Όντας τελειόφοιτη του τμήματος "Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό" και έχοντας πλέον μία ολοκληρωμένη εικόνα των σπουδών και διαδικασιών που διέπουν το ΕΑΠ, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
1. Παρότι εντός του κύκλου σπουδών του συγκεκριμένου προγράμματος περιλαμβάνεται μία ευρεία γκάμα μαθημάτων που αφορά όλες τις εκφάνσεις του πολιτισμού και μάλιστα σφαιρικά και με μεγάλης έκτασης ύλη που καλύπτει όλες τις περιόδους από την αρχαία έως και τη σύγχρονη εποχή, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλα πανεπιστημιακά προγράμματα, δεν έχει αναγνωρισθεί η δυνατότητα να διδάξουν οι απόφοιτοι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρά μόνον σε επίπεδο ΙΕΚ ή προγραμμάτων κατάρτισης.
2. Οι φοιτητές του ΕΑΠ έχουν ελάχιστη πλέον συμμετοχή στην αξιολόγηση των καθηγητών παρόλο που είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι στη διαδικασία διδασκαλίας που παρέχεται από τους διδάσκοντες. Έτσι παρατηρούνται φαινόμενα όπου κάποιοι καθηγητές που δεν έχουν διάθεση πραγματικής προσφοράς να συνεχίζουν να υπάρχουν στο διδακτικό προσωπικό ενώ άλλοι άξιοι συνάδελφοί τους να μένουν έξω από τις λίστες.
3. Οι φοιτητικές ταυτότητες που χορηγούνται δυστυχώς δε χαίρουν ίσων δικαιωμάτων με των υπολοίπων φοιτητών. Έτσι δικαιώνονται όσοι έχουν την εντύπωση ότι το ΕΑΠ μειονεκτεί έναντι άλλων πανεπιστημίων.
4. Εφόσον οι ΟΣΣ διεξάγονται σε πολλαπλά σημεία ανά την Ελλάδα, έτσι θα πρέπει να καθορίζονταν και οι αποφοιτήσεις, καθώς είναι εξαιρετικά δαπανηρό να μεταβεί κάποιος από τη Βόρεια Ελλάδα π.χ. στην Πάτρα για τη διαδικασία αποφοίτησης.
5. Θα πρέπει να προστεθούν περισσότερα μαθήματα επιλογής, ιδιαίτερα στα τελευταία έτη, έτσι ώστε να αποφεύγεται η στασιμότητα στο πρόγραμμα σπουδών αλλά και η κατάληψή του από τους ίδιους διδάσκοντες.
6. Όσον αφορά τα δίδακτρα, επιβάλλεται η μείωσή τους δεδομένων των υπαρχουσών συνθηκών.
7. Θα πρέπει η διαδικασία διαδανεισμού βιβλίων από τις υπάρχουσες ανά την Ελλάδα βιβλιοθήκες να απλοποιηθεί ιδιαίτερα για τους φοιτητές που δε μένουν σε μεγάλες πόλεις.
8. Τέλος θα ήθελα να τονίσω, ότι οι φοιτητές, τόσο του ΕΛΠ, όσο και του ΕΠΟ βρίσκονται στη μοναδική θέση να αποκτούν γνώσεις για τον μόνο ίσως τομέα που μπορεί να αναδείξει τη χώρα μας στις δύσκολες συγκυρίες που ζούμε. Επιβάλλεται, λοιπόν, κατά την προσωπική μου άποψη να τους δοθούν επαγγελματικές ευκαιρίες σε παρεμφερείς τομείς, ώστε να αξιοποιήσουν αυτά για τα οποία μόχθησαν να μάθουν, όντας ενήλικοι και έχοντας εμπειρία ζωής και μπορώντας να προσφέρουν με μεγάλη αποτελεσματικότητα τις υπηρεσίες τους.
Όντας τελειόφοιτη του τμήματος "Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό" και έχοντας πλέον μία ολοκληρωμένη εικόνα των σπουδών και διαδικασιών που διέπουν το ΕΑΠ, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής: 1. Παρότι εντός του κύκλου σπουδών του συγκεκριμένου προγράμματος περιλαμβάνεται μία ευρεία γκάμα μαθημάτων που αφορά όλες τις εκφάνσεις του πολιτισμού και μάλιστα σφαιρικά και με μεγάλης έκτασης ύλη που καλύπτει όλες τις περιόδους από την αρχαία έως και τη σύγχρονη εποχή, κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλα πανεπιστημιακά προγράμματα, δεν έχει αναγνωρισθεί η δυνατότητα να διδάξουν οι απόφοιτοι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρά μόνον σε επίπεδο ΙΕΚ ή προγραμμάτων κατάρτισης. 2. Οι φοιτητές του ΕΑΠ έχουν ελάχιστη πλέον συμμετοχή στην αξιολόγηση των καθηγητών παρόλο που είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι στη διαδικασία διδασκαλίας που παρέχεται από τους διδάσκοντες. Έτσι παρατηρούνται φαινόμενα όπου κάποιοι καθηγητές που δεν έχουν διάθεση πραγματικής προσφοράς να συνεχίζουν να υπάρχουν στο διδακτικό προσωπικό ενώ άλλοι άξιοι συνάδελφοί τους να μένουν έξω από τις λίστες. 3. Οι φοιτητικές ταυτότητες που χορηγούνται δυστυχώς δε χαίρουν ίσων δικαιωμάτων με των υπολοίπων φοιτητών. Έτσι δικαιώνονται όσοι έχουν την εντύπωση ότι το ΕΑΠ μειονεκτεί έναντι άλλων πανεπιστημίων. 4. Εφόσον οι ΟΣΣ διεξάγονται σε πολλαπλά σημεία ανά την Ελλάδα, έτσι θα πρέπει να καθορίζονταν και οι αποφοιτήσεις, καθώς είναι εξαιρετικά δαπανηρό να μεταβεί κάποιος από τη Βόρεια Ελλάδα π.χ. στην Πάτρα για τη διαδικασία αποφοίτησης. 5. Θα πρέπει να προστεθούν περισσότερα μαθήματα επιλογής, ιδιαίτερα στα τελευταία έτη, έτσι ώστε να αποφεύγεται η στασιμότητα στο πρόγραμμα σπουδών αλλά και η κατάληψή του από τους ίδιους διδάσκοντες. 6. Όσον αφορά τα δίδακτρα, επιβάλλεται η μείωσή τους δεδομένων των υπαρχουσών συνθηκών. 7. Θα πρέπει η διαδικασία διαδανεισμού βιβλίων από τις υπάρχουσες ανά την Ελλάδα βιβλιοθήκες να απλοποιηθεί ιδιαίτερα για τους φοιτητές που δε μένουν σε μεγάλες πόλεις. 8. Τέλος θα ήθελα να τονίσω, ότι οι φοιτητές, τόσο του ΕΛΠ, όσο και του ΕΠΟ βρίσκονται στη μοναδική θέση να αποκτούν γνώσεις για τον μόνο ίσως τομέα που μπορεί να αναδείξει τη χώρα μας στις δύσκολες συγκυρίες που ζούμε. Επιβάλλεται, λοιπόν, κατά την προσωπική μου άποψη να τους δοθούν επαγγελματικές ευκαιρίες σε παρεμφερείς τομείς, ώστε να αξιοποιήσουν αυτά για τα οποία μόχθησαν να μάθουν, όντας ενήλικοι και έχοντας εμπειρία ζωής και μπορώντας να προσφέρουν με μεγάλη αποτελεσματικότητα τις υπηρεσίες τους.