1. Κρίνεται πολύ θετική η εισαγωγή του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας στο Λύκειο, υπό τον όρο ότι οι τρεις κλάδοι θα διαχωριστούν και θα διδάσκονται ως διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Αυτό σημαίνει αυτόματα και προσαρμογή της ύλης από την Γ΄Γυμνασίου εώς την Β΄λυκείου στα μαθήματα αυτά και όχι κυκλική επανάληψη των διάφορων εννοιών. Ως πρώτες αναθέσεις προτείνω ασφαλώς τους εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας. Ως δεύτερη ανάθεση, θεωρώ πως μόνο οι καθηγητές οικονομικών ΠΕ09 μπορούν να διδάσκουν σε ικανοποιητικό επίπεδο και τα τρία αντικείμενα εξίσου, λόγω του ότι μόνο στα προγράμματα σπουδών των οικονομικών σχολών περιλαμβάνονται τόσο μαθήματα κοινωνιολογίας όσο και νομικών επιστημών (Αστικό-Εμπορικό Δίκαιο, Δίκαιο ΕΟΚ κτλ). Επίσης, η μη ύπαρξη ομάδας προσανατολισμού Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών επιστημών στη Β λυκείου για τους μαθητές που θα επιλέξουν αυτήν την κατεύθυνση την επόμενη χρονιά, δεν παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους, με συνέπεια να μην τους επιτρέπει να προετοιμάζονται κατάλληλα για τις ενδεχόμενες εξετάσεις τους.
2. Το μάθημα ΑΕΠΠ να παραμείνει ως εξεταζόμενο μάθημα της Γ Λυκείου για τους μαθητές που θα ακολουθήσουν σπουδές στους τομείς της τεχνολογίας, των επικοινωνιών και της πληροφορικής σε τριτοβάθμια ιδρύματα. Η επιστήμη της Πληροφορικής δεν πρέπει να λείπει ούτε να θεωρείται υποδεέστερη των άλλων επιστημών.
3. Το Ελληνικό σχολείο ως Ευρωπαικό σχολείο οφείλει να είναι πολύγλωσσο. Αν ληφθεί υπόψη πως βασική πηγή εσόδων αποτελεί η τουριστική βιομηχανία και πως η χώρα μας οφείλει να αναδείξει την εμπορική της εξωστρέφεια, η ποιοτική διδασκαλία δύο ξένων γλωσσών στο Λύκειο με δυνατότητα επιλογής ακόμα και τρίτης, αποτελεί και δίνει ένα ισχυρό εφόδιο στους νέους μαθητές προς τη σύγχρονη πραγματικότητα.
4. Επιθυμητή θα έκρινα την εισαγωγή τουλάχιστον στην πρώτη τάξη του Λυκείου μαθημάτων σχολικού προσανατολισμού, αγωγής υγείας, περιβαντολλογικής και καταναλωτικής εκπαίδευσης από εξειδικευμένους καθηγητές.
Σας ευχαριστώ πολύ,
Σπύρος Αγγέλου
1. Κρίνεται πολύ θετική η εισαγωγή του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας στο Λύκειο, υπό τον όρο ότι οι τρεις κλάδοι θα διαχωριστούν και θα διδάσκονται ως διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Αυτό σημαίνει αυτόματα και προσαρμογή της ύλης από την Γ΄Γυμνασίου εώς την Β΄λυκείου στα μαθήματα αυτά και όχι κυκλική επανάληψη των διάφορων εννοιών. Ως πρώτες αναθέσεις προτείνω ασφαλώς τους εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας. Ως δεύτερη ανάθεση, θεωρώ πως μόνο οι καθηγητές οικονομικών ΠΕ09 μπορούν να διδάσκουν σε ικανοποιητικό επίπεδο και τα τρία αντικείμενα εξίσου, λόγω του ότι μόνο στα προγράμματα σπουδών των οικονομικών σχολών περιλαμβάνονται τόσο μαθήματα κοινωνιολογίας όσο και νομικών επιστημών (Αστικό-Εμπορικό Δίκαιο, Δίκαιο ΕΟΚ κτλ). Επίσης, η μη ύπαρξη ομάδας προσανατολισμού Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών επιστημών στη Β λυκείου για τους μαθητές που θα επιλέξουν αυτήν την κατεύθυνση την επόμενη χρονιά, δεν παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους, με συνέπεια να μην τους επιτρέπει να προετοιμάζονται κατάλληλα για τις ενδεχόμενες εξετάσεις τους. 2. Το μάθημα ΑΕΠΠ να παραμείνει ως εξεταζόμενο μάθημα της Γ Λυκείου για τους μαθητές που θα ακολουθήσουν σπουδές στους τομείς της τεχνολογίας, των επικοινωνιών και της πληροφορικής σε τριτοβάθμια ιδρύματα. Η επιστήμη της Πληροφορικής δεν πρέπει να λείπει ούτε να θεωρείται υποδεέστερη των άλλων επιστημών. 3. Το Ελληνικό σχολείο ως Ευρωπαικό σχολείο οφείλει να είναι πολύγλωσσο. Αν ληφθεί υπόψη πως βασική πηγή εσόδων αποτελεί η τουριστική βιομηχανία και πως η χώρα μας οφείλει να αναδείξει την εμπορική της εξωστρέφεια, η ποιοτική διδασκαλία δύο ξένων γλωσσών στο Λύκειο με δυνατότητα επιλογής ακόμα και τρίτης, αποτελεί και δίνει ένα ισχυρό εφόδιο στους νέους μαθητές προς τη σύγχρονη πραγματικότητα. 4. Επιθυμητή θα έκρινα την εισαγωγή τουλάχιστον στην πρώτη τάξη του Λυκείου μαθημάτων σχολικού προσανατολισμού, αγωγής υγείας, περιβαντολλογικής και καταναλωτικής εκπαίδευσης από εξειδικευμένους καθηγητές. Σας ευχαριστώ πολύ, Σπύρος Αγγέλου