1) Ένταξη σε υφιστάμενο ή/και δημιουργία νέου κωδικού ΠΕ, προκειμένου να ισχύσουν και στην πράξη τα αρ. 1 και. 2 του ΠΔ66/2009, δηλαδή η αναγνώριση και κατοχύρωση του επαγγελματικού δικαιώματος των αποφοίτων του Προγράμματος Σπουδών, της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ, «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» (ΕΠΟ).
2) Ρητή και σαφής αναφορά του προγράμματος σπουδών «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» στη λίστα ειδικοτήτων του άρθρου 4, παρ 1β του ΠΔ 50/01 (κλάδος ΠΕ Διοικητικός). Εκεί δεν περιλαμβάνεται ειδικότητα ομώνυμη με το πρόγραμμα σπουδών «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός». Στα περιεχόμενα αυτού του άρθρου, όμως, ανατρέχει η εκάστοτε υπηρεσία για να εγκρίνει ή να απορρίψει τις συμμετοχές σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Δεδομένου, λοιπόν, «…ότι προσόν διορισμού ορίζεται το ομώνυμο, κατ’ ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ…», αν δε γίνει κάποια διόρθωση στο παραπάνω και για όσο δεν υπάρχει ονομαστική αναφορά, στον «Ευρωπαϊκό Πολιτισμό», οι απόφοιτοι του ΕΠΟ θα είναι, στην ουσία, εκτός ΑΣΕΠ. Γιατί? Είναι το ΕΑΠ, το 19ο ελληνικό ΑΕΙ, ισότιμο με τα υπόλοιπα ή όχι?
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να προλάβω οποιοδήποτε επιχείρημα περί «ιδιαιτεροτήτων» της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως για παράδειγμα ότι η εξ αποστάσεως δεν είναι συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας. Αυτή η συλλογιστική δεν οδηγεί κάπου, καθώς άλλες σχολές του ΕΑΠ έχουν σαφώς αναγνωρισμένα και ισχυρά επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και δρομολογημένη παιδαγωγική επάρκεια. Οπότε, θα πρέπει, είτε να αναιρεθεί εν συνόλω το επαγγελματικό δικαίωμα των αποφοίτων του ΕΑΠ είτε να ρυθμιστεί με δίκαιο και ορθολογικό τρόπο.
3) Αντιστοίχηση μίας (1) ΘΕ σε πέντε (5) μαθήματα εξαμήνου.
4) Να προτείνει η κοσμητεία ΣΑΣ (Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών) τη δημιουργία επιπλέον ΘΕ, εκπαιδευτικής κατεύθυνσης, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αυτών, σύμφωνα με το ν. 3848/19-5-2010.
5) Αναβάθμιση του εξ αποστάσεως χαρακτήρα του ΕΑΠ. Ενδυνάμωση των On line υπηρεσιών, πρόσβαση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες , δημιουργία ψηφιακών αποθετηρίων και εναλλακτικού διδακτικού υλικού για κάθε ΘΕ, ανάρτηση MOOCs (Massive Open Online Courses) και χώρων τηλεδιασκέψεων με οργανωμένο υλικό, το οποίο θα υποστηρίζει, εποπτικά, τουλάχιστον τις πέντε (5) ΟΣΣ ανά ΘΕ, ανά έτος.
6) Δεδομένου ότι ο ελάχιστος χρόνος ολοκλήρωσης ενός προπτυχιακού προγράμματος σπουδών είναι τα τέσσερα (4) έτη, ίσως, θα έπρεπε να ρυθμιστεί, αντίστοιχα, ο ελάχιστος χρόνος απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στα δύο (2) έτη.
1) Ένταξη σε υφιστάμενο ή/και δημιουργία νέου κωδικού ΠΕ, προκειμένου να ισχύσουν και στην πράξη τα αρ. 1 και. 2 του ΠΔ66/2009, δηλαδή η αναγνώριση και κατοχύρωση του επαγγελματικού δικαιώματος των αποφοίτων του Προγράμματος Σπουδών, της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ, «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» (ΕΠΟ). 2) Ρητή και σαφής αναφορά του προγράμματος σπουδών «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» στη λίστα ειδικοτήτων του άρθρου 4, παρ 1β του ΠΔ 50/01 (κλάδος ΠΕ Διοικητικός). Εκεί δεν περιλαμβάνεται ειδικότητα ομώνυμη με το πρόγραμμα σπουδών «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός». Στα περιεχόμενα αυτού του άρθρου, όμως, ανατρέχει η εκάστοτε υπηρεσία για να εγκρίνει ή να απορρίψει τις συμμετοχές σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Δεδομένου, λοιπόν, «…ότι προσόν διορισμού ορίζεται το ομώνυμο, κατ’ ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ…», αν δε γίνει κάποια διόρθωση στο παραπάνω και για όσο δεν υπάρχει ονομαστική αναφορά, στον «Ευρωπαϊκό Πολιτισμό», οι απόφοιτοι του ΕΠΟ θα είναι, στην ουσία, εκτός ΑΣΕΠ. Γιατί? Είναι το ΕΑΠ, το 19ο ελληνικό ΑΕΙ, ισότιμο με τα υπόλοιπα ή όχι? Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να προλάβω οποιοδήποτε επιχείρημα περί «ιδιαιτεροτήτων» της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως για παράδειγμα ότι η εξ αποστάσεως δεν είναι συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας. Αυτή η συλλογιστική δεν οδηγεί κάπου, καθώς άλλες σχολές του ΕΑΠ έχουν σαφώς αναγνωρισμένα και ισχυρά επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και δρομολογημένη παιδαγωγική επάρκεια. Οπότε, θα πρέπει, είτε να αναιρεθεί εν συνόλω το επαγγελματικό δικαίωμα των αποφοίτων του ΕΑΠ είτε να ρυθμιστεί με δίκαιο και ορθολογικό τρόπο. 3) Αντιστοίχηση μίας (1) ΘΕ σε πέντε (5) μαθήματα εξαμήνου. 4) Να προτείνει η κοσμητεία ΣΑΣ (Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών) τη δημιουργία επιπλέον ΘΕ, εκπαιδευτικής κατεύθυνσης, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αυτών, σύμφωνα με το ν. 3848/19-5-2010. 5) Αναβάθμιση του εξ αποστάσεως χαρακτήρα του ΕΑΠ. Ενδυνάμωση των On line υπηρεσιών, πρόσβαση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες , δημιουργία ψηφιακών αποθετηρίων και εναλλακτικού διδακτικού υλικού για κάθε ΘΕ, ανάρτηση MOOCs (Massive Open Online Courses) και χώρων τηλεδιασκέψεων με οργανωμένο υλικό, το οποίο θα υποστηρίζει, εποπτικά, τουλάχιστον τις πέντε (5) ΟΣΣ ανά ΘΕ, ανά έτος. 6) Δεδομένου ότι ο ελάχιστος χρόνος ολοκλήρωσης ενός προπτυχιακού προγράμματος σπουδών είναι τα τέσσερα (4) έτη, ίσως, θα έπρεπε να ρυθμιστεί, αντίστοιχα, ο ελάχιστος χρόνος απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στα δύο (2) έτη.