Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Βαγγέλης -Έλλη | 28 Νοεμβρίου 2009, 19:00
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλυπτόμαστε απόλυτα από τις παρατηρήσεις του κυρίου Παπαδάκη. Συνάδελφοι, διαβάστε το παρακάτω κείμενο: Ευχαριστούμε Ι. Παπαδάκης - — Νοεμβρίου 28, 2009 @ 11:37 πμ Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης, θα ήθελα να καταθέσω τις σκέψεις μου για το πλαίσιο αλλαγών που έχετε θέσει, με την πεποίθηση ότι αυτή η δημόσια συζήτηση δεν είναι μόνο φαινομενικά καινοτόμα αλλά και ουσιαστικά ειλικρινής. 1) Το σύστημα προσλήψεων που ισχύει (60-40) έχει τύχει ευρύτατης αποδοχής από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου. Η αλήθεια είναι ότι φτιάχτηκε σταδιακά, βάζοντας το λιθαράκι τους όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ) και σχεδόν όλοι οι υπουργοί παιδείας (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ). 2) Το σύστημα αυτό παρέχει τη δυνατότητα στους νέους εκπαιδευτικούς, που μόλις αποφοίτησαν, να διεκδικήσουν, μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, μια από τις λίγες θέσεις που προκηρύσσονται ανά έτος στην ειδικότητά τους. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που τραβάνε το κουπί της εκπαίδευσης επί πολλά έτη (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) μπορούν να ελπίζουν στη μονιμοποίησή τους αφού συμπληρώσουν 24 μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας και είναι επιτυχόντες σε ένα τουλάχιστον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Η ποσόστωση (60-40) ευνοεί δικαίως αυτούς που επιτυγχάνουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. 3) Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μπήκαν στον πίνακα των αναπληρωτών και ωρομισθίων απολύτως αξιοκρατικά, χρησιμοποιώντας τα μόρια που κέρδισαν μέσω του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και μόνο. Μάλιστα οι πίνακες αυτοί λαμβάνουν υπόψη την προϊστορία συμμετοχής κάθε εκπαιδευτικού όχι σε ένα αλλά σε δύο γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και πριμοδοτεί αναλογικά τον καθένα με βάση το βαθμό επιτυχίας του. Η αποτυχία δεν πριμοδοτείται σε καμιά περίπτωση. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ορισμένα πρακτικά ζητήματα, όπως το ότι είναι αδύνατο σε όσους δουλεύουν ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι να προετοιμαστούν επαρκώς για ένα νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ αφού απαιτείται πολύμηνη αποκλειστική προετοιμασία και ο χρόνος τους δεν επαρκή (απασχόληση στο σχολείο, εξωδιδακτική προετοιμασία και οικογένεια). Δεν αναφέρομαι καθόλου στην ύλη εξετάσεων που δίδεται για την προετοιμασία των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό το ΑΣΕΠ, πού είναι ατελείωτη σε ορισμένους κλάδους, όπως στον ΠΕ02. Ωστόσο, σε περίπτωση που κάποιος είχε κληθεί ως αναπληρωτής δεν μπορούσε να αρνηθεί την τοποθέτησή του προκειμένου να προετοιμαστεί για τον επόμενο γραπτό διαγωνισμό, όχι μόνο γιατί σκέφτονταν τα τόσο χρήσιμα μόρια που θα έχανε αλλά και επειδή το υπουργείο θα τον τιμωρούσε, αποκλείοντας τον για μια ακόμη χρονιά από τους πίνακες. 4) Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι περισσότεροι από τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές που δουλεύουν στα σχολεία βρίσκονται σε ηλικία που έχουν κάνει οικογένεια και έχουν μικρά παιδιά. Οι περισσότεροι από αυτούς γυρνάνε «από χωρίον εις χωρίον» προκειμένου να αποκτήσουν ακόμα και ένα εκατοστό μορίου προϋπηρεσίας. Δεν υπάρχει άλλο κίνητρο πέρα από τη συμπλήρωση της απαιτούμενης προϋπηρεσίας που θα σημάνει τη μονιμοποίησή τους. Ξενιτεύονται ακόμα και για 300 ευρώ, που δεν φτάνουν ούτε για το ενοίκιο τους. Βρίσκονται στα 30 και στα 35 τους και στηρίζονται από γονείς και λοιπούς συγγενείς προκειμένου να συντηρούν το όνειρο του διορισμού. Μπορείτε μήπως να σκεφτείτε πόσα χρήματα έχει στοιχίσει αυτή η ιδιότυπη «επένδυση» σε χιλιάδες ελληνικών οικογενειών; Και τώρα έρχονται τα πάνω κάτω. 5) Όπως ανέφερα παραπάνω, το υπάρχον σύστημα διορισμού προϋποθέτει όχι μόνο επιτυχία στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αλλά και 24 μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας. Όπως λέει ο λαός μας «όποιος είναι έξω από το χορό, πολλά τραγούδια ξέρει» και εξηγώ αμέσως. Εικοσιτέσσερις (24) μήνες ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ προϋπηρεσίας ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΚΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ 6 ΚΑΙ 8 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΤΩΝ. Σε καμιά περίπτωση, η πραγματική προϋπηρεσία δεν είναι αντίστοιχη με 2 δωδεκάμηνα ή 3 οκτάμηνα, που μπορεί να πάει το μυαλό κάποιου που γνωρίζει το τι συμβαίνει στον ιδιωτικό και ευρύτερο δημόσιο τομέα και δεν γνωρίζει τα της εκπαίδευσης. 6) Πάνω σε αυτό το σύστημα στηρίζονται εδώ και χρόνια χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες τους, προγραμματίζοντας τη ζωή τους με βάση την πιθανή ημερομηνία μονιμοποίησής τους. Γάμος, παιδιά, αγορά σπιτιού, δάνεια κτλ. Με τις προτεινόμενες αλλαγές θα βρεθούν όλοι ξεκρέμαστοι. Ένα επιπλέον κοινωνικό πρόβλημα θα προστεθεί στα τόσα άλλα που υπάρχουν. 7) Στόχος του υπουργείου είναι «πρώτα ο μαθητής» και θέλει ένα σύστημα που δεν θα έχει ανάγκη εξωσχολικής βοήθειας (φροντιστήρια). Ωστόσο, οι προτεινόμενες αλλαγές στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών θα ανοίξουν διάπλατα τις πόρτες των φροντιστηρίων προετοιμασίας των πτυχιούχων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για τις γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Γνωρίζετε κυρία Υπουργέ πόσα χρήματα σπαταλιούνται σήμερα στα λεγόμενα πανεπιστημιακά φροντιστήρια, λόγω της φύσης των εξετάσεων του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς. Κάντε μια έρευνα για το ποσό που σπαταλιέται σήμερα και μια πρόβλεψη για το ποσό που θα φεύγει από την τσέπη πολλών οικογενειών μετά την εφαρμογή των αλλαγών που προτίθεστε να κάνετε. Είναι σίγουρο ότι θα διαπιστώσετε ότι αυτές οι κινήσεις δεν βοηθούν καθόλου την ανακατανομή του εισοδήματος που προσπαθεί να κάνει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησής: ένα βήμα μπροστά και πέντε πίσω. Με εκτίμηση, Ι. Παπαδάκης