Μελετώντας το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου θα ήθελα να τονίσω τα ακόλουθα:
•Στις Θετικές Επιστήμες περιλαμβάνονται τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Βιολογία, η Πληροφορική, η Χημεία. Είτε σε θεωρητικό είτε σε εφαρμοσμένο επίπεδο, είναι αναγκαία η εκμάθησή τους από μαθητές που επιλέγουν την ομάδα θετικού προσανατολισμού.
Πρόταση: Να αυξηθούν τα διδασκόμενα μαθήματα στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική ως βασικά και επιλογής δύο από τα εξής: Χημεία, Βιολογία και Προγραμματισμό (με το αντίστοιχο μάθημα προς εξέταση ανάλογα με την σχολή εισαγωγής).
•Ο μαθητής με την επιλογή μόνο μιας ομάδας προσανατολισμού περιορίζει τις σχολές για τις οποίες μπορεί να είναι υποψήφιος.
Πρόταση: Να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές της επιλογής δύο ομάδων προσανατολισμού για να αυξηθεί ο αριθμός των σχολών στις οποίες θα μπορούν να είναι υποψήφιοι.
•Υπάρχουν περισσότερες από 40 σχολές πληροφορικής στην Ελλάδα και πολλές με μαθήματα προγραμματισμού σε κάποιο έτος σπουδών. Για την εισαγωγή σε αυτές τις σχολές είναι απαραίτητη η γνώση βασικών αρχών προγραμματισμού.
Πρόταση: Στη Β’ Λυκείου να διδάσκεται υποχρεωτικά το μάθημα Εισαγωγή στην Αλγοριθμική τουλάχιστον 2 ωρών. Στη Γ’ Λυκείου να διδάσκεται πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Προγραμματισμού στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών τουλάχιστον 4 ωρών.
Σημαντική, τέλος, είναι η διάκριση της πληροφορικής ως επιστήμης και των Τ.Π.Ε. ως δεξιότητας. Η χρήση ενός υπολογιστή ή εφαρμογών σε έναν υπολογιστή δίνουν τη δυνατότητα σε όλους να απλοποιήσουν καθημερινές ή μη εργασίες και διαδικασίες, και καλώς προβλέπεται η εκμάθησή τους στο δημοτικό και στο γυμνάσιο. Στο λύκειο είναι αναγκαία η εκμάθηση της επιστήμης της πληροφορικής, όπως αναγκαία είναι η εκμάθηση και των υπόλοιπων θετικών επιστημών.
Σε μια κοινωνία όπου η οικονομική και κοινωνική κρίση βαθαίνει είναι απορίας άξιο πως μαθήματα όπως η Πληροφορική, που αποδεδειγμένα καλλιεργούν την κριτική σκέψη και δίνουν τη δυνατότητα απόκτησης γνώσης σε ένα επιστημονικό πεδίο με ραγδαία ανάπτυξη παγκοσμίως, αφαιρούνται εξολοκλήρου από το αναλυτικό πρόγραμμα. Πλέον η Πληροφορική μόνο ως δεξιότητα «επιτρέπεται» να διδαχθεί σε μικρές τάξεις και όχι ως επιστήμη σε μαθητές, οι οποίοι σε λίγα χρόνια πρέπει να βγουν στην αγορά εργασίας και να παράγουν. Δώστε τα απαραίτητα εφόδια στα παιδιά αυτά που θα ακολουθήσουν αυτήν την πορεία.
Μελετώντας το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου θα ήθελα να τονίσω τα ακόλουθα: •Στις Θετικές Επιστήμες περιλαμβάνονται τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Βιολογία, η Πληροφορική, η Χημεία. Είτε σε θεωρητικό είτε σε εφαρμοσμένο επίπεδο, είναι αναγκαία η εκμάθησή τους από μαθητές που επιλέγουν την ομάδα θετικού προσανατολισμού. Πρόταση: Να αυξηθούν τα διδασκόμενα μαθήματα στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών: Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική ως βασικά και επιλογής δύο από τα εξής: Χημεία, Βιολογία και Προγραμματισμό (με το αντίστοιχο μάθημα προς εξέταση ανάλογα με την σχολή εισαγωγής). •Ο μαθητής με την επιλογή μόνο μιας ομάδας προσανατολισμού περιορίζει τις σχολές για τις οποίες μπορεί να είναι υποψήφιος. Πρόταση: Να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές της επιλογής δύο ομάδων προσανατολισμού για να αυξηθεί ο αριθμός των σχολών στις οποίες θα μπορούν να είναι υποψήφιοι. •Υπάρχουν περισσότερες από 40 σχολές πληροφορικής στην Ελλάδα και πολλές με μαθήματα προγραμματισμού σε κάποιο έτος σπουδών. Για την εισαγωγή σε αυτές τις σχολές είναι απαραίτητη η γνώση βασικών αρχών προγραμματισμού. Πρόταση: Στη Β’ Λυκείου να διδάσκεται υποχρεωτικά το μάθημα Εισαγωγή στην Αλγοριθμική τουλάχιστον 2 ωρών. Στη Γ’ Λυκείου να διδάσκεται πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Προγραμματισμού στην ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών τουλάχιστον 4 ωρών. Σημαντική, τέλος, είναι η διάκριση της πληροφορικής ως επιστήμης και των Τ.Π.Ε. ως δεξιότητας. Η χρήση ενός υπολογιστή ή εφαρμογών σε έναν υπολογιστή δίνουν τη δυνατότητα σε όλους να απλοποιήσουν καθημερινές ή μη εργασίες και διαδικασίες, και καλώς προβλέπεται η εκμάθησή τους στο δημοτικό και στο γυμνάσιο. Στο λύκειο είναι αναγκαία η εκμάθηση της επιστήμης της πληροφορικής, όπως αναγκαία είναι η εκμάθηση και των υπόλοιπων θετικών επιστημών. Σε μια κοινωνία όπου η οικονομική και κοινωνική κρίση βαθαίνει είναι απορίας άξιο πως μαθήματα όπως η Πληροφορική, που αποδεδειγμένα καλλιεργούν την κριτική σκέψη και δίνουν τη δυνατότητα απόκτησης γνώσης σε ένα επιστημονικό πεδίο με ραγδαία ανάπτυξη παγκοσμίως, αφαιρούνται εξολοκλήρου από το αναλυτικό πρόγραμμα. Πλέον η Πληροφορική μόνο ως δεξιότητα «επιτρέπεται» να διδαχθεί σε μικρές τάξεις και όχι ως επιστήμη σε μαθητές, οι οποίοι σε λίγα χρόνια πρέπει να βγουν στην αγορά εργασίας και να παράγουν. Δώστε τα απαραίτητα εφόδια στα παιδιά αυτά που θα ακολουθήσουν αυτήν την πορεία.