Παραδοχή:
- όλες οι επιστήμες είναι σημαντικές
- η «γενική παιδεία» είναι απαραίτητη και μια υποχρέωσή μας προς τους μαθητές
Όμως
- οι νέοι δεν πρέπει να είναι αποκομμένοι από τις εξελίξεις
- η απλή χρήση των Η/Υ και της κάθε νέας συσκευής δεν προσφέρει προοπτική παρά μόνο σαν καταναλωτές
- το διαδίκτυο έχει αλλάξει τελείως τον κόσμο έχοντας μια συγκλονιστική εξέλιξη τα τελευταία 10 χρόνια
Το ζητούμενο δεν είναι η συνέχιση ή όχι των μαθημάτων πληροφορικής στο λύκειο με τα άθλια και αναχρονιστικά βιβλία, εργαστήρια , προγράμματα σπουδών και επιλεκτική διδασκαλίας τους αλλά αν μπορούμε σαν χώρα να χαράξουμε στην νέα πραγματικότητα μια πορεία εξέλιξης και γνώσης δίχως να αντιγράφουμε άλλους, έχοντας την ετοιμότητα να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις και όχι να τις ακολουθούμε από απόσταση δεκαετιών.
Παραθέτω δήλωση του Χρίστου Παπαδημητρίου συγγραφέα - καθηγητή Πληροφορικής στο U.C. Berkeley στις 27 Μαρτίου 2011 όταν διαφαινόταν η πιθανή κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Λύκειο.
"η πρόταση του υπουργείου είναι βέβαια απαράδεκτη και πηγαίνει πίσω την Ελλάδα, την στιγμή που κολοσσοί όπως η Ινδία και η Κίνα μας προσπερνάνε. Ένα σωστό μάθημα Πληροφορικής στο Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο όχι μόνο ενημερώνει τον μέλλοντα πολίτη για την τεχνολογία που θα διέπει την ζωή του, αλλά και – πολύ σπουδαιότερο – τον/την μαθαίνει να σκέφτεται αλγοριθμικά, δηλαδή τον/την φέρνει σε αρμονία με τον τρόπο τον οποίο σκέφτεται όλος ο κόσμος σήμερα"
Παραδοχή: - όλες οι επιστήμες είναι σημαντικές - η «γενική παιδεία» είναι απαραίτητη και μια υποχρέωσή μας προς τους μαθητές Όμως - οι νέοι δεν πρέπει να είναι αποκομμένοι από τις εξελίξεις - η απλή χρήση των Η/Υ και της κάθε νέας συσκευής δεν προσφέρει προοπτική παρά μόνο σαν καταναλωτές - το διαδίκτυο έχει αλλάξει τελείως τον κόσμο έχοντας μια συγκλονιστική εξέλιξη τα τελευταία 10 χρόνια Το ζητούμενο δεν είναι η συνέχιση ή όχι των μαθημάτων πληροφορικής στο λύκειο με τα άθλια και αναχρονιστικά βιβλία, εργαστήρια , προγράμματα σπουδών και επιλεκτική διδασκαλίας τους αλλά αν μπορούμε σαν χώρα να χαράξουμε στην νέα πραγματικότητα μια πορεία εξέλιξης και γνώσης δίχως να αντιγράφουμε άλλους, έχοντας την ετοιμότητα να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις και όχι να τις ακολουθούμε από απόσταση δεκαετιών. Παραθέτω δήλωση του Χρίστου Παπαδημητρίου συγγραφέα - καθηγητή Πληροφορικής στο U.C. Berkeley στις 27 Μαρτίου 2011 όταν διαφαινόταν η πιθανή κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής από το Λύκειο. "η πρόταση του υπουργείου είναι βέβαια απαράδεκτη και πηγαίνει πίσω την Ελλάδα, την στιγμή που κολοσσοί όπως η Ινδία και η Κίνα μας προσπερνάνε. Ένα σωστό μάθημα Πληροφορικής στο Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο όχι μόνο ενημερώνει τον μέλλοντα πολίτη για την τεχνολογία που θα διέπει την ζωή του, αλλά και – πολύ σπουδαιότερο – τον/την μαθαίνει να σκέφτεται αλγοριθμικά, δηλαδή τον/την φέρνει σε αρμονία με τον τρόπο τον οποίο σκέφτεται όλος ο κόσμος σήμερα"