Η πρόσβαση στα τμήματα νομικής και ο αισώπιος μύθος.
Στο γνωστό αισώπιο μύθο, η πρόσβαση στην τροφή γινόταν κατά τρόπο απρόσφορο αφενός για την αλεπού (βλ. πιάτο που απαιτούσε ρύγχος) αφετέρου για τον πελαργό (βλ. επίπεδο πιάτο).Τηρουμένων των αναλογιών με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, η πρόσβαση των υποψηφίων στα τμήματα νομικής γίνεται με μέσο(εξέτασης στα λατινικά)παντελώς απρόσφορο για την εξυπηρέτηση του σκοπού ο οποίος είναι η ανάδειξη του αξιότερου υποψηφίου για πρόσβαση στα τμήματα νομικής. Οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν αρκεί να είναι αντικειμενικές, οφείλουν να θεραπεύουν την αρχή της αξιοκρατίας:άλλως θα αρκούσε η αντικειμενική δοκιμασία της επίδοσης στο άλμα π.χ.επί κοντώ για να επιλεγεί ο καλύτερος για φοιτητής νομικής. Εν προκειμένω, με την συμπερίληψη των λατινικών στα εξεταζόμενα μαθήματα
α)εμφανίζεται το ανακόλουθο σχολές ή τμήματα που διδάσκονται ολίγα νομικά π.χ. πολιτικής επιστήμης κ.α. να απαιτούν εξέταση στα νομικά ενώ η σχολή που αποκλειστικά θεραπεύει τη νομική επιστήμη να είναι προσβάσιμη μέσω ...λατινικών
β)εμφανίζεται το οξύμωρο ο εμπνευσμένος και από τον καλό καθηγητή νομικών μαθημάτων στο λύκειο υποψήφιος για τμήμα νομικής να προετοιμάζεται για την εισαγωγή από τον ...φιλόλογο
γ)δεν παρέχεται η δυνατότητα διαζευκτικής επιλογής μεταξύ λατινικών και δικαίου όπως για τους υποψηφίους νομικής όπως τούτο συμβαίνει για τους υποψηφίους ιατρικής που επιλέγουν αντί των μαθηματικών τη βιολογία
δ)
Η πρόσβαση στα τμήματα νομικής και ο αισώπιος μύθος. Στο γνωστό αισώπιο μύθο, η πρόσβαση στην τροφή γινόταν κατά τρόπο απρόσφορο αφενός για την αλεπού (βλ. πιάτο που απαιτούσε ρύγχος) αφετέρου για τον πελαργό (βλ. επίπεδο πιάτο).Τηρουμένων των αναλογιών με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, η πρόσβαση των υποψηφίων στα τμήματα νομικής γίνεται με μέσο(εξέτασης στα λατινικά)παντελώς απρόσφορο για την εξυπηρέτηση του σκοπού ο οποίος είναι η ανάδειξη του αξιότερου υποψηφίου για πρόσβαση στα τμήματα νομικής. Οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν αρκεί να είναι αντικειμενικές, οφείλουν να θεραπεύουν την αρχή της αξιοκρατίας:άλλως θα αρκούσε η αντικειμενική δοκιμασία της επίδοσης στο άλμα π.χ.επί κοντώ για να επιλεγεί ο καλύτερος για φοιτητής νομικής. Εν προκειμένω, με την συμπερίληψη των λατινικών στα εξεταζόμενα μαθήματα α)εμφανίζεται το ανακόλουθο σχολές ή τμήματα που διδάσκονται ολίγα νομικά π.χ. πολιτικής επιστήμης κ.α. να απαιτούν εξέταση στα νομικά ενώ η σχολή που αποκλειστικά θεραπεύει τη νομική επιστήμη να είναι προσβάσιμη μέσω ...λατινικών β)εμφανίζεται το οξύμωρο ο εμπνευσμένος και από τον καλό καθηγητή νομικών μαθημάτων στο λύκειο υποψήφιος για τμήμα νομικής να προετοιμάζεται για την εισαγωγή από τον ...φιλόλογο γ)δεν παρέχεται η δυνατότητα διαζευκτικής επιλογής μεταξύ λατινικών και δικαίου όπως για τους υποψηφίους νομικής όπως τούτο συμβαίνει για τους υποψηφίους ιατρικής που επιλέγουν αντί των μαθηματικών τη βιολογία δ)