Προτείνονται τα παρακάτω:
Α) Διαγράφονται οι ειδικότητες οι οποίες υπάρχουν στις ΣΕΚ για την αποφυγή σύγχυσης στην αγορά εργασίας (δεν υφίσταται λόγος να λειτουργούν σε δύο επίπεδα):
1. Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία υποδοχής- Υπηρεσία ορόφων – Εμπορευματογνωσία )
2. Τεχνικός Κομμωτικής τέχνης
3. Τεχνικός Αισθητικός Ποδολογίας – Καλλωπισμού Νυχιών & Ονυχοπλαστικής
Β) Στην Ομάδα προσανατολισμού Διοίκησης & Οικονομίας προστίθενται οι ειδικότητες:
17. Στέλεχος Τραπεζικών Εργασιών
18. Στέλεχος Διεθνούς Εμπορίου
18. Στέλεχος Εμπορικών Επιχειρήσεων & Εξυπηρέτησης Πελατών
19. Στέλεχος Τουριστικού Πρακτορείου
Γ) Στην Ομάδα προσανατολισμού Υγείας & Πρόνοιας προστίθεται η ειδικότητα:
17. Προσχολικής Αγωγής - Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιών με ειδικές ανάγκες
Δ) Στην Ομάδα Επιμέρους τομείς & επαγγέλματα προστίθενται οι ειδικότητες,
10. Τεχνικός Διαχείρισης & Ανακύκλωσης αποβλήτων
11. Τεχνικός Ελέγχου Ρύπανσης και Εγκαταστάσεων Αντιρύπανσης
και μετονομάζεται η 1 σε:
1. Τεχνικός Εφαρμογών Αισθητικής
Ε) Προστίθενται στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών:
Τομέας Μηχανολογίας
1.Τεχνικός Εργαλειομηχανών Αριθμητικού Ελέγχου CNC
2.Τεχνικός Θερμικών Και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων
3.Τεχνικός Αερίων Καυσίμων
4.Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού
5.Τεχνικός Αυτοκινήτων Οχημάτων
6.Τεχνικός Γεωργικών Μηχανημάτων
7.Τεχνικός Μηχανημάτων Έργων
8.Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών
Τομέας Ηλεκτρολογίας
1.Τεχνικός Αυτοματισμών
2.Τεχνικός Ανελκυστήρων
3.Τεχνικός Ηλεκτρολόγος Ηλεκτρικών Οικιακών Συσκευών
4.Τεχνικός Ηλεκτρολόγος Αυτοκινήτων Οχημάτων
5.Τεχνικός Φωτοβολταϊκών Συστημάτων & Ανεμογεννητριών
6. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων
Τομέας Ηλεκτρονικής
1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Υπολογιστικών Μονάδων
2. Τεχνικός Η/Υ
3. Τεχνικός Ιατρικών οργάνων
ΣΤ) Στην Ομάδα Προσανατολισμού Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας προστίθενται οι ειδικότητες:
1. Υπεύθυνος Υποδοχής & Φιλοξενίας
4. Τουριστικός συνοδός
Ο διακριτός τίτλος στις ειδικότητες κάθε επαγγελματικού επιπέδου (3Ο ΣΕΚ – 4Ο ΕΠΑΛ/ΙΕΚ) αποτρέπει τη σύγχυση στην αγορά εργασίας .
Απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκριση λειτουργίας κάθε ειδικότητας πρέπει να είναι η ύπαρξη πιστοποιημένου εργαστηρίου στο Εργαστηριακό Κέντρο που υποστηρίζει το ΣΕΚ.
Η πιστοποίηση θα προκύψει μετά από αξιολόγηση και κατάταξη των εργαστηρίων, που πρέπει να προηγηθεί, από επιτροπές μονίμων καθηγητών ανά Πόλη και ειδικότητα.
Δυστυχώς η εμπειρία δείχνει ότι σε πολλά ΙΕΚ λειτουργούν Ειδικότητες σε υποτυπώδη εργαστήρια με σοβαρότατες ελλείψεις εξοπλισμού, για λόγους που μόνο οι Διευθυντές τους γνωρίζουν (έχουν την ευθύνη της πρότασης λειτουργίας της Ειδικότητας). Αντίθετα εργαστήρια σε άλλα ΙΕΚ (ΣΕΚ) με αξιόλογο εξοπλισμό μένουν αναξιοποίητα, λόγω έλλειψης κεντρικού συντονισμού.
Είναι απαραίτητο επίσης να αγοραστούν άδειες χρήσης βιβλίων ή να συσταθούν ομάδες εργασίας από την ΓΓΔΒΜ οι οποίες θα συγγράψουν σημειώσεις ανά μάθημα, που θα δίδονται στους σπουδαστές των ΙΕΚ σαν εκπαιδευτικό εγχειρίδιο σε ηλεκτρονική μορφή, αφού οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την αγορά βιβλίων από αυτούς και το υλικό λόγω των εξετάσεων πιστοποίησης πρέπει να είναι Πανελλαδικά το ίδιο. Το κόστος είναι πολύ μικρό, αλλά η ωφέλεια για το σύστημα κατάρτισης τεράστια.
Προτείνονται τα παρακάτω: Α) Διαγράφονται οι ειδικότητες οι οποίες υπάρχουν στις ΣΕΚ για την αποφυγή σύγχυσης στην αγορά εργασίας (δεν υφίσταται λόγος να λειτουργούν σε δύο επίπεδα): 1. Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία υποδοχής- Υπηρεσία ορόφων – Εμπορευματογνωσία ) 2. Τεχνικός Κομμωτικής τέχνης 3. Τεχνικός Αισθητικός Ποδολογίας – Καλλωπισμού Νυχιών & Ονυχοπλαστικής Β) Στην Ομάδα προσανατολισμού Διοίκησης & Οικονομίας προστίθενται οι ειδικότητες: 17. Στέλεχος Τραπεζικών Εργασιών 18. Στέλεχος Διεθνούς Εμπορίου 18. Στέλεχος Εμπορικών Επιχειρήσεων & Εξυπηρέτησης Πελατών 19. Στέλεχος Τουριστικού Πρακτορείου Γ) Στην Ομάδα προσανατολισμού Υγείας & Πρόνοιας προστίθεται η ειδικότητα: 17. Προσχολικής Αγωγής - Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιών με ειδικές ανάγκες Δ) Στην Ομάδα Επιμέρους τομείς & επαγγέλματα προστίθενται οι ειδικότητες, 10. Τεχνικός Διαχείρισης & Ανακύκλωσης αποβλήτων 11. Τεχνικός Ελέγχου Ρύπανσης και Εγκαταστάσεων Αντιρύπανσης και μετονομάζεται η 1 σε: 1. Τεχνικός Εφαρμογών Αισθητικής Ε) Προστίθενται στην Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών: Τομέας Μηχανολογίας 1.Τεχνικός Εργαλειομηχανών Αριθμητικού Ελέγχου CNC 2.Τεχνικός Θερμικών Και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων 3.Τεχνικός Αερίων Καυσίμων 4.Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού 5.Τεχνικός Αυτοκινήτων Οχημάτων 6.Τεχνικός Γεωργικών Μηχανημάτων 7.Τεχνικός Μηχανημάτων Έργων 8.Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Αεροσκαφών Τομέας Ηλεκτρολογίας 1.Τεχνικός Αυτοματισμών 2.Τεχνικός Ανελκυστήρων 3.Τεχνικός Ηλεκτρολόγος Ηλεκτρικών Οικιακών Συσκευών 4.Τεχνικός Ηλεκτρολόγος Αυτοκινήτων Οχημάτων 5.Τεχνικός Φωτοβολταϊκών Συστημάτων & Ανεμογεννητριών 6. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων Τομέας Ηλεκτρονικής 1. Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Υπολογιστικών Μονάδων 2. Τεχνικός Η/Υ 3. Τεχνικός Ιατρικών οργάνων ΣΤ) Στην Ομάδα Προσανατολισμού Επαγγελμάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας προστίθενται οι ειδικότητες: 1. Υπεύθυνος Υποδοχής & Φιλοξενίας 4. Τουριστικός συνοδός Ο διακριτός τίτλος στις ειδικότητες κάθε επαγγελματικού επιπέδου (3Ο ΣΕΚ – 4Ο ΕΠΑΛ/ΙΕΚ) αποτρέπει τη σύγχυση στην αγορά εργασίας . Απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκριση λειτουργίας κάθε ειδικότητας πρέπει να είναι η ύπαρξη πιστοποιημένου εργαστηρίου στο Εργαστηριακό Κέντρο που υποστηρίζει το ΣΕΚ. Η πιστοποίηση θα προκύψει μετά από αξιολόγηση και κατάταξη των εργαστηρίων, που πρέπει να προηγηθεί, από επιτροπές μονίμων καθηγητών ανά Πόλη και ειδικότητα. Δυστυχώς η εμπειρία δείχνει ότι σε πολλά ΙΕΚ λειτουργούν Ειδικότητες σε υποτυπώδη εργαστήρια με σοβαρότατες ελλείψεις εξοπλισμού, για λόγους που μόνο οι Διευθυντές τους γνωρίζουν (έχουν την ευθύνη της πρότασης λειτουργίας της Ειδικότητας). Αντίθετα εργαστήρια σε άλλα ΙΕΚ (ΣΕΚ) με αξιόλογο εξοπλισμό μένουν αναξιοποίητα, λόγω έλλειψης κεντρικού συντονισμού. Είναι απαραίτητο επίσης να αγοραστούν άδειες χρήσης βιβλίων ή να συσταθούν ομάδες εργασίας από την ΓΓΔΒΜ οι οποίες θα συγγράψουν σημειώσεις ανά μάθημα, που θα δίδονται στους σπουδαστές των ΙΕΚ σαν εκπαιδευτικό εγχειρίδιο σε ηλεκτρονική μορφή, αφού οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την αγορά βιβλίων από αυτούς και το υλικό λόγω των εξετάσεων πιστοποίησης πρέπει να είναι Πανελλαδικά το ίδιο. Το κόστος είναι πολύ μικρό, αλλά η ωφέλεια για το σύστημα κατάρτισης τεράστια.