Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους και την επιστολή που έστειλαν στον Υπουργό στα πλαίσια της διαβούλευσης (http://www.esos.gr/article/apopseis/epistoli-93-panepisthmiakon-daskalon-ypoyrgo-paideias-pliroforiki-likio).
Στις σκέψεις-προτάσεις τους θα πρόσθετα μόνο ότι κάποτε θα πρέπει τα ελληνόπουλα στο δημόσιο σχολείο (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) να έρθουν σε συστηματική επαφή με σύγχρονα αντικείμενα Πληροφορικής Τεχνολογίας όπως η Ρομποτική, CAD/CAM, κά. καθώς και με καινοτόμες εφαρμογές πληροφορικής / ΤΠΕ στους διάφορους τομείς της σύγχρονης επιστήμης & ζωής (π.χ. ευφυή δίκτυα ηλεκτροδότησης- smart grids, κά).
Όταν το '80 οι υποψήφιοι Πολυτεχνικών Σχολών δίναμε Πανελλαδικές με το σύστημα των δεσμών (Α΄Δέσμη) σε 4 μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Έκθεση) δεν υπήρχε ακόμη Πληροφορική στη Β/θμια και αναγκαστικά εξεταζόμασταν στη Χημεία: μάθημα με το οποίο έκτοτε ουδέποτε ασχοληθήκαμε! Όμως το 2013 με την καθιέρωση και ανάπτυξη της Πληροφορικής επιστήμης και την οριζόντια διάδοσή της στο σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας και διανόησης, αποτελεί εκπαιδευτικό "έγκλημα" η 30ετής οπισθοδρόμηση.
Αν τελικά τελεστεί αυτό το έγκλημα, το μόνο που θα μείνει να αναρωτιόμαστε έναντι της νέας γενιάς, θα είναι αν ήταν έγκλημα εξ αμελείας (δηλ. λόγω πνευματικής ανεπάρκειας των υπευθύνων) ή εκ προθέσεως (προμελετημένη θυσία της νέας γενιάς στο βωμό των πρόσκαιρων οικονομικών στόχων που έχουν τεθεί από την τρόικα). Ελπίζω να μη χρειαστεί ποτέ να απαντήσουμε σ' αυτό το δίλημμα.
Γιάννης Κλωναράκης
ΠΕ19
Εκπ/κός Β/θμιας Εκπ/σης Ζακύνθου
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με τους Πανεπιστημιακούς δασκάλους και την επιστολή που έστειλαν στον Υπουργό στα πλαίσια της διαβούλευσης (http://www.esos.gr/article/apopseis/epistoli-93-panepisthmiakon-daskalon-ypoyrgo-paideias-pliroforiki-likio). Στις σκέψεις-προτάσεις τους θα πρόσθετα μόνο ότι κάποτε θα πρέπει τα ελληνόπουλα στο δημόσιο σχολείο (Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) να έρθουν σε συστηματική επαφή με σύγχρονα αντικείμενα Πληροφορικής Τεχνολογίας όπως η Ρομποτική, CAD/CAM, κά. καθώς και με καινοτόμες εφαρμογές πληροφορικής / ΤΠΕ στους διάφορους τομείς της σύγχρονης επιστήμης & ζωής (π.χ. ευφυή δίκτυα ηλεκτροδότησης- smart grids, κά). Όταν το '80 οι υποψήφιοι Πολυτεχνικών Σχολών δίναμε Πανελλαδικές με το σύστημα των δεσμών (Α΄Δέσμη) σε 4 μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Έκθεση) δεν υπήρχε ακόμη Πληροφορική στη Β/θμια και αναγκαστικά εξεταζόμασταν στη Χημεία: μάθημα με το οποίο έκτοτε ουδέποτε ασχοληθήκαμε! Όμως το 2013 με την καθιέρωση και ανάπτυξη της Πληροφορικής επιστήμης και την οριζόντια διάδοσή της στο σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας και διανόησης, αποτελεί εκπαιδευτικό "έγκλημα" η 30ετής οπισθοδρόμηση. Αν τελικά τελεστεί αυτό το έγκλημα, το μόνο που θα μείνει να αναρωτιόμαστε έναντι της νέας γενιάς, θα είναι αν ήταν έγκλημα εξ αμελείας (δηλ. λόγω πνευματικής ανεπάρκειας των υπευθύνων) ή εκ προθέσεως (προμελετημένη θυσία της νέας γενιάς στο βωμό των πρόσκαιρων οικονομικών στόχων που έχουν τεθεί από την τρόικα). Ελπίζω να μη χρειαστεί ποτέ να απαντήσουμε σ' αυτό το δίλημμα. Γιάννης Κλωναράκης ΠΕ19 Εκπ/κός Β/θμιας Εκπ/σης Ζακύνθου