Θα ήθελα να προσθέσω άλλο ένα σχόλιο για την κατάργηση των μαθημάτων της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας από το Λύκειο. Θεωρώντας ότι με τα νέα προγράμματα Δημοτικού και Γυμνασίου οι μαθητές θα αποκτήσουν βασικές δεξιότητες χρήσης (σε επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικά φύλλα και παρουσιάσεις), εάν αυτά εφαρμοσθούν, τότε είναι απαραίτητο, στο Λύκειο, ως ώριμοι και υπεύθυνοι ηλικιακά και τεχνολογικά, να ασχοληθούν με σημαντικά θέματα της καθημερινή τους ζωής. Συγκεκριμένα θεωρώ απαραίτητη τη διδασκαλία των ακόλουθων μαθημάτων :
Στην Α΄ Λυκείου :
Α1)Μάθημα 2 ωρών γραπτώς εξεταζόμενο και βαθμολογούμενο (έστω επιλογής) με αντικείμενο την κατανόηση, δημιουργία και επεξεργασία βάσεων δεδομένων (αφού η συγκεκριμένη ενότητα αντιστοιχεί άνω του 80% των πρακτικών εφαρμογών, δικτυακών ή μη)
Α2)Μάθημα 1-2 ωρών γενικής παιδείας με θέμα : Ηλεκτρονικό μηχανογραφικό με αντικείμενο τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών (όπου με αναζήτηση στο Διαδίκτυο, στοχευμένη αλληλογραφία με φοιτητές και επαγγελματίες οι μαθητές θα βοηθηθούν να επιλέξουν κατεύθυνση και κύκλο σπουδών)
Α3)Μάθημα 1 ώρας γενικής παιδείας με θέμα : Ηλεκτρονική διδασκαλία όπου θα διατίθεται το εργαστήριο και ο καθηγητής πληροφορικής για την διδασκαλία ενός μαθήματος γενικής παιδείας, του μαθήματος της εβδομάδας με ηλεκτρονικό τρόπο. Η διδασκαλία θα γίνεται κυκλικά με όλους τους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων της Α΄ τάξης, οι οποίοι θα συμμετέχουν τουλάχιστον μία φορά το δίμηνο.
Στην Β΄ Λυκείου :
Β1) Μάθημα 2 ωρών γενικής παιδείας με αντικείμενο Ασφάλεια δεδομένων και υπολογιστών. Αποτελεί αδήριτη ανάγκη οι μαθητές Α)να κατανοήσουν τα είδη του κακόβουλου λογισμικού, τα προβλήματα της ηλεκτρονικής παρενόχλησης και των ηλεκτρονικών εγκλημάτων, τα θέματα υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων και να αποκτήσουν στάσεις αυτοπροστασίας, ελέγχου και διαχείρισης των προβλημάτων ασφάλειας. Β) Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της χρήσης της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή και να εστιάσουν στα ηθικά προβλήματα που ανακύπτουν (χρήση δικτυακών τόπων, blogs, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, γενικά ηλεκτρονική συμμετοχή)
Β2) Μάθημα 1-2 ωρών τεχνολογικής κατεύθυνσης που να ασχολείται με την Αλγοριθμική ως μέθοδος επίλυσης προβλημάτων για την κατανόηση της λογικής αντιμετώπισης, σχεδίασης και βελτίωσης λύσεων.
Β3) Μάθημα 2 ωρών γραπτώς εξεταζόμενο και βαθμολογούμενο (επιλογής) με αντικείμενο την επεξεργασία πολυμεσικών εφαρμογών (επεξεργασία εικόνων, ήχου, βίντεο) τη σχεδίαση μέσω υπολογιστή, τη δημιουργία δικτυακών τόπων και τη χρήση δικτύων υπολογιστών.
Στη Γ΄ Λυκείου :
Γ1) Μάθημα Αλγοριθμικής πανελλαδικώς εξεταζόμενο, απαραίτητο για την είσοδο στις σχολές Πληροφορικής, στις Πολυτεχνικές και σε όλες τις σχολές που απαιτούν λογική οργάνωση της σκέψης και εφαρμογή της σε επίλυση προβλημάτων.
Γ2)Μάθημα ασφάλειας δεδομένων και υπολογιστών (εάν δεν γίνει στη Β΄)
Για την αναγκαιότητα των μαθημάτων αρκεί η κοινή λογική και η διεθνής πρακτική. Αλλά πάνω από όλα η επιθυμία για ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο, που να παρέχει παιδεία και να ανοίγει ορίζοντες.
Ευχαριστώ πολύ, ΔΦ,
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ
Θα ήθελα να προσθέσω άλλο ένα σχόλιο για την κατάργηση των μαθημάτων της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας από το Λύκειο. Θεωρώντας ότι με τα νέα προγράμματα Δημοτικού και Γυμνασίου οι μαθητές θα αποκτήσουν βασικές δεξιότητες χρήσης (σε επεξεργασία κειμένου, υπολογιστικά φύλλα και παρουσιάσεις), εάν αυτά εφαρμοσθούν, τότε είναι απαραίτητο, στο Λύκειο, ως ώριμοι και υπεύθυνοι ηλικιακά και τεχνολογικά, να ασχοληθούν με σημαντικά θέματα της καθημερινή τους ζωής. Συγκεκριμένα θεωρώ απαραίτητη τη διδασκαλία των ακόλουθων μαθημάτων : Στην Α΄ Λυκείου : Α1)Μάθημα 2 ωρών γραπτώς εξεταζόμενο και βαθμολογούμενο (έστω επιλογής) με αντικείμενο την κατανόηση, δημιουργία και επεξεργασία βάσεων δεδομένων (αφού η συγκεκριμένη ενότητα αντιστοιχεί άνω του 80% των πρακτικών εφαρμογών, δικτυακών ή μη) Α2)Μάθημα 1-2 ωρών γενικής παιδείας με θέμα : Ηλεκτρονικό μηχανογραφικό με αντικείμενο τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών (όπου με αναζήτηση στο Διαδίκτυο, στοχευμένη αλληλογραφία με φοιτητές και επαγγελματίες οι μαθητές θα βοηθηθούν να επιλέξουν κατεύθυνση και κύκλο σπουδών) Α3)Μάθημα 1 ώρας γενικής παιδείας με θέμα : Ηλεκτρονική διδασκαλία όπου θα διατίθεται το εργαστήριο και ο καθηγητής πληροφορικής για την διδασκαλία ενός μαθήματος γενικής παιδείας, του μαθήματος της εβδομάδας με ηλεκτρονικό τρόπο. Η διδασκαλία θα γίνεται κυκλικά με όλους τους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων της Α΄ τάξης, οι οποίοι θα συμμετέχουν τουλάχιστον μία φορά το δίμηνο. Στην Β΄ Λυκείου : Β1) Μάθημα 2 ωρών γενικής παιδείας με αντικείμενο Ασφάλεια δεδομένων και υπολογιστών. Αποτελεί αδήριτη ανάγκη οι μαθητές Α)να κατανοήσουν τα είδη του κακόβουλου λογισμικού, τα προβλήματα της ηλεκτρονικής παρενόχλησης και των ηλεκτρονικών εγκλημάτων, τα θέματα υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων και να αποκτήσουν στάσεις αυτοπροστασίας, ελέγχου και διαχείρισης των προβλημάτων ασφάλειας. Β) Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της χρήσης της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή και να εστιάσουν στα ηθικά προβλήματα που ανακύπτουν (χρήση δικτυακών τόπων, blogs, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, γενικά ηλεκτρονική συμμετοχή) Β2) Μάθημα 1-2 ωρών τεχνολογικής κατεύθυνσης που να ασχολείται με την Αλγοριθμική ως μέθοδος επίλυσης προβλημάτων για την κατανόηση της λογικής αντιμετώπισης, σχεδίασης και βελτίωσης λύσεων. Β3) Μάθημα 2 ωρών γραπτώς εξεταζόμενο και βαθμολογούμενο (επιλογής) με αντικείμενο την επεξεργασία πολυμεσικών εφαρμογών (επεξεργασία εικόνων, ήχου, βίντεο) τη σχεδίαση μέσω υπολογιστή, τη δημιουργία δικτυακών τόπων και τη χρήση δικτύων υπολογιστών. Στη Γ΄ Λυκείου : Γ1) Μάθημα Αλγοριθμικής πανελλαδικώς εξεταζόμενο, απαραίτητο για την είσοδο στις σχολές Πληροφορικής, στις Πολυτεχνικές και σε όλες τις σχολές που απαιτούν λογική οργάνωση της σκέψης και εφαρμογή της σε επίλυση προβλημάτων. Γ2)Μάθημα ασφάλειας δεδομένων και υπολογιστών (εάν δεν γίνει στη Β΄) Για την αναγκαιότητα των μαθημάτων αρκεί η κοινή λογική και η διεθνής πρακτική. Αλλά πάνω από όλα η επιθυμία για ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο, που να παρέχει παιδεία και να ανοίγει ορίζοντες. Ευχαριστώ πολύ, ΔΦ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Η/Υ