Σε ότι αφορά την Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΣΥ-Π)
θα πρέπει να επανέλθει ο θεσμός ΣΥ-Π στα σχολεία.
Να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και να ξεκινάει από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού μέχρι το Λύκειο. Να είναι δε ιδιαίτερα ενισχυμένος στην Γ΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου. Παράλληλα ένα Γραφείο Συμβούλων θεωρείται απαραίτητο σε κάθε σχολική μονάδα που θα στελεχώνεται οπωσδήποτε με Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού προκειμένου να ασκείται Συμβουλευτική και να διεξάγονται στους μαθητές/τριες που θα το θελήσουν και θα απαιτείται τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού ώστε να βοηθούνται οι μαθητές/τριες ποικιλοτρόπως. Σε ότι αφορά δε, τα Σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα συγκεκριμένα Γραφεία θα μπορούσαν να εποπτεύουν την Πρακτική Άσκηση αλλά και την Μαθητεία σε συνεργασία με εκπαιδευτικό του εκάστοτε τομέα. Κάτι τέτοιο άλλωστε προβλέπονταν και για τα Γρα..ΣΥ. για τα οποία δυστυχώς ανεστάλη η λειτουργία τους.
Σε ότι αφορά την Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΣΥ-Π) θα πρέπει να επανέλθει ο θεσμός ΣΥ-Π στα σχολεία. Να επαναπροσδιορισθεί ο ρόλος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και να ξεκινάει από τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού μέχρι το Λύκειο. Να είναι δε ιδιαίτερα ενισχυμένος στην Γ΄ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου. Παράλληλα ένα Γραφείο Συμβούλων θεωρείται απαραίτητο σε κάθε σχολική μονάδα που θα στελεχώνεται οπωσδήποτε με Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού προκειμένου να ασκείται Συμβουλευτική και να διεξάγονται στους μαθητές/τριες που θα το θελήσουν και θα απαιτείται τα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού ώστε να βοηθούνται οι μαθητές/τριες ποικιλοτρόπως. Σε ότι αφορά δε, τα Σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα συγκεκριμένα Γραφεία θα μπορούσαν να εποπτεύουν την Πρακτική Άσκηση αλλά και την Μαθητεία σε συνεργασία με εκπαιδευτικό του εκάστοτε τομέα. Κάτι τέτοιο άλλωστε προβλέπονταν και για τα Γρα..ΣΥ. για τα οποία δυστυχώς ανεστάλη η λειτουργία τους.