Αγαπητοί υπεύθυνοι εκπόνησης του σχεδίου νόμου για το Νέο Λύκειο:
Εδώ και 15 περίπου χρόνια το μάθημα «Εφαρμογών Υπολογιστών» διδάσκεται σαν μάθημα επιλογής στην Α και Β ή Γ λυκείου, εντελώς απαξιωμένο αφού το βιβλίο είναι απαρχαιωμένο, και επαφίεται στον καθηγητή πληροφορικής να το αξιοποιήσει αυτοσχεδιάζοντας, καθώς επίσης δεν συμμετέχει στον μ.ο. της τάξης και άρα λειτουργεί ως συμπληρωματικό του σχολικού ωραρίου.
Εδώ και 15 περίπου χρόνια τα παιδιά της Β λυκείου διδάσκονται από τον καθηγητή πληροφορικής (με β’ ανάθεση) έχοντας για διδακτικό βιβλίο κάποιο το οποίο περιγράφει πώς λειτουργεί το μαγνητόφωνο, το πικάπ, το φαξ τη δισκέτα κλπ, στα πλαίσια του μαθήματος «τεχνολογία επικοινωνιών», και επαφίεται πάλι στον καθηγητή πληροφορικής να επικαιροποιήσει την ύλη έτσι ώστε να μην γίνεται περίγελος μέσα στην τάξη.
Εδώ και 15 περίπου χρόνια διδάσκεται στην Γ λυκείου το μάθημα «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» με ένα διδακτικό πακέτο που για πολλούς συναδέλφους είναι ανεπαρκές.
Μετά από 15 χρόνια, το Νέο Λύκειο, έρχεται να αλλάξει την κατάσταση! Και ενώ όλοι πίστευαν ότι η αλλαγή αυτή θα ήταν προς την κατεύθυνση διόρθωσης όλης αυτής της κατάστασης (η οποία, μάλλον σκόπιμα όπως αποδεικνύεται τώρα, απαξίωνε τον σκοπό της πληροφορικής στο λύκειο) , το νέο σχέδιο νόμου ουσιαστικά αφαιρεί την πληροφορική από το λύκειο!!!.
Δεν θα προσπαθήσω να πείσω για το αυτονόητο της ανάγκης ύπαρξης και εμπλουτισμού της πληροφορικής παιδείας σε όλες της τάξεις του λυκείου! Προφανώς οι συνάδελφοι στα σχόλια των προηγούμενων ημερών με έχουν καλύψει πλήρως!
Προσυπογράφω την ανάγκη ύπαρξης μαθήματος γενικής παιδείας επιστήμης υπολογιστών (με στοιχεία από υλικό, δίκτυα επικοινωνιών και ασφάλεια δεδομένων, στοιχεία προγραμματισμού, βάσεις δεδομένων κα), στην β και στην Γ λυκείου, όπως επίσης και της ύπαρξης μαθήματος πληροφορικής το οποίο θα μπορούν να επιλέξουν όσοι έχουν στόχο την εισαγωγή σε σχολές πληροφορικής.
Όλα αυτά βέβαια θα πρέπει ασφαλώς να συνοδευτούν με τη συγγραφή νέων επικαιροποιημένων και σύγχρονων βιβλίων ώστε να δίνουν πραγματικά εφόδια στη μετέπειτα πορεία των μαθητών ως νέοι πολίτες.
Ε.Χ.
ΠΕ19 πληροφορικής
Αγαπητοί υπεύθυνοι εκπόνησης του σχεδίου νόμου για το Νέο Λύκειο: Εδώ και 15 περίπου χρόνια το μάθημα «Εφαρμογών Υπολογιστών» διδάσκεται σαν μάθημα επιλογής στην Α και Β ή Γ λυκείου, εντελώς απαξιωμένο αφού το βιβλίο είναι απαρχαιωμένο, και επαφίεται στον καθηγητή πληροφορικής να το αξιοποιήσει αυτοσχεδιάζοντας, καθώς επίσης δεν συμμετέχει στον μ.ο. της τάξης και άρα λειτουργεί ως συμπληρωματικό του σχολικού ωραρίου. Εδώ και 15 περίπου χρόνια τα παιδιά της Β λυκείου διδάσκονται από τον καθηγητή πληροφορικής (με β’ ανάθεση) έχοντας για διδακτικό βιβλίο κάποιο το οποίο περιγράφει πώς λειτουργεί το μαγνητόφωνο, το πικάπ, το φαξ τη δισκέτα κλπ, στα πλαίσια του μαθήματος «τεχνολογία επικοινωνιών», και επαφίεται πάλι στον καθηγητή πληροφορικής να επικαιροποιήσει την ύλη έτσι ώστε να μην γίνεται περίγελος μέσα στην τάξη. Εδώ και 15 περίπου χρόνια διδάσκεται στην Γ λυκείου το μάθημα «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» με ένα διδακτικό πακέτο που για πολλούς συναδέλφους είναι ανεπαρκές. Μετά από 15 χρόνια, το Νέο Λύκειο, έρχεται να αλλάξει την κατάσταση! Και ενώ όλοι πίστευαν ότι η αλλαγή αυτή θα ήταν προς την κατεύθυνση διόρθωσης όλης αυτής της κατάστασης (η οποία, μάλλον σκόπιμα όπως αποδεικνύεται τώρα, απαξίωνε τον σκοπό της πληροφορικής στο λύκειο) , το νέο σχέδιο νόμου ουσιαστικά αφαιρεί την πληροφορική από το λύκειο!!!. Δεν θα προσπαθήσω να πείσω για το αυτονόητο της ανάγκης ύπαρξης και εμπλουτισμού της πληροφορικής παιδείας σε όλες της τάξεις του λυκείου! Προφανώς οι συνάδελφοι στα σχόλια των προηγούμενων ημερών με έχουν καλύψει πλήρως! Προσυπογράφω την ανάγκη ύπαρξης μαθήματος γενικής παιδείας επιστήμης υπολογιστών (με στοιχεία από υλικό, δίκτυα επικοινωνιών και ασφάλεια δεδομένων, στοιχεία προγραμματισμού, βάσεις δεδομένων κα), στην β και στην Γ λυκείου, όπως επίσης και της ύπαρξης μαθήματος πληροφορικής το οποίο θα μπορούν να επιλέξουν όσοι έχουν στόχο την εισαγωγή σε σχολές πληροφορικής. Όλα αυτά βέβαια θα πρέπει ασφαλώς να συνοδευτούν με τη συγγραφή νέων επικαιροποιημένων και σύγχρονων βιβλίων ώστε να δίνουν πραγματικά εφόδια στη μετέπειτα πορεία των μαθητών ως νέοι πολίτες. Ε.Χ. ΠΕ19 πληροφορικής