Η μεγαλύτερη δυσκολία του εγχειρήματος βρίσκεται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός γενικού λυκείου στο οποίο το πρόγραμμα σπουδών θα παρέχει γνώσεις από ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, ώστε ο απόφοιτος να έχει κατακτήσει την απαραίτητη συγκρότηση για περαιτέρω εξειδικευμένες επιστημονικές σπουδές ή επαγγελματική κατάρτιση. Στην κατεύθυνση αυτή και όσον αφορά το σχεδιασμό,νομίζω ότι, θετικά συνεισφέρουν: -η υποστήριξη όλων των μαθημάτων μέσα από την προσμέτρηση της επίδοσης του μαθητή σε όλες τις τάξεις -ο εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών με το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας ώστε να γίνει συνείδηση και γνώση το περιεχόμενο της ιδιότητας Έλληνας πολίτης- Ευρωπαίος πολίτης και να εμπεδωθεί η αναγκαιότητα της συμβίωσής στο πλαίσιο της Δημοκρατικής Πολιτείας.(Απαραίτητο εφόδιο για την εισαγωγή σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές).
Όσον αφορά την υλοποίηση του προγράμματος όμως, νομίζω ότι, θα λειτουργήσουν αρνητικά: -η μη διάκριση των γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στην 'Πολιτική Παιδεία' - ο μεγάλος αριθμός των διδακτικών ωρών για τα Αρχαία στην Γ΄τάξη, - η 'εμμονική' διδασκαλία των Θρησκευτικών με τον ίδιο τρόπο του 'ξεκομμένου' από τα άλλα μαθήματος επί 12 συναπτά έτη σχολείου, - η, με την ίδια ακριβώς παραπάνω λογική, εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας σε θέματα άλλα! εκτός των μαθημάτων που έτσι και αλλιώς διδάσκονται- ενώ τα σχολικά βιβλία προσφέρονται για διαθεματική προσέγγιση πολλών ενοτήτων- βάζοντας μαθητές και καθηγητές να 'διεκπεραιώνουν' υποχρεωτικά σε μια ήδη πλούσια ή και βαριά σχολική καθημερινότητα, -με αποτέλεσμα να μη χωρά στο πρόγραμμα ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, - να μειώνονται οι ώρες της Φυσικής Αγωγής και -να 'συνωστίζονται' σε ώρες ενισχυτικής και σε επίπεδο Δ/νσης το Σχέδιο, τα Ιταλικά, τα Ισπανικά κλπ.
Η μεγαλύτερη δυσκολία του εγχειρήματος βρίσκεται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός γενικού λυκείου στο οποίο το πρόγραμμα σπουδών θα παρέχει γνώσεις από ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, ώστε ο απόφοιτος να έχει κατακτήσει την απαραίτητη συγκρότηση για περαιτέρω εξειδικευμένες επιστημονικές σπουδές ή επαγγελματική κατάρτιση. Στην κατεύθυνση αυτή και όσον αφορά το σχεδιασμό,νομίζω ότι, θετικά συνεισφέρουν: -η υποστήριξη όλων των μαθημάτων μέσα από την προσμέτρηση της επίδοσης του μαθητή σε όλες τις τάξεις -ο εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών με το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας ώστε να γίνει συνείδηση και γνώση το περιεχόμενο της ιδιότητας Έλληνας πολίτης- Ευρωπαίος πολίτης και να εμπεδωθεί η αναγκαιότητα της συμβίωσής στο πλαίσιο της Δημοκρατικής Πολιτείας.(Απαραίτητο εφόδιο για την εισαγωγή σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές). Όσον αφορά την υλοποίηση του προγράμματος όμως, νομίζω ότι, θα λειτουργήσουν αρνητικά: -η μη διάκριση των γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνονται στην 'Πολιτική Παιδεία' - ο μεγάλος αριθμός των διδακτικών ωρών για τα Αρχαία στην Γ΄τάξη, - η 'εμμονική' διδασκαλία των Θρησκευτικών με τον ίδιο τρόπο του 'ξεκομμένου' από τα άλλα μαθήματος επί 12 συναπτά έτη σχολείου, - η, με την ίδια ακριβώς παραπάνω λογική, εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας σε θέματα άλλα! εκτός των μαθημάτων που έτσι και αλλιώς διδάσκονται- ενώ τα σχολικά βιβλία προσφέρονται για διαθεματική προσέγγιση πολλών ενοτήτων- βάζοντας μαθητές και καθηγητές να 'διεκπεραιώνουν' υποχρεωτικά σε μια ήδη πλούσια ή και βαριά σχολική καθημερινότητα, -με αποτέλεσμα να μη χωρά στο πρόγραμμα ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, - να μειώνονται οι ώρες της Φυσικής Αγωγής και -να 'συνωστίζονται' σε ώρες ενισχυτικής και σε επίπεδο Δ/νσης το Σχέδιο, τα Ιταλικά, τα Ισπανικά κλπ.