Αξιότιμε Υπουργέ,
Διαβάζοντας το Άρθρο 2 του Κεφαλαίου A παρατήρησα την έλλειψη επαρκούς Πληροφορικής Παιδείας,
γεγονός ευθέως αντίθετο με τους σκοπούς του Γενικού Λυκείου όπως διατυπώνονται στο Άρθρο 1 - Παράγραφος 2
και συγκεκριμένα με το σκοπό που αναφέρεται στην Υποπαράγραφο θ.
Επιπλέον, τα 3 μαθήματα εκάστης Ομάδας Προσανατολισμού αποδεικνύονται ανεπαρκή σε αριθμό,
καθώς είτε περιορίζουν τις επιλογές των υποψηφίων ως προς τα Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης
ή αναγκάζουν τους υποψήφιους να εισέλθουν σε Σχολες ανεπαρκώς προετοιμασμένοι,
λόγω έλλειψης αντιστοίχων μαθημάτων όπως επί παραδείγματι αυτό της Πληροφορικής.
Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με το σκοπό του Γενικού Λυκείου που διατυπώνεται στο Άρθρο 1 - Παράγραφος 1.
Για να μη μακρηγορώ άλλο περί της αναγκαιότητας της Πληροφορικής,
παραθέτω την πρότασή μου για την ανανέωση του Άρθρου 2 (μόνο τις αλλαγές):
Παράγραφος 2 (Β' Λυκείου):
Γενική Παιδεία:
1) Θρησκευτικά, μιας (1) ώρας
2) Πολιτική Παιδεία, τριών (3) ωρών
Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών:
1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τεσσάρων (4) ωρών
2) Λατινικά, τριών (3) ωρών
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών:
1) Μαθηματικά, τεσσάρων (4) ωρών
2) Φυσική, τριών (3) ωρών
Επιλογής:
1) Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα, δύο (2) ωρών
2) Φιλοσοφία, δύο (2) ωρών
3) Ερευνητική Εργασία, δύο (2) ωρών
Επανέρχονται τα μαθήματα Επιλογής στα οποία μεταφέρονται η Φιλοσοφία και η Ερευνητική Εργασία,
με σκοπό τη διάθεση περισσότερων ωρών σε μαθήματα Προσανατολισμού,
καθώς και ένα μάθημα Πληροφορικής - επιλογής της Γ' Λυκείου - στο πλαίσιο τις ενίσχυσης της Επιστήμης.
Παράγραφος 3 (Γ' Λυκείου):
Γενική Παιδεία:
1) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τεσσάρων (4) ωρών
2) Τα Θρησκευτικά αντικαθίστανται από Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, δύο (2) ωρών.
Η Στατιστική είναι εκ των ων ουκ άνευ για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού όπως κι η Γλώσσα.
Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών:
1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, οκτώ (8) ωρών
2) Λατινικά, έξι (6) ωρών
3) Ιστορία, τεσσάρων (4) ωρών
4) Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών, έξι (6) ωρών
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών:
1) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών
2) Φυσική, επτά (7) ωρών
3) Χημεία, πέντε (5) ωρών
4) Βιολογία, τεσσάρων (4) ωρών
Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών & Οικονομικών Σπουδών:
1) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών
2) Φυσική, επτά (7) ωρών
3) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, τεσσάρων (4) ωρών
4) Οικονομία & Διοίκηση, πέντε (5) ωρών
Τα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού γίνονται 4, επαναφέρεται το μάθημα του Προγραμματισμού,
ενώ το μάθημα Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών μεταφέρεται στην 1η Ομάδα.
Έτσι η 1η Ομάδα έχει πρόσβαση στο 1ο Πεδίο, η 2η στο 2ο & 3ο και η 3η στο 2ο & 4ο.
Για την προσαρμογή των προαναφερθέντων Πεδίων έχω δημοσιεύσει σχετικό σχόλιο στο αντίστοιχο άρθρο.
Τέλος, οι συνολικές διδακτικές ώρες ανέρχονται στις 35 εβδομαδιαίως.
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και επλίζω να εισακουσθώ.
Με εκτίμηση,
Τηλέμαχος Ζωίδης
απόφοιτος Λυκείου, φοιτητής τμήματος Μαθηματικών και προβληματισμένος πολίτης
Αξιότιμε Υπουργέ, Διαβάζοντας το Άρθρο 2 του Κεφαλαίου A παρατήρησα την έλλειψη επαρκούς Πληροφορικής Παιδείας, γεγονός ευθέως αντίθετο με τους σκοπούς του Γενικού Λυκείου όπως διατυπώνονται στο Άρθρο 1 - Παράγραφος 2 και συγκεκριμένα με το σκοπό που αναφέρεται στην Υποπαράγραφο θ. Επιπλέον, τα 3 μαθήματα εκάστης Ομάδας Προσανατολισμού αποδεικνύονται ανεπαρκή σε αριθμό, καθώς είτε περιορίζουν τις επιλογές των υποψηφίων ως προς τα Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης ή αναγκάζουν τους υποψήφιους να εισέλθουν σε Σχολες ανεπαρκώς προετοιμασμένοι, λόγω έλλειψης αντιστοίχων μαθημάτων όπως επί παραδείγματι αυτό της Πληροφορικής. Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με το σκοπό του Γενικού Λυκείου που διατυπώνεται στο Άρθρο 1 - Παράγραφος 1. Για να μη μακρηγορώ άλλο περί της αναγκαιότητας της Πληροφορικής, παραθέτω την πρότασή μου για την ανανέωση του Άρθρου 2 (μόνο τις αλλαγές): Παράγραφος 2 (Β' Λυκείου): Γενική Παιδεία: 1) Θρησκευτικά, μιας (1) ώρας 2) Πολιτική Παιδεία, τριών (3) ωρών Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τεσσάρων (4) ωρών 2) Λατινικά, τριών (3) ωρών Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών: 1) Μαθηματικά, τεσσάρων (4) ωρών 2) Φυσική, τριών (3) ωρών Επιλογής: 1) Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα, δύο (2) ωρών 2) Φιλοσοφία, δύο (2) ωρών 3) Ερευνητική Εργασία, δύο (2) ωρών Επανέρχονται τα μαθήματα Επιλογής στα οποία μεταφέρονται η Φιλοσοφία και η Ερευνητική Εργασία, με σκοπό τη διάθεση περισσότερων ωρών σε μαθήματα Προσανατολισμού, καθώς και ένα μάθημα Πληροφορικής - επιλογής της Γ' Λυκείου - στο πλαίσιο τις ενίσχυσης της Επιστήμης. Παράγραφος 3 (Γ' Λυκείου): Γενική Παιδεία: 1) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τεσσάρων (4) ωρών 2) Τα Θρησκευτικά αντικαθίστανται από Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής, δύο (2) ωρών. Η Στατιστική είναι εκ των ων ουκ άνευ για όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού όπως κι η Γλώσσα. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, οκτώ (8) ωρών 2) Λατινικά, έξι (6) ωρών 3) Ιστορία, τεσσάρων (4) ωρών 4) Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών, έξι (6) ωρών Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών: 1) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών 2) Φυσική, επτά (7) ωρών 3) Χημεία, πέντε (5) ωρών 4) Βιολογία, τεσσάρων (4) ωρών Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών & Οικονομικών Σπουδών: 1) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών 2) Φυσική, επτά (7) ωρών 3) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, τεσσάρων (4) ωρών 4) Οικονομία & Διοίκηση, πέντε (5) ωρών Τα μαθήματα ανά Ομάδα Προσανατολισμού γίνονται 4, επαναφέρεται το μάθημα του Προγραμματισμού, ενώ το μάθημα Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών μεταφέρεται στην 1η Ομάδα. Έτσι η 1η Ομάδα έχει πρόσβαση στο 1ο Πεδίο, η 2η στο 2ο & 3ο και η 3η στο 2ο & 4ο. Για την προσαρμογή των προαναφερθέντων Πεδίων έχω δημοσιεύσει σχετικό σχόλιο στο αντίστοιχο άρθρο. Τέλος, οι συνολικές διδακτικές ώρες ανέρχονται στις 35 εβδομαδιαίως. Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και επλίζω να εισακουσθώ. Με εκτίμηση, Τηλέμαχος Ζωίδης απόφοιτος Λυκείου, φοιτητής τμήματος Μαθηματικών και προβληματισμένος πολίτης