Θεωρούμε άξια επαίνων την επαναφορά της Αγωγής του Πολίτη (ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ) στα υποχρεωτικά μαθήματα των Γενικών Λυκείων (Α' και Β' τάξη) από το επόμενο σχολικό έτος 2013-'14 σταδιακά και την εισαγωγή της ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στη Γ', δεδομένου ότι η βαθμίδα αυτή αποτελεί το “κατώφλι” της ενηλικίωσης και της απόκτησης της ιδιότητας του Πολίτη.
Είναι αδιαμφισβήτητο καθήκον κάθε Δημοκρατικής Πολιτείας να προετοιμάζει ολοκληρωμένα κάθε έφηβο για το ρόλο του ενεργού, ενημερωμένου και υπεύθυνου δημοκρατικού Πολίτη μέσω του Σχολείου με ειδικό μάθημα που θα διδάσκεται ουσιαστικά και αποτελεσματικά από τους κατεξοχήν κατάλληλους εκπαιδευτικούς, Πολιτικούς Επιστήμονες και Νομικούς, καθώς τα Πολιτικά Δικαιώματα απονέμονται σε όλους και ασκούνται από όλους. Ιδίως δε να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιπλέον προετοιμασία των υποψηφίων για τα Νομικά, τα Πολιτικά και τα Διεθνολογικά Τμήματα, αυτά των ΜΜΕ, και τις Αστυνομικές & Στρατιωτικές Σχολές και σ' αυτή την κατεύθυνση το μάθημα ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΤΙΕΙΑΣ, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί για τη Γ' Λυκείου, ήταν το ορθότερο.
Το καθήκον αυτό πραγματώνεται στις περισσότερες δημοκρατικές χώρες όπου η ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ (Citizenship Education / Civics / Education Civique) είναι υποχρεωτικό διακριτό μάθημα σε όλες ή σε πολλές τάξεις της Β/θμιας Εκπαίδευσης, όπως η Ιρλανδία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Μ. Βρετανία, η Νορβηγία, η Σουηδία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Αυστραλία κ.ά., χώρες με υψηλότερα από την Ελλάδα αποτελέσματα στις διεθνείς έρευνες για το επίπεδο της Πολιτικής Παιδείας των Πολιτών τους. Ας σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατετάγη προτελευταία στην Ευρωπαϊκή Έρευνα του Ερευνητικού Κέντρου για την Εκπ/ση & τη Δια Βίου Μάθηση (CRELL) για την Πολιτική Παιδεία.
Είναι, συνεπώς, πανθμολογούμενο πως με την εισαγωγή της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, το ΥΠΑΙΘ καινοτομεί δίνοντας σάρκα και οστά στις σχετικές δεσμεύσεις της Ελλάδας που προκύπτουν από το Σύνταγμα, το Διεθνές Δίκαιο, τον ΟΗΕ, το Συμβούλιο της Ευρώπης, τη Διακοινοβουλευτική Ένωση και την Κοινοτική Νομοθεσία (Σύσταση 962/18-12-2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου & της Κομισιόν) για την παροχή ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (CIVIC SKILLS – DEMOCRATIC CITIZENSHIP EDUCATION), με σκοπό τη θωράκιση της Δημοκρατίας, του Κράτους Δικαίου, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και της αλληλεγγύης, τη θεμελίωση των προϋποθέσεων για την ειρηνική και εποικοδομητική συνύπαρξη των πολιτών, καθώς και την πρόληψη της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής, της παραβατικότητας και της πολιτικής απάθειας, αλλά και ως εργαλείο μεταναστευτικής πολιτικής για την ενσωμάτωση των πολιτικών προσφύγων και των οικονομικών μεταναστών στο δυτικό πολιτικό και νομικό πολιτισμό, την πρόληψη των διακρίσεων και το σεβασμό στη διαφορετική άποψη και το ανοίκειο.
Είναι βέβαιο ότι η υλοποίηση του χρέους της Πολιτείας για ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ των ΝΕΩΝ για το ΡΟΛΟ του ΠΟΛΙΤΗ, εφόσον αυτό απηχείται και στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών όλων των τάξεων της Β/θμιας, όπου πρέπει να έχει ουσιαστική υπόσταση, ικανοποιεί κάθε Πολιτικό Κόμμα, κάθε Πολιτικό και κάθε Πολίτη με δημοκρατικό ήθος και πολιτειακό-συνταγματικό πατριωτισμό, καθώς αποτελεί απαρέγκλιτη προϋπόθεση για την έξοδο της Ελλάδας από την πολιτική και ηθική κρίση, την κρίση θεσμών και αξιών, την απαιτούμενη για την ομόνοια και την ομοψυχία της ελληνικής κοινωνίας και την προσήλωση όλων στο Κοινό Καλό.
Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Νομικών & Πολιτικών Επιστημόνων
Θεωρούμε άξια επαίνων την επαναφορά της Αγωγής του Πολίτη (ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ) στα υποχρεωτικά μαθήματα των Γενικών Λυκείων (Α' και Β' τάξη) από το επόμενο σχολικό έτος 2013-'14 σταδιακά και την εισαγωγή της ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα στη Γ', δεδομένου ότι η βαθμίδα αυτή αποτελεί το “κατώφλι” της ενηλικίωσης και της απόκτησης της ιδιότητας του Πολίτη. Είναι αδιαμφισβήτητο καθήκον κάθε Δημοκρατικής Πολιτείας να προετοιμάζει ολοκληρωμένα κάθε έφηβο για το ρόλο του ενεργού, ενημερωμένου και υπεύθυνου δημοκρατικού Πολίτη μέσω του Σχολείου με ειδικό μάθημα που θα διδάσκεται ουσιαστικά και αποτελεσματικά από τους κατεξοχήν κατάλληλους εκπαιδευτικούς, Πολιτικούς Επιστήμονες και Νομικούς, καθώς τα Πολιτικά Δικαιώματα απονέμονται σε όλους και ασκούνται από όλους. Ιδίως δε να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιπλέον προετοιμασία των υποψηφίων για τα Νομικά, τα Πολιτικά και τα Διεθνολογικά Τμήματα, αυτά των ΜΜΕ, και τις Αστυνομικές & Στρατιωτικές Σχολές και σ' αυτή την κατεύθυνση το μάθημα ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΤΙΕΙΑΣ, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί για τη Γ' Λυκείου, ήταν το ορθότερο. Το καθήκον αυτό πραγματώνεται στις περισσότερες δημοκρατικές χώρες όπου η ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ (Citizenship Education / Civics / Education Civique) είναι υποχρεωτικό διακριτό μάθημα σε όλες ή σε πολλές τάξεις της Β/θμιας Εκπαίδευσης, όπως η Ιρλανδία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Μ. Βρετανία, η Νορβηγία, η Σουηδία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Αυστραλία κ.ά., χώρες με υψηλότερα από την Ελλάδα αποτελέσματα στις διεθνείς έρευνες για το επίπεδο της Πολιτικής Παιδείας των Πολιτών τους. Ας σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατετάγη προτελευταία στην Ευρωπαϊκή Έρευνα του Ερευνητικού Κέντρου για την Εκπ/ση & τη Δια Βίου Μάθηση (CRELL) για την Πολιτική Παιδεία. Είναι, συνεπώς, πανθμολογούμενο πως με την εισαγωγή της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, το ΥΠΑΙΘ καινοτομεί δίνοντας σάρκα και οστά στις σχετικές δεσμεύσεις της Ελλάδας που προκύπτουν από το Σύνταγμα, το Διεθνές Δίκαιο, τον ΟΗΕ, το Συμβούλιο της Ευρώπης, τη Διακοινοβουλευτική Ένωση και την Κοινοτική Νομοθεσία (Σύσταση 962/18-12-2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου & της Κομισιόν) για την παροχή ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (CIVIC SKILLS – DEMOCRATIC CITIZENSHIP EDUCATION), με σκοπό τη θωράκιση της Δημοκρατίας, του Κράτους Δικαίου, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και της αλληλεγγύης, τη θεμελίωση των προϋποθέσεων για την ειρηνική και εποικοδομητική συνύπαρξη των πολιτών, καθώς και την πρόληψη της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής, της παραβατικότητας και της πολιτικής απάθειας, αλλά και ως εργαλείο μεταναστευτικής πολιτικής για την ενσωμάτωση των πολιτικών προσφύγων και των οικονομικών μεταναστών στο δυτικό πολιτικό και νομικό πολιτισμό, την πρόληψη των διακρίσεων και το σεβασμό στη διαφορετική άποψη και το ανοίκειο. Είναι βέβαιο ότι η υλοποίηση του χρέους της Πολιτείας για ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ των ΝΕΩΝ για το ΡΟΛΟ του ΠΟΛΙΤΗ, εφόσον αυτό απηχείται και στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών όλων των τάξεων της Β/θμιας, όπου πρέπει να έχει ουσιαστική υπόσταση, ικανοποιεί κάθε Πολιτικό Κόμμα, κάθε Πολιτικό και κάθε Πολίτη με δημοκρατικό ήθος και πολιτειακό-συνταγματικό πατριωτισμό, καθώς αποτελεί απαρέγκλιτη προϋπόθεση για την έξοδο της Ελλάδας από την πολιτική και ηθική κρίση, την κρίση θεσμών και αξιών, την απαιτούμενη για την ομόνοια και την ομοψυχία της ελληνικής κοινωνίας και την προσήλωση όλων στο Κοινό Καλό. Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Νομικών & Πολιτικών Επιστημόνων