Άρθρο 8
Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες
Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών
Δεν θα μείνω στις ειδικότητες, γίνανε επιφανειακά, σβήσε γράψε και πιθανώς θα αλλάξουν. Η ουσία είναι ότι πριν την υποβολή του Νομοσχεδίου έπρεπε να γίνουν προετοιμασίες για τα περιγράμματα σπουδών, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, τη σύνδεση υλικών, εργαλείων και εξοπλισμού με τα μαθήματα, να διατυπωθούν οδηγίες σπουδών, Ώστε να δούμε τι κρύβουν αυτοί όλοι οι τίτλοι . Π.χ ο τομέας Περιβάλλοντος και φυσικών πόρων (γιατί δεν πήγε στην Ομάδα Γεωπονίας και τροφίμων;). Ο Τεχνικός Ιατρικών Οργάνων στο Τομέα Μηχανολογίας;
Γιατί να μην πρότεινα μια ειδικότητα στον Τομέα Περιβάλλοντος και φυσικών Πόρων με θέμα: Τεχνικός Ανανεώσιμων και ήπιων μορφών ενέργειας;
Όμως το θέμα επείγει και αυτά πρέπει να εφαρμοστούν στην Α Τάξη!
Άρθρο 9
Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, διατυπώθηκαν βιαστικά! Εδώ έπρεπε πραγματικά να γίνει μια ανάλυση περιεχομένου και συζήτηση ώστε να γίνουν συγκεκριμένα τα μαθήματα με ισοβαρή κατανομή τους ανάλογα με τους τομείς και τα ενδιαφέροντα των μαθητών! Τα μαθήματα πρέπει να έχουν μια συστημική τεχνολογική προσέγγιση:
1. Εφαρμοσμένες τεχνολογίες (6 ώρες) με ενότητες όπως τις Ερευνητικές Εργασίες, όπου οι μαθητές θα διδάσκονται τα βασικά από τους τομείς και θα υλοποιούν βιωματικά ένα μοντέλο (μια παρόμοια πρόταση έγινε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα ΕΠΑΛ το 2005). Βέβαια, μην ανατρέξουμε στη λογική της Τεχνολογίας ΓΕΛ, ούτε στα Στοιχεία Τεχνολογίας που εφαρμόστηκε ανεπιτυχώς στην Α Τάξη ΕΠΑΛ, το 2007. Το πνεύμα είναι πιο κοντά στις Ειδικές Θεματικές Δραστηριότητες της Β Τάξης του σημερινού ΕΠΑΛ, αλλά να διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη από τα βασικά των Τομέων! Βέβαια, θα μπορούσαν οι Τομείς να είναι διακριτοί από την αρχή όπως στα ΤΕΕ, γιατί δεν γίνεται αυτό, εφόσον φύγαμε από τη λογική της κοινής Α τάξης με το ΓΕΛ, δεν είναι κατανοητό!
2. Δημιουργικότητα και καινοτομία δια μέσου σχεδιασμού (5 ώρες). Να περιλαμβάνεται το τεχνικό σχέδιο και η σχεδίαση μέσω Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Βέβαια, όλο το μάθημα θα βασίζεται στα βήματα της δημιουργικότητας για την παραγωγή ή τροποποίηση ενός προϊόντος
3. Περιβάλλον εργασίας -Ασφάλεια και Υγιεινή (2 ώρες)
Αναθέσεις σε όλες τις ειδικότητες που συμπεριλαμβάνονται στην Ομάδα Προσανατολισμού.
Άρθρο 8 Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών Δεν θα μείνω στις ειδικότητες, γίνανε επιφανειακά, σβήσε γράψε και πιθανώς θα αλλάξουν. Η ουσία είναι ότι πριν την υποβολή του Νομοσχεδίου έπρεπε να γίνουν προετοιμασίες για τα περιγράμματα σπουδών, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, τη σύνδεση υλικών, εργαλείων και εξοπλισμού με τα μαθήματα, να διατυπωθούν οδηγίες σπουδών, Ώστε να δούμε τι κρύβουν αυτοί όλοι οι τίτλοι . Π.χ ο τομέας Περιβάλλοντος και φυσικών πόρων (γιατί δεν πήγε στην Ομάδα Γεωπονίας και τροφίμων;). Ο Τεχνικός Ιατρικών Οργάνων στο Τομέα Μηχανολογίας; Γιατί να μην πρότεινα μια ειδικότητα στον Τομέα Περιβάλλοντος και φυσικών Πόρων με θέμα: Τεχνικός Ανανεώσιμων και ήπιων μορφών ενέργειας; Όμως το θέμα επείγει και αυτά πρέπει να εφαρμοστούν στην Α Τάξη! Άρθρο 9 Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, διατυπώθηκαν βιαστικά! Εδώ έπρεπε πραγματικά να γίνει μια ανάλυση περιεχομένου και συζήτηση ώστε να γίνουν συγκεκριμένα τα μαθήματα με ισοβαρή κατανομή τους ανάλογα με τους τομείς και τα ενδιαφέροντα των μαθητών! Τα μαθήματα πρέπει να έχουν μια συστημική τεχνολογική προσέγγιση: 1. Εφαρμοσμένες τεχνολογίες (6 ώρες) με ενότητες όπως τις Ερευνητικές Εργασίες, όπου οι μαθητές θα διδάσκονται τα βασικά από τους τομείς και θα υλοποιούν βιωματικά ένα μοντέλο (μια παρόμοια πρόταση έγινε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα ΕΠΑΛ το 2005). Βέβαια, μην ανατρέξουμε στη λογική της Τεχνολογίας ΓΕΛ, ούτε στα Στοιχεία Τεχνολογίας που εφαρμόστηκε ανεπιτυχώς στην Α Τάξη ΕΠΑΛ, το 2007. Το πνεύμα είναι πιο κοντά στις Ειδικές Θεματικές Δραστηριότητες της Β Τάξης του σημερινού ΕΠΑΛ, αλλά να διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη από τα βασικά των Τομέων! Βέβαια, θα μπορούσαν οι Τομείς να είναι διακριτοί από την αρχή όπως στα ΤΕΕ, γιατί δεν γίνεται αυτό, εφόσον φύγαμε από τη λογική της κοινής Α τάξης με το ΓΕΛ, δεν είναι κατανοητό! 2. Δημιουργικότητα και καινοτομία δια μέσου σχεδιασμού (5 ώρες). Να περιλαμβάνεται το τεχνικό σχέδιο και η σχεδίαση μέσω Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Βέβαια, όλο το μάθημα θα βασίζεται στα βήματα της δημιουργικότητας για την παραγωγή ή τροποποίηση ενός προϊόντος 3. Περιβάλλον εργασίας -Ασφάλεια και Υγιεινή (2 ώρες) Αναθέσεις σε όλες τις ειδικότητες που συμπεριλαμβάνονται στην Ομάδα Προσανατολισμού.