Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Ταμπάκος | 28 Νοεμβρίου 2009, 18:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συνάδελφοι, είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουμε δυο πραγματάκια τόσο πολύ απλά; 1. Δικαίωμα στην ελπίδα έχουν ΟΛΟΙ και όχι μόνο αυτοί που έκαναν οικογένεια και πέρασαν και τα σαράντα ίσως ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο έκαναν. 2. Το Υπουργείο πρέπει κάθε χρόνο να προγραμματίζει και να προσλαμβάνει σε κάθε κλάδο ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΣΟΥΣ, όσους χρειάζεται για να καλύψει τις ανάγκες του. Αν συμφωνούμε όλοι σ' αυτά τα δύο θα τη βρούμε τη λύση. Για το μεν πρώτο, εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν πολλαπλάσιοι ενδιαφερόμενοι απ' τις προσφερόμενες θέσεις πρέπει υποχρεωτικά να μπει ένα κόσκινο που να έχουν δικαίωμα όμως να συμμετέχουν ΟΛΟΙ, έστω και με διαφορετική αφετηρία, αφού κάποιοι θα μοριοδοτηθούν επιπλέον για κοινωνικά αλλά και τυπικά προσόντα. Για το μεν δεύτερο πρέπει να εξαλειφθούν οι πίνακες πολλαπλής εισόδου. Θέλει πολλή μυαλό για να καταλάβει κάποιος ότι αν μία σχολική χρονιά χρειαστούν 100 μαθηματικοί, πρέπει να προσληφθούν 100 μαθηματικοί; Αν συμφωνούμε σ' αυτό τότε είναι ολοφάνερο ότι όλες οι προσλήψεις που γίνονται επιπλέον απ' τους 100 πρέπει να σταματήσουν. ΟΛΕΣ ΟΜΩΣ. Τουτέστιν, οι extra πίνακες, οι διάφοροι απολυμένοι και οι πολύτεκνοι είναι αυτομάτως παραπανίσιοι. Για τους πολύτεκνους ειδικά (για όλους όμως και όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς) πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη στον τακτικό προϋπολογισμό του κράτους για γενναία επιδότηση κάθε παιδιού πέραν του τρίτου μέχρι τα 18 του ανάλογα βέβαια και με τη δήλωση εισοδήματος του καθενός. Μέχρι να γίνει αυτό ας ξαναγυρίσει το προηγούμενο καθεστώς, όπου αρκούσε να είσαι επιτυχών στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και πήγαινες πρώτος. Έτσι θα ξέρουμε όμως ότι είναι μέσα σ' αυτούς του 100 που χρειάζονται. Για να το θέσω και λίγο διαφορετικά για όσους ακόμα κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν. Αν κάποιος έχει ένα μαγαζί και χρειάζεται 10 υπάλλήλους, θα προσλάβει 20; Το μεγάλο θέμα όμως είναι τι γίνεται μ' αυτούς που είναι σ' αυτούς τους πίνακες. Για να βρούμε την απάντηση ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε μια άλλη εξίσου απλή ερώτηση. Αν το Υπουργείο, μας βρει όλους όπου κι αν είμαστε και μας μαζέψει και μας στείλει πίσω στα σχολεία μας και τότε διαπιστώσει ότι για την Χ ειδικότητα χρειάζεται 10 καθηγητές ενώ στον πίνακα του 30μηνου υπάρχουν 50 τι πρέπει να κάνει; Να πάρει 6 ΑΣΕΠίτες και 4 απ' τον πίνακα του 40% και να παραβλέψει το 30μηνο; Μήπως 6 - 4 και καμιά 10αριά απ' το 30μηνο κι ας κάθονται; Μήπως και τους 10 απ' το 30μηνο και να αφήσει τους άλλους; Ο καθένας ας απαντήσει σύμφωνα με τη λογική του. Φανταστείτε δε, να διαπιστώσει ότι δεν χρειάζεται κανέναν ή πολύ περισσότερο ότι περισσεύουν και 100 απ' αυτούς που έχει. Τι απαντάμε τότε συνάδελφοι; Αν νομίζετε ότι αυτά είναι υποθετικά σενάρια περιμένετε και θα δείτε από του χρόνου. Ας ετοιμαζόμαστε καλού κακού. Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν, η καλύτερη λύση για τώρα είναι να διατηρηθεί το 40% από προϋπηρεσία για τρία χρόνια ακόμη αλλά να τροφοδοτείται αποκλειστικά απ' τον πίνακα 24μηνο+ΑΣΕΠ. Ας και γίνει και 18μηνο+ΑΣΕΠ. Τα πολύτεκνα να σταματήσουν σε 9 μήνες από τώρα. Εύλογο το γιατί. Όλα τα άλλα να καταργηθούν. Μετά τέλος σε όλα και να ισχύσει ένιαίο σύστημα για όλους. Αυτό το σύστημα πρέπει οπωσδήποτε να βγει σε δημόσια διαβούλευση τότε. Προς Θεού όμως. Μακριά απ' την ξεπερασμένη επετηρίδα. Είναι ότι πιο άδικο (ειδικά για τους νεώτερους) και χαζό (κανείς δεν εξασφαλίζει ότι ο αρχαιότερος είναι και ο καλύτερος) υπάρχει. Υ.Γ.1. Δεν κατάλαβα γιατί αρκετοί απ' όσους συμμετέχουν στη διαβούλευση βγάζουν τα προσωπικά τους στη φόρα. Λογικές και εφικτές προτάσεις περιμένουμε να ακούσουμε κι όχι δακρύβρεχτες πονεμένες ιστορίες. Αυτές είναι για τη Δρούζα (αν υπάρχει ακόμα, δεν ξέρω κιόλας). Υ.Γ.2. Δεν ξέρω πόσο πιο αναλυτικά πρέπει να τα πω. Μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε κάποια πράγματα και χρειάζεται ο άλλος να φθάσει να εξηγεί και το ένα και ένα κάνουν δύο. Κωνσταντίνος Ταμπάκος μαθηματικός Τρίκαλα