Η άποψή μου
Άρθρο 04: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
1. α. Για την καινοτομία της δημιουργίας Τράπεζας Θεμάτων, για κάθε μάθημα, τοποθετούμαι μάλλον θετικά, αλλά διατηρώ επιφυλάξεις μέχρις να ανακοινωθούν οι σχετικές λεπτομέρειες και προτείνω:
• για τη δημιουργία της, όπως και για τη δημιουργία των επιμέρους Τραπεζών όλων των τάξεων του Λυκείου, να προηγηθεί δημόσια διακήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για όσους ενδιαφέρονται για την στελέχωση των σχετικών επιτροπών καθώς και την υποβολή κατάλληλων θεμάτων εξετάσεων
• να εμπεριέχονται σε αυτήν την Τράπεζα κατά το μισό κάποια επιλεγμένα θέματα και κατά το άλλο μισό θέματα από τις τράπεζες όλων των τάξεων του Λυκείου με τρόπο ώστε η κάθε τάξη να συμμετέχει με μεγαλύτερη βαρύτητα από την προηγούμενη π.χ. σε ποσοστά: 15% από την Α, 25% από τη Β και 60% από τη Γ τάξη
• να είναι δημόσια, αδιάβλητη και “ζωντανή” η διαδικασία κλήρωσης των θεμάτων
• τα θέματα που κληρώνονται να παραμένουν στην Τράπεζα, αλλά να είναι “παγωμένα” για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα π.χ. για πέντε έτη
β. Δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους που θα μπορούσαν να καταστήσουν αναγκαία την επανάληψη, κατά το ίδιο σχολικό έτος, των εξετάσεων, αλλά σε κάθε περίπτωση:
• οι υποψήφιοι θα γνωρίζουν τους πιθανούς λόγους, ώστε και να είναι προετοιμασμένοι για τέτοιο ενδεχόμενο;
• οι βαθμολογίες της “κανονικής” εξέτασης θα ισχύουν ή θα ακυρώνονται;
2. Προτείνω να υπάρχει και δεύτερος συντελεστής (ίσης) βαρύτητας, ανεξάρτητα από τις προτιμήσεις του υποψηφίου, και αυτός να είναι ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης, “Β.Π.Α.” (όπως τροποποιημένα προτείνεται παρακάτω)
3. Προτείνω για απλούστευση οι σχετικοί τίτλοι να γίνουν:
α. Θεωρητικές επιστήμες
β. Θετικές Επιστήμες
γ. Επιστήμες Υγείας
δ. Οικονομικές επιστήμες
δ. Παιδαγωγικές Επιστήμες
4. Για την καινοτομία της προσμέτρησης του Β.Π.Α τοποθετούμαι θετικά και επικουρικά προτείνω:
• ο βαθμός, όπως αναφέρεται στο προσχέδιο, να αποτελεί το μισό του Β.Π.Α., το άλλο μισό να προκύπτει, με ίδιο αλγόριθμο, από τον μέσο όρο των βαθμών των τεσσάρων μαθημάτων, που πήρε σε κάθε τάξη, και τα οποία τελικά εξετάζεται για την εισαγωγή του ο κάθε υποψήφιος
• (επειδή η “οριζόντια περικοπή” μου δημιουργεί στρεβλώσεις σε αρκετές περιπτώσεις, διότι και η ταύτιση άνισων είναι άδικη)
α. στην περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος από τον Μ.Ο. των βαθμών που εξετάζονται με Πανελλήνιες Εξετάσεις να μειώνεται κατά κάποιο ποσοστό π.χ. κατά 75%
β. στην περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος από τον Μ.Ο. των βαθμών που εξετάζονται με Πανελλήνιες Εξετάσεις να αυξάνεται κατά κάποιο ποσοστό π.χ. κατά 75%
• αυτός ο Β.Π.Α. να συμμετέχει ως δεύτερος, ισότιμος, συντελεστής βαρύτητας για όλους τους υποψηφίους
Στη διάθεσή σας,
αν νομίζετε ότι κάπου μπορώ να φανώ χρήσιμος
Βαγγέλης Κουντούρης
Πειραματικός Φυσικός-Συγγραφέας
Η άποψή μου Άρθρο 04: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 1. α. Για την καινοτομία της δημιουργίας Τράπεζας Θεμάτων, για κάθε μάθημα, τοποθετούμαι μάλλον θετικά, αλλά διατηρώ επιφυλάξεις μέχρις να ανακοινωθούν οι σχετικές λεπτομέρειες και προτείνω: • για τη δημιουργία της, όπως και για τη δημιουργία των επιμέρους Τραπεζών όλων των τάξεων του Λυκείου, να προηγηθεί δημόσια διακήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για όσους ενδιαφέρονται για την στελέχωση των σχετικών επιτροπών καθώς και την υποβολή κατάλληλων θεμάτων εξετάσεων • να εμπεριέχονται σε αυτήν την Τράπεζα κατά το μισό κάποια επιλεγμένα θέματα και κατά το άλλο μισό θέματα από τις τράπεζες όλων των τάξεων του Λυκείου με τρόπο ώστε η κάθε τάξη να συμμετέχει με μεγαλύτερη βαρύτητα από την προηγούμενη π.χ. σε ποσοστά: 15% από την Α, 25% από τη Β και 60% από τη Γ τάξη • να είναι δημόσια, αδιάβλητη και “ζωντανή” η διαδικασία κλήρωσης των θεμάτων • τα θέματα που κληρώνονται να παραμένουν στην Τράπεζα, αλλά να είναι “παγωμένα” για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα π.χ. για πέντε έτη β. Δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους που θα μπορούσαν να καταστήσουν αναγκαία την επανάληψη, κατά το ίδιο σχολικό έτος, των εξετάσεων, αλλά σε κάθε περίπτωση: • οι υποψήφιοι θα γνωρίζουν τους πιθανούς λόγους, ώστε και να είναι προετοιμασμένοι για τέτοιο ενδεχόμενο; • οι βαθμολογίες της “κανονικής” εξέτασης θα ισχύουν ή θα ακυρώνονται; 2. Προτείνω να υπάρχει και δεύτερος συντελεστής (ίσης) βαρύτητας, ανεξάρτητα από τις προτιμήσεις του υποψηφίου, και αυτός να είναι ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης, “Β.Π.Α.” (όπως τροποποιημένα προτείνεται παρακάτω) 3. Προτείνω για απλούστευση οι σχετικοί τίτλοι να γίνουν: α. Θεωρητικές επιστήμες β. Θετικές Επιστήμες γ. Επιστήμες Υγείας δ. Οικονομικές επιστήμες δ. Παιδαγωγικές Επιστήμες 4. Για την καινοτομία της προσμέτρησης του Β.Π.Α τοποθετούμαι θετικά και επικουρικά προτείνω: • ο βαθμός, όπως αναφέρεται στο προσχέδιο, να αποτελεί το μισό του Β.Π.Α., το άλλο μισό να προκύπτει, με ίδιο αλγόριθμο, από τον μέσο όρο των βαθμών των τεσσάρων μαθημάτων, που πήρε σε κάθε τάξη, και τα οποία τελικά εξετάζεται για την εισαγωγή του ο κάθε υποψήφιος • (επειδή η “οριζόντια περικοπή” μου δημιουργεί στρεβλώσεις σε αρκετές περιπτώσεις, διότι και η ταύτιση άνισων είναι άδικη) α. στην περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος από τον Μ.Ο. των βαθμών που εξετάζονται με Πανελλήνιες Εξετάσεις να μειώνεται κατά κάποιο ποσοστό π.χ. κατά 75% β. στην περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος από τον Μ.Ο. των βαθμών που εξετάζονται με Πανελλήνιες Εξετάσεις να αυξάνεται κατά κάποιο ποσοστό π.χ. κατά 75% • αυτός ο Β.Π.Α. να συμμετέχει ως δεύτερος, ισότιμος, συντελεστής βαρύτητας για όλους τους υποψηφίους Στη διάθεσή σας, αν νομίζετε ότι κάπου μπορώ να φανώ χρήσιμος Βαγγέλης Κουντούρης Πειραματικός Φυσικός-Συγγραφέας