Η μεταρρύθμιση στο ΕΠΑΛ, κόβει δρόμους, αποκλείει ανθρώπους, βγάζει έξω τομείς, διαχειρίζεται το προσωπικό των εκπαιδευτικών επιλεκτικά και αναξιοκρατικά! Πάνω από όλα κόβει τι μέλλον των μαθητών!Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) στη μη τυπική εκπαίδευση . Για ποιο λόγο; Για ποιο λόγο αυτό το Σ.Ε.Κ. να μην ανήκει, στην τυπική εκπαίδευση; Κάνατε καμία έρευνα για την ανεπάρκεια των ΕΠΑΣ ή μήπως έχει γίνει έρευνα για τις παλιές Τεχνικές Επαγγελματικές Σχολές; Μήπως πρέπει να τα ξαναδείτε; Μήπως από κεκτημένη ταχύτητα μπερδεύετε την κατάρτιση με την εκπαίδευση; Πώς μπορεί κάποιος να πάρει το επίπεδο 3 (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) από την κατάρτιση; Το επίπεδο 3, σημαίνει συνδυασμό γενικών γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών ώστε να καθοδηγείσαι, να συνεργάζεσαι, να εφαρμόζεις και να μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις, για να ανεβαίνεις και να ανεξαρτητοποιείσαι! Κατάρτιση σημαίνει, να ειδικεύομαι σε κάτι αφού απέκτησε τα βασικά, τις γενικές γνώσεις και ικανότητες! Επιστρέφουμε πάλι πίσω όταν προβληματιζόμασταν για τα ΤΕΕ και τα ΕΠΑΛ, έλεος!
Μη σας παρασύρουν οι ελλείψεις, οι ημιμαθείς, οι περιστασιακοί! Τα ΣΕΚ πρέπει να περιληφθούν στην τυπική εκπαίδευση και να ενισχυθούν με μαθήματα γενικής παιδείας και γλώσσες! Διαφορετικά βγάζουμε μια γενιά ημιμαθών, αποκομμένους από το Λύκειο, ανέργους! Τι να τις κάνουν τις βεβαιώσεις;
Στη Γαλλία, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από το 1934, στα πλαίσια της επαγγελματικής εκπαίδευσης, της τυπικής εκπαίδευσης, λειτουργούν τα τριετή (ήταν διετή, αλλά από το 2010 είναι τριετή με την πρακτική άσκηση) CAP (Le certificate d’ aptitude professionnele). Επίπεδο 2. Κατόπιν αν θέλουν οι μαθητές πάνε στη Β τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου! (Θα σας βοηθούσε η πρόταση που υποβλήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας).
Πώς μπορείτε να σταματάτε το δρόμο ανθρώπων που με το ρυθμό τους προχωράνε και θέλουν να πάνε στα ΑΕΙ, ΤΕΙ; Γιατί δεν προτείνετε διαδρομές π.χ. μετά τα ΣΕΚ στην τυπική εκπαίδευση πάντα εκπαίδευση, οι απόφοιτοι να πηγαίνουν στη Β Τάξη των ΕΠΑΛ;
Η μεταρρύθμιση στο ΕΠΑΛ, κόβει δρόμους, αποκλείει ανθρώπους, βγάζει έξω τομείς, διαχειρίζεται το προσωπικό των εκπαιδευτικών επιλεκτικά και αναξιοκρατικά! Πάνω από όλα κόβει τι μέλλον των μαθητών!Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) στη μη τυπική εκπαίδευση . Για ποιο λόγο; Για ποιο λόγο αυτό το Σ.Ε.Κ. να μην ανήκει, στην τυπική εκπαίδευση; Κάνατε καμία έρευνα για την ανεπάρκεια των ΕΠΑΣ ή μήπως έχει γίνει έρευνα για τις παλιές Τεχνικές Επαγγελματικές Σχολές; Μήπως πρέπει να τα ξαναδείτε; Μήπως από κεκτημένη ταχύτητα μπερδεύετε την κατάρτιση με την εκπαίδευση; Πώς μπορεί κάποιος να πάρει το επίπεδο 3 (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) από την κατάρτιση; Το επίπεδο 3, σημαίνει συνδυασμό γενικών γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών ώστε να καθοδηγείσαι, να συνεργάζεσαι, να εφαρμόζεις και να μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις, για να ανεβαίνεις και να ανεξαρτητοποιείσαι! Κατάρτιση σημαίνει, να ειδικεύομαι σε κάτι αφού απέκτησε τα βασικά, τις γενικές γνώσεις και ικανότητες! Επιστρέφουμε πάλι πίσω όταν προβληματιζόμασταν για τα ΤΕΕ και τα ΕΠΑΛ, έλεος! Μη σας παρασύρουν οι ελλείψεις, οι ημιμαθείς, οι περιστασιακοί! Τα ΣΕΚ πρέπει να περιληφθούν στην τυπική εκπαίδευση και να ενισχυθούν με μαθήματα γενικής παιδείας και γλώσσες! Διαφορετικά βγάζουμε μια γενιά ημιμαθών, αποκομμένους από το Λύκειο, ανέργους! Τι να τις κάνουν τις βεβαιώσεις; Στη Γαλλία, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από το 1934, στα πλαίσια της επαγγελματικής εκπαίδευσης, της τυπικής εκπαίδευσης, λειτουργούν τα τριετή (ήταν διετή, αλλά από το 2010 είναι τριετή με την πρακτική άσκηση) CAP (Le certificate d’ aptitude professionnele). Επίπεδο 2. Κατόπιν αν θέλουν οι μαθητές πάνε στη Β τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου! (Θα σας βοηθούσε η πρόταση που υποβλήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας). Πώς μπορείτε να σταματάτε το δρόμο ανθρώπων που με το ρυθμό τους προχωράνε και θέλουν να πάνε στα ΑΕΙ, ΤΕΙ; Γιατί δεν προτείνετε διαδρομές π.χ. μετά τα ΣΕΚ στην τυπική εκπαίδευση πάντα εκπαίδευση, οι απόφοιτοι να πηγαίνουν στη Β Τάξη των ΕΠΑΛ;