Σύμφωνα με το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου, ένας από τους σκοπούς του Γενικού Λυκείου είναι η «Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών». Ο σκοπός αυτός δεν μπορεί να εκπληρωθεί καταργώντας το μάθημα της Πληροφορικής από τη Β’ και Γ’ Λυκείου.
Ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός αποτελούν απαραίτητα εφόδια για τους νέους ώστε να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Δεν αρκεί οι μαθητές να μπορούν να πηγαίνουν στη μηχανή αναζήτησης Google και με Copy-Paste να δημιουργούν μια αναφορά. Είναι διεθνώς αποδεκτό ότι θα πρέπει να είναι κριτικοί «καταναλωτές» και ηθικοί «παραγωγοί» γνώσης, δηλ., να διαθέτουν την ικανότητα να δημιουργούν αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες.
Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να συνεχίσουν και στο Λύκειο τη μελέτη αλγορίθμων και την υλοποίηση προγραμμάτων. Η ενασχόληση με τα θέματα αυτά καλλιεργεί στο μαθητή κριτική σκέψη και δυνατότητες επίλυσης προβλημάτων που παρουσιάζονται στην καθημερινότητά μας. Μέσα από τη συστηματική αυτή μελέτη επιπλέον, θα γνωρίσουν την επιστήμη της Πληροφορικής έτσι ώστε να δημιουργηθεί η επιθυμία να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε κάποιο Τμήμα Πληροφορικής (μια καλή επιλογή καριέρας, δεδομένου ότι οι θέσεις εργασίας στον τομέα αυτό θα αυξηθούν σημαντικά μέσα στην επόμενη δεκαετία http://www.bls.gov/ooh/Computer-and-Information-Technology/Software-developers.htm). Όμως ακόμα και αν δεν ακολουθήσουν σπουδές Πληροφορικής, η βαθύτερη γνώση των ψηφιακών τεχνολογιών και συστημάτων θα τους κάνει πιο αποδοτικούς και παραγωγικούς χρήστες με οποιοδήποτε τομέα και αν ασχοληθούν.
Η άποψη που διατυπώθηκε (καθώς και τα επιχειρήματα που την υποστηρίζουν) να υπάρχει για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο μάθημα της Χημείας και της Πληροφορικής με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη καθώς εκφράζει την κοινή λογική.
Συμπερασματικά, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Ευαγγελία Δ. Κοντοπίδη
ΠΕ19 Πληροφορικής-ΑΕΙ, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπ.
Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής, MSc Πληροφορικής
Σύμφωνα με το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου, ένας από τους σκοπούς του Γενικού Λυκείου είναι η «Η καλλιέργεια της ικανότητας κάθε ατόμου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών». Ο σκοπός αυτός δεν μπορεί να εκπληρωθεί καταργώντας το μάθημα της Πληροφορικής από τη Β’ και Γ’ Λυκείου. Ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός αποτελούν απαραίτητα εφόδια για τους νέους ώστε να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Δεν αρκεί οι μαθητές να μπορούν να πηγαίνουν στη μηχανή αναζήτησης Google και με Copy-Paste να δημιουργούν μια αναφορά. Είναι διεθνώς αποδεκτό ότι θα πρέπει να είναι κριτικοί «καταναλωτές» και ηθικοί «παραγωγοί» γνώσης, δηλ., να διαθέτουν την ικανότητα να δημιουργούν αξιοποιώντας τις ψηφιακές τεχνολογίες. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να συνεχίσουν και στο Λύκειο τη μελέτη αλγορίθμων και την υλοποίηση προγραμμάτων. Η ενασχόληση με τα θέματα αυτά καλλιεργεί στο μαθητή κριτική σκέψη και δυνατότητες επίλυσης προβλημάτων που παρουσιάζονται στην καθημερινότητά μας. Μέσα από τη συστηματική αυτή μελέτη επιπλέον, θα γνωρίσουν την επιστήμη της Πληροφορικής έτσι ώστε να δημιουργηθεί η επιθυμία να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε κάποιο Τμήμα Πληροφορικής (μια καλή επιλογή καριέρας, δεδομένου ότι οι θέσεις εργασίας στον τομέα αυτό θα αυξηθούν σημαντικά μέσα στην επόμενη δεκαετία http://www.bls.gov/ooh/Computer-and-Information-Technology/Software-developers.htm). Όμως ακόμα και αν δεν ακολουθήσουν σπουδές Πληροφορικής, η βαθύτερη γνώση των ψηφιακών τεχνολογιών και συστημάτων θα τους κάνει πιο αποδοτικούς και παραγωγικούς χρήστες με οποιοδήποτε τομέα και αν ασχοληθούν. Η άποψη που διατυπώθηκε (καθώς και τα επιχειρήματα που την υποστηρίζουν) να υπάρχει για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο μάθημα της Χημείας και της Πληροφορικής με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη καθώς εκφράζει την κοινή λογική. Συμπερασματικά, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ. Ευαγγελία Δ. Κοντοπίδη ΠΕ19 Πληροφορικής-ΑΕΙ, Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπ. Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής, MSc Πληροφορικής