Ένα βασικό μειονέκτημα του νέου εκπαιδευτικού προγράμματος για το Λύκειο, θεωρώ πως είναι ο εξοστρακισμός της πληροφορικής.
Μετά από αρκετά χρόνια διδασκαλίας μαθημάτων αλγοριθμικής/προγραμματισμού στη δευτεροβάθμια και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχω καταλήξει στα παρακάτω:
1) Το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να γνωρίσει σε ικανοποιητικό βαθμό ένα βασικό πυλώνα της πληροφορικής που είναι η αλγοριθμική σκέψη. Αυτό θα μπορούσε να καλυφθεί με ένα μάθημα γενικής παιδείας στις δυο πρώτες τάξεις του Λυκείου, όπου θα ανέβει ένα επίπεδο παραπάνω σε σχέση με το γυμνάσιο (όπως εξάλλου αυτό συμβαίνει και με άλλα βασικά γνωστικά αντικείμενα) καθώς οι μαθητές είναι πιο ώριμοι γι’ αυτό. Με αυτό τον τρόπο ανεξάρτητα από τις μετέπειτα επιλογές τους για σπουδές οι μαθητές θα έχουν γνωρίσει ένα θεμελιώδη τρόπο σκέψης που έχει εφαρμογή σχεδόν παντού. Επίσης θα μπορούν να αξιολογήσουν καλύτερα την πληροφορική ως επιστήμη και να αποφύγουν λανθασμένες επιλογές για το μέλλον τους.
2) Στην γ’ τάξη του λυκείου, ο μαθητής αφού θα έχει πλέον μια σαφή εικόνα του μαθήματος θα μπορεί να το επιλέξει για να εξεταστεί πανελλαδικά σε πιο ανεβασμένο επίπεδο για την πρόσβασή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (όπως γίνεται μέχρι τώρα). Είναι προφανές ότι το μάθημα θα πρέπει να έχει αυξημένο συντελεστή βαρύτητας για κάποιες σχολές ή τμήματα.
Ένα βασικό μειονέκτημα του νέου εκπαιδευτικού προγράμματος για το Λύκειο, θεωρώ πως είναι ο εξοστρακισμός της πληροφορικής. Μετά από αρκετά χρόνια διδασκαλίας μαθημάτων αλγοριθμικής/προγραμματισμού στη δευτεροβάθμια και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχω καταλήξει στα παρακάτω: 1) Το εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να γνωρίσει σε ικανοποιητικό βαθμό ένα βασικό πυλώνα της πληροφορικής που είναι η αλγοριθμική σκέψη. Αυτό θα μπορούσε να καλυφθεί με ένα μάθημα γενικής παιδείας στις δυο πρώτες τάξεις του Λυκείου, όπου θα ανέβει ένα επίπεδο παραπάνω σε σχέση με το γυμνάσιο (όπως εξάλλου αυτό συμβαίνει και με άλλα βασικά γνωστικά αντικείμενα) καθώς οι μαθητές είναι πιο ώριμοι γι’ αυτό. Με αυτό τον τρόπο ανεξάρτητα από τις μετέπειτα επιλογές τους για σπουδές οι μαθητές θα έχουν γνωρίσει ένα θεμελιώδη τρόπο σκέψης που έχει εφαρμογή σχεδόν παντού. Επίσης θα μπορούν να αξιολογήσουν καλύτερα την πληροφορική ως επιστήμη και να αποφύγουν λανθασμένες επιλογές για το μέλλον τους. 2) Στην γ’ τάξη του λυκείου, ο μαθητής αφού θα έχει πλέον μια σαφή εικόνα του μαθήματος θα μπορεί να το επιλέξει για να εξεταστεί πανελλαδικά σε πιο ανεβασμένο επίπεδο για την πρόσβασή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (όπως γίνεται μέχρι τώρα). Είναι προφανές ότι το μάθημα θα πρέπει να έχει αυξημένο συντελεστή βαρύτητας για κάποιες σχολές ή τμήματα.