Οι αυτοματισμοί στην Τεχνική Εκπαίδευση εδώ και χρόνια διδάσκονται με επιτυχία στον Ηλεκτρολογικό τομέα με στόχο την εφαρμογή τους τόσο σε απλές ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις όσο και σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις (μπουτόν, ρελέ – ηλεκτρονόμοι, ρελέ διαρροής έντασης, χρονοδιακόπτες, χρονικά, αυτόματοι κλιμακοστασίου, φωτοκύτταρα, ανιχνευτές κίνησης, αυτοματισμοί εκκίνησης και λειτουργίας ηλεκτρικών κινητήρων, όπως ο απλός αυτόματος, η αλλαγή φοράς περιστροφής, η λειτουργία αστέρα – τριγώνου, έλεγχος στάθμης δεξαμενής, απαριθμητές, αισθητήρια θερμοκρασίας και πίεσης κλπ.). Για να μην αναφέρουμε την επίσης επιτυχή διδασκαλία των PLC στην τεχνική εκπαίδευση μέσα από τον τομέα των Ηλεκτρολόγων και την τεράστια εφαρμογή τους σε ηλεκτρικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις και όχι μόνο.
Αυτό φαινόταν και από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ¨Δαίδαλος¨, όπου σχεδόν όλες οι εργασίες που περιείχαν PLC, είχαν σχέση με ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και εφαρμογές.
Επίσης είναι άξιο αναφοράς, ότι τόσα χρόνια οι μαθητές που ήθελαν να ακολουθήσουν και να μάθουν την ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου (έτσι το έλεγαν πάντα στο μυαλό τους) και να μάθουν ηλεκτρικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις καθώς και εφαρμογές αυτοματισμού, ένα πράγμα είχαν στο μυαλό τους και μόνο. Την ειδικότητα του ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΗ.
Με βάση τα παραπάνω είναι σημαντικό στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, να διευκρινιστούν μερικά ζητήματα:
1. Η δημιουργία ειδικότητας Τεχνικός Αυτοματισμού, που αποσκοπεί από τη μεριά του Υπουργείου; δλδ. σε τι είδους αυτοματισμούς θα εκπαιδεύονται οι μαθητές μας; Θα πρέπει να γίνει προσεχτική προσέγγιση και ΌΧΙ να ¨αρπάξει¨ ενδεχομένως μαθήματα από ειδικότητες που τις κατέχουν και τις διδάσκουν με επιτυχία εδώ και χρόνια.
2. Η πλειοψηφία των αυτοματισμών που διδασκόταν στην τεχνική εκπαίδευση, ήταν στην ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου, τόσο στη Β΄ τάξη (Αυτοματισμοί 3 εργαστήριο +2 θεωρία) όσο και στη Γ΄τάξη (Αυτοματισμοί και συστήματα αυτόματου ελέγχου 4 εργαστήριο + 2 θεωρία). Αυτά τα μαθήματα εννοείται ότι θα πρέπει να παραμείνουν στην Ειδικότητα του ηλεκτρολόγου.
3. Άρα με βάση τα παραπάνω η ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων να συμπληρωθεί και να γίνει Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Αυτοματισμού και να απορροφήσει την ειδικότητα του Τεχνικού Αυτοματισμού ή να γίνει μία προσεχτική κατανομή μαθημάτων για το ποιες εφαρμογές μπορούν να διδαχτούν από την εν λόγω ειδικότητα (Τεχνικός Αυτοματισμού)
Οι αυτοματισμοί στην Τεχνική Εκπαίδευση εδώ και χρόνια διδάσκονται με επιτυχία στον Ηλεκτρολογικό τομέα με στόχο την εφαρμογή τους τόσο σε απλές ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις όσο και σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις (μπουτόν, ρελέ – ηλεκτρονόμοι, ρελέ διαρροής έντασης, χρονοδιακόπτες, χρονικά, αυτόματοι κλιμακοστασίου, φωτοκύτταρα, ανιχνευτές κίνησης, αυτοματισμοί εκκίνησης και λειτουργίας ηλεκτρικών κινητήρων, όπως ο απλός αυτόματος, η αλλαγή φοράς περιστροφής, η λειτουργία αστέρα – τριγώνου, έλεγχος στάθμης δεξαμενής, απαριθμητές, αισθητήρια θερμοκρασίας και πίεσης κλπ.). Για να μην αναφέρουμε την επίσης επιτυχή διδασκαλία των PLC στην τεχνική εκπαίδευση μέσα από τον τομέα των Ηλεκτρολόγων και την τεράστια εφαρμογή τους σε ηλεκτρικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις και όχι μόνο. Αυτό φαινόταν και από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ¨Δαίδαλος¨, όπου σχεδόν όλες οι εργασίες που περιείχαν PLC, είχαν σχέση με ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και εφαρμογές. Επίσης είναι άξιο αναφοράς, ότι τόσα χρόνια οι μαθητές που ήθελαν να ακολουθήσουν και να μάθουν την ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου (έτσι το έλεγαν πάντα στο μυαλό τους) και να μάθουν ηλεκτρικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις καθώς και εφαρμογές αυτοματισμού, ένα πράγμα είχαν στο μυαλό τους και μόνο. Την ειδικότητα του ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΗ. Με βάση τα παραπάνω είναι σημαντικό στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, να διευκρινιστούν μερικά ζητήματα: 1. Η δημιουργία ειδικότητας Τεχνικός Αυτοματισμού, που αποσκοπεί από τη μεριά του Υπουργείου; δλδ. σε τι είδους αυτοματισμούς θα εκπαιδεύονται οι μαθητές μας; Θα πρέπει να γίνει προσεχτική προσέγγιση και ΌΧΙ να ¨αρπάξει¨ ενδεχομένως μαθήματα από ειδικότητες που τις κατέχουν και τις διδάσκουν με επιτυχία εδώ και χρόνια. 2. Η πλειοψηφία των αυτοματισμών που διδασκόταν στην τεχνική εκπαίδευση, ήταν στην ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου, τόσο στη Β΄ τάξη (Αυτοματισμοί 3 εργαστήριο +2 θεωρία) όσο και στη Γ΄τάξη (Αυτοματισμοί και συστήματα αυτόματου ελέγχου 4 εργαστήριο + 2 θεωρία). Αυτά τα μαθήματα εννοείται ότι θα πρέπει να παραμείνουν στην Ειδικότητα του ηλεκτρολόγου. 3. Άρα με βάση τα παραπάνω η ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων να συμπληρωθεί και να γίνει Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων & Αυτοματισμού και να απορροφήσει την ειδικότητα του Τεχνικού Αυτοματισμού ή να γίνει μία προσεχτική κατανομή μαθημάτων για το ποιες εφαρμογές μπορούν να διδαχτούν από την εν λόγω ειδικότητα (Τεχνικός Αυτοματισμού)