά ειδικότητα από τη ΓΓΔBΜ. Οι καταρτιζόμενοι στα ΙΕΚ απαλλάσσονται με αίτησή τους, από την παρακολούθηση μαθημάτων που έχουν διδαχθεί στο ΕΠΑΛ και στη ΣΕΚ, εφόσον έχουν βαθμολογηθεί σε αυτά με βαθμό τουλάχιστον 15. Στην περίπτωση που έχουν φοιτήσει ή κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ ή ισοτίμου Σχολής με αυτά, απαλλάσσονται με αίτησή τους, από την παρακολούθηση μαθημάτων που έχουν διδαχθεί, εφόσον έχουν εξετασθεί σ’ αυτά επιτυχώς. Για τη συνάφεια των μαθημάτων εκδίδονται πίνακες, κατά ειδικότητα, από τη ΓΓΔBΜ. Για μαθήματα που δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες, αρμόδια να απαντήσει σε σχετικό ερώτημα του Δντή του ΙΕΚ είναι επιτροπή που συστήνεται στη ΓΓΔBΜ για το σκοπό αυτό. Οι παραπάνω ρυθμίσεις είναι κίνητρα επιμέλειας για τους μαθητές κατά τη φοίτησή τους στα ΕΠΑΛ και στις ΣΕΚ, εφόσον σκοπεύουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΙΕΚ. Απαλλάσσει τους καταρτιζόμενους από επαναλήψεις μαθημάτων που έχουν παρακολουθήσει με καλή μάλιστα επίδοση, συντομεύει το χρόνο κατάρτισης και βελτιώνει τις συνθήκες φοίτησης των υπολοίπων, αφού η αναλογία καταρτιζομένων ανά εκπαιδευτή είναι μικρότερη, αξιοποιείται με καλύτερα αποτελέσματα ο εξοπλισμός και η εξοικονόμηση πόρων για την αγορά υλικών στα εργαστήρια είναι προφανής.