• Σχόλιο του χρήστη 'Πλέσσας Νίκος' | 28 Νοεμβρίου 2009, 19:10

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Με την επιστολή μου αυτή θεωρώ ότι συμβάλλω στη διαμόρφωση κάποιων πτυχών του νομοσχεδίου για την «κρίση και επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης». Η «Δημόσια Διαβούλευση» σαν θεσμός, είναι η σημερινή «ΠΝΥΚΑ» της δημοκρατίας. Ο κάθε εργαζόμενος θέλει να ικανοποιήσει τις βασικές του ανάγκες - διατροφή, κατοικία, υγεία, εκπ/ση, ασφάλεια. Το ποσοστό εκπλήρωσης των ικανοποιήσεων αυτών, συντελούν στο βαθμό αποδοτικότητας της εργασίας του. Ο εκπ/κός σαν μέρος του συνόλου αυτού, για να έχει ικανοποίηση και να συνεχίσει με ενθουσιασμό να εργάζεται, θέλει να νιώθει επιτυχία, αναγνώριση, ανάληψη ευθύνης, ανέλιξη. Αυτά τα στοιχεία αν και δεν προσφέρουν άμεσα οικονομικό όφελος, εν τούτοις, παροτρύνουν πιο πολύ τον άνθρωπο να είναι πιο αποδοτικός. Η δε μη παρότρυνση επηρεάζει αρνητικά τη μάθηση. Μέσα από το μεγάλο πλήθος των εκπ/κών υπάρχουν και άτομα που θα εκ λάμβαναν με μεγάλη ικανοποίηση την ανέλιξή των σε μια θέση διευθυντή. Έναν δ/ντή σχολείου, που θα ασχολείται και με εκπαιδευτικά και με διοικητικά καθήκοντα. Ως προς αυτή τη διάσταση της εξέλιξης του εκπ/κού, θα πρέπει να υπάρξει μια σαφής αξιολόγηση του έργου του. Η διοίκηση ενός οργανισμού-σχολείου είναι μια υπόθεση που εξελίσσεται συνεχώς και οι απαιτήσεις αυξάνουν. Προκειμένου εκπ/κοί που ενδιαφέρονται να καλύψουν θέσεις δ/ντών σχολείων, να καλύψουν ανάγκες όπως «Εκπαιδευτική Διοίκηση», θα πρέπει να υπάρξουν – δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την απόκτηση αυτής της ανάγκης, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα. Προτεινόμενος τρόπος αξιολόγησης για την κάλυψη θέσεων διευθυντών σχολείων:  Προκήρυξη κενών διευθυντικών θέσεων.  Αποστολή βιογραφικών.  Δια της μεθόδου της «ανοικτής εξ αποστάσεων εκπ/σης», να παρακολουθήσουν σχετικά προγράμματα.  Μέσα από γραπτή διαδικασία να προσπαθήσουν να επιλύσουν διάφορα προβλήματα, η οποία θα εκτιμήσει τις πιο κάτω διαστάσεις ηγεσίας: • Ανάλυση προβλήματος, • Κριτική ικανότητα, • Οργανωτική ικανότητα, • Αποφασιστικότητα, • Ηγετική ικανότητα, • Ευαισθησία, • Ικανότητα αντοχής υπό πίεση, • Γραπτή επικοινωνία, • Εύρος ενδιαφερόντων, • Προσωπική προώθηση, • Εκπαιδευτικές αξίες.  Συμμετοχή σε προφορική συνέντευξη από κατάλληλες ομάδες – αξιολογητές, που θα αποφανθούν για το ΝΑΙ ή το ΟΧΙ. Ως προς τα μετρήσιμα αντικειμενικά μόρια του βιογραφικού, πρέπει να προσμετρούνται χωρίς να δημιουργούν προβλήματα. Όπως λ.χ. το 2000, νομίζω, πραγματοποιήθηκαν δύο προγράμματα επιμόρφωσης από την ΠΑΤΕΣ ΣΕΛΕΤΕ διάρκειας >250 ωρών. Μετά το πρόγραμμα έσπασε σε πολλά των 48 ωρών, με αποτέλεσμα την μη μοριοδότηση των εκπ/μένων που την επικαλέστηκαν. Πρέπει να υπάρχει μια πιο μεγάλη συσχέτιση της μοριοδότησης των εκπ/κων, οι οποίοι έχουν διατελέσει δ/ντές, υπ/ντές (τα μόρία υπ/ντή στο 60% του προτεινόμενου ανώτατου βαθμού λόγω προϋπηρεσίας σε θέση δ/ντή). Όπως και στην εκλογή υπ/ντή, να υπάρχει και για την επιλογή δ/ντή, γνωμοδότηση συλλόγου διδασκόντων, καθώς και συλλόγου γονέων-κηδεμόνων με θετικό ή αρνητικό χαρακτηρισμό. Ως προς την μοριοδότηση από συμμετοχή σε ΠΥΣΔΕ, δεν θα πρέπει να είναι σε αντιστοιχία πάνω από δυο 48ωρες επιμορφώσεις. Ως προς τις ομαδοποιήσεις των σχολέιων για την δημιουργία πινάκων θέσεων δ/ντών, να υπάρχει η δυνατότητα, σε περίπτωση λειτουργίας νέας σχολικής μονάδας, που το είδος της δεν δικαιολογούσε τη συμμετοχή εκπ/κών συγκεκριμένων κλάδων στον αρχικό πίνακα, τη συμμετοχή κριθέντων εκπ/κων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για σχολεία της ευρύτερης περιοχής ΠΥΣΔΕ. Δεν φαίνεται κάποιο κριτήριο, που θα εμφανίζει το αν η δ/ντική θητεία (που θα πάρει τα ανάλογα μόρια) κρίνεται μετρήσιμη, ως προς το αν άσκησε σωστά τα καθήκοντά του. Μετά τιμής Πλέσσας Νίκος