Είναι απαραίτητη η λειτουργία όλων των βασικών Τομέων - πυλώνων της τεχνικής εκπαίδευσης (Δομικών Έργων, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής) στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ).
Η αναγκαιότητα της διεύρυνσης του Τομέα των Δομικών Κατασκευών συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τον εκσυγχρονισμό και την επίτευξη των στόχων της επιχειρούμενης αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης που προτείνεται με το Νέο Νομοσχέδιο.
Για αυτό είναι κρίσιμη η εκπαίδευση πρώτου επιπέδου και μεσαίων μορφωμένων και ικανών στελεχών.
Ο τομέας Δομικών θα πρέπει να εισάγει τη λογική της πρόληψης μέσω του κατάλληλου σχεδιασμού έργων "στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής και νομοθεσίας, για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη".
Στον τομέα των Δομικών μπορούν να εισαχθούν ειδικότητες σε θέματα μελέτης του τρόπου ένταξης των ανθρωπογενών κατασκευών στο φυσικό περιβάλλον και ειδικότερα μελέτη αυτού σε επίπεδο χωροταξίας, πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής.
Εντός αυτών των ειδικοτήτων θα δοθεί η δυνατότητα για εκπαίδευση σε θέματα: σύνταξης περιβαλλοντικών μελετών, ενεργειακής επιθεώρησης, ψυχολογίας του χώρου, βιοκλιματικού σχεδιασμού (παθητικά συστήματα, οικολογικής μηχανικής και τεχνολογίας, οικολογικών δομικών υλικών).
1) Προτείνεται πέραν του «Τεχνικός Σχεδίασης Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής» την επιπλέον εισαγωγή μίας ή περισσοτέρων απο τις παρακάτω ειδικοτήτες για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών σε μεσαία στελέχη στο χώρο των κατασκευών:
α. Τεχνικός επισκευών-ανακαινίσεων και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων
β. Τεχνικός βιοκλιματικών κτιριακών έργων
γ. Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων
δ. Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών
ε. Τεχνικός διακόσμησης εσωτερικών χώρων,
ζ. Τεχνικός έργων υποδομής
2) Προτείνεται και θεωρείται απολύτως αναγκαία (και για λόγους ίσων επιλογών των μαθητών) η εισαγωγή μαθήματος με τους ακόλουθους εναλλακτικά τίτλους:
«Αρχές Δομικών Έργων»
ή «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων»
στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ, διαμορφώνοντας το πρόγραμμα μαθημάτων, ως εξής:
Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών:
1) Αρχές Μηχανολογίας
2) Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας
3) Αρχές Δομικών Έργων
ή Αρχές Σχεδιασμού και Υλοποίησης Σύγχρονων Δομικών Έργων
4) Τεχνικό Σχέδιο
5) Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή
6) Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Είναι απαραίτητη η λειτουργία όλων των βασικών Τομέων - πυλώνων της τεχνικής εκπαίδευσης (Δομικών Έργων, Μηχανολογίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής) στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ). Η αναγκαιότητα της διεύρυνσης του Τομέα των Δομικών Κατασκευών συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τον εκσυγχρονισμό και την επίτευξη των στόχων της επιχειρούμενης αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης που προτείνεται με το Νέο Νομοσχέδιο. Για αυτό είναι κρίσιμη η εκπαίδευση πρώτου επιπέδου και μεσαίων μορφωμένων και ικανών στελεχών. Ο τομέας Δομικών θα πρέπει να εισάγει τη λογική της πρόληψης μέσω του κατάλληλου σχεδιασμού έργων "στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής και νομοθεσίας, για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη". Στον τομέα των Δομικών μπορούν να εισαχθούν ειδικότητες σε θέματα μελέτης του τρόπου ένταξης των ανθρωπογενών κατασκευών στο φυσικό περιβάλλον και ειδικότερα μελέτη αυτού σε επίπεδο χωροταξίας, πολεοδομίας και αρχιτεκτονικής. Εντός αυτών των ειδικοτήτων θα δοθεί η δυνατότητα για εκπαίδευση σε θέματα: σύνταξης περιβαλλοντικών μελετών, ενεργειακής επιθεώρησης, ψυχολογίας του χώρου, βιοκλιματικού σχεδιασμού (παθητικά συστήματα, οικολογικής μηχανικής και τεχνολογίας, οικολογικών δομικών υλικών). 1) Προτείνεται πέραν του «Τεχνικός Σχεδίασης Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής» την επιπλέον εισαγωγή μίας ή περισσοτέρων απο τις παρακάτω ειδικοτήτες για την κάλυψη των ανωτέρω αναγκών σε μεσαία στελέχη στο χώρο των κατασκευών: α. Τεχνικός επισκευών-ανακαινίσεων και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων β. Τεχνικός βιοκλιματικών κτιριακών έργων γ. Τεχνικός Συντήρησης, Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων δ. Τεχνικός περιβαλλοντικού σχεδιασμού και επιθεώρησης ανθρωπογενών κατασκευών ε. Τεχνικός διακόσμησης εσωτερικών χώρων, ζ. Τεχνικός έργων υποδομής 2) Προτείνεται και θεωρείται απολύτως αναγκαία (και για λόγους ίσων επιλογών των μαθητών) η εισαγωγή μαθήματος με τους ακόλουθους εναλλακτικά τίτλους: «Αρχές Δομικών Έργων» ή «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων» στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ, διαμορφώνοντας το πρόγραμμα μαθημάτων, ως εξής: Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών: 1) Αρχές Μηχανολογίας 2) Αρχές Ηλεκτρονικής & Ηλεκτρολογίας 3) Αρχές Δομικών Έργων ή Αρχές Σχεδιασμού και Υλοποίησης Σύγχρονων Δομικών Έργων 4) Τεχνικό Σχέδιο 5) Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Περιβάλλον Εργασίας – Ασφάλεια & Υγιεινή 6) Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών