Αρχική Νέο εκπαιδευτικό σύστημαΆρθρο 09: Πρόγραμμα Σπουδών Επαγγελματικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ 2ου ΕΠΑΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ | 20 Αυγούστου 2013, 10:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αναγκαιότητα της διεύρυνσης του τομέα των κατασκευών συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας και αποτελεί άμεση προτεραιότητα για τον εκσυγχρονισμό και την επίτευξη των στόχων της επιχειρούμενης αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης που προτείνεται με το Νέο Νομοσχέδιο. Για τον «εκσυγχρονισμό» της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επιχειρήθηκε το ψαλίδισμα αν όχι η εξαφάνιση του τομέα των κατασκευών (Πολιτικού Μηχανικού), που αποτέλεσε επί σειρά ετών το βασικό τομέα για την ανάπτυξη, από σύστασης του ελληνικού κράτους, με την δημιουργία του δομικού σχολείου στην Αίγινα το 1828. Η παραγωγική ανασυγκρότηση και η ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνει χωρίς βασικές παραγωγικές μονάδες κρίσιμες για την ανάπτυξη της οικονομίας όπως λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, ναυπηγεία. Η πολεοδομική και κτιριολογική αναβάθμιση, η διαμόρφωση ρυθμιστικών αναπτυξιακών σχεδίων που λείπουν εντελώς, η τοπογραφική καταγραφή με ακρίβεια και η σύνταξη του κτηματολογίου της χώρας και τόσα άλλα συνδέονται με τον τομέα του Πολιτικού Μηχανικού και των κατασκευών. Τα τελευταία χρόνια τα επαγγέλματα τις οικοδομής έχουν αφεθεί στην τύχη τους χωρίς να διασφαλίζεται η ποιότητα των εργασιών που παρέχεται από τους τεχνικούς εξαιτίας της έλλειψης πιστοποίησης των επαγγελμάτων από την πολιτεία. Κρίσιμη για αυτό είναι η εκπαίδευση πρώτου επιπέδου και η παραγωγή μεσαίων και ικανών στελεχών που εμποδίστηκε για χρόνια. Με μεγάλη ανακούφιση είδαμε τις ειδικότητες Περιβάλλοντος στην Εκπαίδευση. Οι ειδικότητες όμως του Τομέα Περιβάλλοντος προσανατολίζονται περισσότερο στην αποκατάσταση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κυρίως με χρήση της τεχνολογίας. Ο τομέας Δομικών Έργων θα πρέπει να εισάγει τη λογική της πρόληψης μέσω του κατάλληλου σχεδιασμού έργων «στο πλαίσιο της εθνικής και κοινοτικής πολιτικής και νομοθεσίας, για την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφόρο ανάπτυξη» (ΚΑΠΕ). Στον τομέα των Δομικών μπορούν να εισαχθούν μαθήματα σε θέματα μελέτης του τρόπου ένταξης των ανθρωπογενών κατασκευών στο φυσικό περιβάλλον. Για τους παραπάνω λόγους πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση πρώτου επιπέδου, στα πλαίσια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Επαγγελματικού Λυκείου, των μεσαίων στελεχών που αποτελούν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των μηχανικών και του εργατοτεχνικού προσωπικού. Στο παρόν σχέδιο νόμου ο τομέας των Δομικών είναι συρρικνωμένος αν και είναι τόσο σημαντικός γι αυτό προτείνουμε τα παρακάτω: Α) Την ουσιαστική διεύρυνση του τομέα με τις παρακάτω ειδικότητες : - Τεχνικός Έργων Υποδομής - Τεχνικός Κτιριακών Έργων Β) την εισαγωγή τρίωρου μαθήματος, στην ομάδα προσανατολισμού Τεχνολογικών εφαρμογών της Α΄ τάξης ΕΠΑΛ, με όνομα : «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης σύγχρονων δομικών έργων» Γ) Να παραμείνει το μάθημα της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο και να καθοριστεί σαφώς ως εργαστηριακό μάθημα ) Δ) Το νέο σχέδιο νόμου καταργεί τα μαθήματα επιλογής, τα οποία πρέπει να επανέλθουν: Α Τάξη γενικού λυκείου 1) Τεχνικό σχέδιο (πολλοί μαθητές θα μεταγραφούν στα ΕΠΑΛ ) Β’ τάξη γενικού λυκείου: 1) το γραμμικό σχέδιο και 2) το ελεύθερο σχέδιο Γ’ τάξη γενικού λυκείου: 2) το αρχιτεκτονικό σχέδιο και 3) το ελεύθερο σχέδιο. Οι καθηγητές του τμήματος Δομικών Έργων 2ου ΕΠΑΛ Κέρκυρας.