Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση του άρθρου διαπιστώνει κανείς την έλλειψη του μαθήματος της Πληροφορικής, κυρίως στις δύο τελευταίες τάξεις. Το μάθημα της Πληροφορικής πρέπει να προστεθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων Β και Γ. Πιο συγκεκριμένα στην Β τάξη ένα μάθημα εισαγωγής στην επιστήμη των Υπολογιστών το οποίο θα αποτελεί προετοιμασία για την επόμενη τάξη και θα εισαγάγει τον μαθητή στις έννοιες της επιστήμης. Εν συνεχεία στην Γ τάξη στην ομάδα προσανατολισμού των Θετικών σπουδών πρέπει να προστεθεί το μάθημα Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός.
Μερικές ικανότητες που αποκτούνται μέσω του μαθήματος είναι οι κάτωθι:
•Δημιουργία μέσω της τεχνολογίας.
Η αλγοριθμική και ο προγραμματισμός επιτρέπουν στους μαθητές να δημιουργούν τα δικά τους έργα και από απλοί καταναλωτές να γίνουν δημιουργοί.
•Εκμάθηση βασικών αρχών σχεδιασμού.
Οι μαθητές κατά την δημιουργία ενός προγράμματος ή ενός απλού παιχνιδιού καλούνται να φτιάξουν τα δικά τους σενάρια, να σχεδιάσουν το περιβάλλον χρήσης, κλπ.
•Ανάλυση, κατανόηση και επίλυση προβλημάτων.
•Επιμονή και αποφασιστικότητα σε πιθανότητα μελλοντικής αποτυχίας.
•Εύρεση λογικών σφαλμάτων.
•Μεθοδικούς συλλογισμούς.
Ικανότητες όπως οι προηγούμενες απαιτούνται σε πάρα πολλές ανθρώπινες δραστηριότητες και βοηθούν ουσιαστικά τον μαθητή ανεξάρτητα απ’ το επάγγελμα που θα ακολουθήσει. Τέτοιες ικανότητες δεν προσφέρονται από τα υπόλοιπα μαθήματα.
Παραθέτω μία παρουσίαση του Μιτς Ρέσνικ (MIT Media Lab) ο οποίος μας προτρέπει να μάθουμε όλοι προγραμματισμό.
http://www.ted.com/talks/mitch_resnick_let_s_teach_kids_to_code.html
Ο Μιτς Ρέσνικ του MIT Media Lab μας λέει ότι ο προγραμματισμός δεν αφορά μόνο ειδικούς των υπολογιστών - είναι για όλους. Σε μια διασκεδαστική γεμάτη επιδείξεις ομιλία ο Ρέσνικ σκιαγραφεί τα πλεονεκτήματα της διδασκαλίας προγραμματισμού στα παιδιά, έτσι που να μπορούν να κάνουν πιο πολλά, από το να «διαβάζουν» απλά τις νέες τεχνολογίες - αλλά και να τις δημιουργούν.
Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση του άρθρου διαπιστώνει κανείς την έλλειψη του μαθήματος της Πληροφορικής, κυρίως στις δύο τελευταίες τάξεις. Το μάθημα της Πληροφορικής πρέπει να προστεθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων Β και Γ. Πιο συγκεκριμένα στην Β τάξη ένα μάθημα εισαγωγής στην επιστήμη των Υπολογιστών το οποίο θα αποτελεί προετοιμασία για την επόμενη τάξη και θα εισαγάγει τον μαθητή στις έννοιες της επιστήμης. Εν συνεχεία στην Γ τάξη στην ομάδα προσανατολισμού των Θετικών σπουδών πρέπει να προστεθεί το μάθημα Επιστήμη Υπολογιστών/Ανάλυση και Σχεδίαση Αλγορίθμων, Προγραμματισμός. Μερικές ικανότητες που αποκτούνται μέσω του μαθήματος είναι οι κάτωθι: •Δημιουργία μέσω της τεχνολογίας. Η αλγοριθμική και ο προγραμματισμός επιτρέπουν στους μαθητές να δημιουργούν τα δικά τους έργα και από απλοί καταναλωτές να γίνουν δημιουργοί. •Εκμάθηση βασικών αρχών σχεδιασμού. Οι μαθητές κατά την δημιουργία ενός προγράμματος ή ενός απλού παιχνιδιού καλούνται να φτιάξουν τα δικά τους σενάρια, να σχεδιάσουν το περιβάλλον χρήσης, κλπ. •Ανάλυση, κατανόηση και επίλυση προβλημάτων. •Επιμονή και αποφασιστικότητα σε πιθανότητα μελλοντικής αποτυχίας. •Εύρεση λογικών σφαλμάτων. •Μεθοδικούς συλλογισμούς. Ικανότητες όπως οι προηγούμενες απαιτούνται σε πάρα πολλές ανθρώπινες δραστηριότητες και βοηθούν ουσιαστικά τον μαθητή ανεξάρτητα απ’ το επάγγελμα που θα ακολουθήσει. Τέτοιες ικανότητες δεν προσφέρονται από τα υπόλοιπα μαθήματα. Παραθέτω μία παρουσίαση του Μιτς Ρέσνικ (MIT Media Lab) ο οποίος μας προτρέπει να μάθουμε όλοι προγραμματισμό. http://www.ted.com/talks/mitch_resnick_let_s_teach_kids_to_code.html Ο Μιτς Ρέσνικ του MIT Media Lab μας λέει ότι ο προγραμματισμός δεν αφορά μόνο ειδικούς των υπολογιστών - είναι για όλους. Σε μια διασκεδαστική γεμάτη επιδείξεις ομιλία ο Ρέσνικ σκιαγραφεί τα πλεονεκτήματα της διδασκαλίας προγραμματισμού στα παιδιά, έτσι που να μπορούν να κάνουν πιο πολλά, από το να «διαβάζουν» απλά τις νέες τεχνολογίες - αλλά και να τις δημιουργούν.