Κύριε Υπουργέ,
Επικροτείται η θετική σας πρότασή που αφορά στη σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Βιολογίας στον προσανατολισμό Θετικών Σπουδών-Επιστήμες Υγείας ενώ παράλληλα η Βιολογία θα είναι μάθημα εξέτασης και με βαρύτητα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην περίπτωση που το Υπουργείο θεωρεί ότι στις Επιστήμες Υγείας εντάσσονται μόνο τα Τμήματα της Σχολής Επιστημών Υγείας του σχεδίου-ΑΘΗΝΑ τότε η αξία της πρότασης αυτής περιορίζεται σημαντικά. Αυτό, γιατί δεν είναι σαφές στο σχέδιο νόμου πόσες ώρες θα διδάσκεται η Βιολογία στην Α’ και στην Β’ τάξη Λυκείου ενώ στη Γ’ Λυκείου δεν θα διδάσκεται. Επιπλέον, σε πολλά Τμήματα που σχετίζονται με τις βιοεπιστήμες θα εισάγονται υποψήφιοι χωρίς να εξεταστούν στη Βιολογία. Όπως η Βιολογία είναι απαραίτητη γνώση για το επιστημονικό πεδίο της Ιατρικής-Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής και της Κτηνιατρικής και σε κάποια Τμήματα εφαρμογών της Βιολογίας είναι εξίσου αναγκαία στα Τμήματα βιοεπιστημών όπως της Βιολογίας, Γεωπονίας, Δασολογίας κ.α..
Χωρίς να υποτιμάται στο παραμικρό η αξία και η αναγκαιότητα των υπόλοιπων μαθημάτων, θεωρώ ότι η εισαγωγή υποψηφίων στα Τμήματα Βιοεπιστημών που θα έχουν διδαχθεί εβδομαδιαίως στην Α, Β, και Γ’ Λυκείου (5, 7 και 8 ώρες) Μαθηματικά, τουλάχιστον (2, 5 και 6 ώρες) Φυσική, τουλάχιστον (2, 2 και 6 ώρες) Χημεία και στο μέγιστο μόνο (2, 2 και 0 ώρες) Βιολογία (χωρίς εξέταση για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση), θα έχει ως αποτέλεσμα στη μη ορθολογική επιλογή υποψηφίων και στην κατάφορη υποβάθμιση της ποιότητας των φοιτητών που εισάγονται στα Τμήματα των Βιοεπιστημών (κυρίως της Βιολογίας).
Με τη σιγουριά ότι και εσείς πιστεύετε ότι η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας προϋποθέτει τη δημιουργία ενός αξιόπιστου και κατάλληλα εκπαιδευμένου επιστημονικού δυναμικού και έχει ως ζητούμενο την καινοτόμο βιοπαραγωγή σε συνδυασμό με την υγεία των κατοίκων της, θα μπορούσε να γίνει μετονομασία του προσανατολισμού “Επιστήμες Υγείας” σε “Επιστήμες ζωής-Υγεία & Περιβάλλον” (συμφωνεί και με την ομάδα προσανατολισμού επαγγελμάτων/Υγεία-Πρόνοια) ώστε:
Οι υποψήφιοι για τα Τμήματα Βιοεπιστημών (Ιατρική, Νοσηλευτική, Οδοντιατρική, Φαρμακευτική, Βιολογία, Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας, Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, Κτηνιατρικής κ.ά.) να διδάσκονται στη Γ’ Λυκείου Βιολογία (8 ώρες εβδομαδιαίως) αντί των Μαθηματικών.
Κύριε Υπουργέ, Επικροτείται η θετική σας πρότασή που αφορά στη σημαντική αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Βιολογίας στον προσανατολισμό Θετικών Σπουδών-Επιστήμες Υγείας ενώ παράλληλα η Βιολογία θα είναι μάθημα εξέτασης και με βαρύτητα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στην περίπτωση που το Υπουργείο θεωρεί ότι στις Επιστήμες Υγείας εντάσσονται μόνο τα Τμήματα της Σχολής Επιστημών Υγείας του σχεδίου-ΑΘΗΝΑ τότε η αξία της πρότασης αυτής περιορίζεται σημαντικά. Αυτό, γιατί δεν είναι σαφές στο σχέδιο νόμου πόσες ώρες θα διδάσκεται η Βιολογία στην Α’ και στην Β’ τάξη Λυκείου ενώ στη Γ’ Λυκείου δεν θα διδάσκεται. Επιπλέον, σε πολλά Τμήματα που σχετίζονται με τις βιοεπιστήμες θα εισάγονται υποψήφιοι χωρίς να εξεταστούν στη Βιολογία. Όπως η Βιολογία είναι απαραίτητη γνώση για το επιστημονικό πεδίο της Ιατρικής-Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής και της Κτηνιατρικής και σε κάποια Τμήματα εφαρμογών της Βιολογίας είναι εξίσου αναγκαία στα Τμήματα βιοεπιστημών όπως της Βιολογίας, Γεωπονίας, Δασολογίας κ.α.. Χωρίς να υποτιμάται στο παραμικρό η αξία και η αναγκαιότητα των υπόλοιπων μαθημάτων, θεωρώ ότι η εισαγωγή υποψηφίων στα Τμήματα Βιοεπιστημών που θα έχουν διδαχθεί εβδομαδιαίως στην Α, Β, και Γ’ Λυκείου (5, 7 και 8 ώρες) Μαθηματικά, τουλάχιστον (2, 5 και 6 ώρες) Φυσική, τουλάχιστον (2, 2 και 6 ώρες) Χημεία και στο μέγιστο μόνο (2, 2 και 0 ώρες) Βιολογία (χωρίς εξέταση για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση), θα έχει ως αποτέλεσμα στη μη ορθολογική επιλογή υποψηφίων και στην κατάφορη υποβάθμιση της ποιότητας των φοιτητών που εισάγονται στα Τμήματα των Βιοεπιστημών (κυρίως της Βιολογίας). Με τη σιγουριά ότι και εσείς πιστεύετε ότι η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας προϋποθέτει τη δημιουργία ενός αξιόπιστου και κατάλληλα εκπαιδευμένου επιστημονικού δυναμικού και έχει ως ζητούμενο την καινοτόμο βιοπαραγωγή σε συνδυασμό με την υγεία των κατοίκων της, θα μπορούσε να γίνει μετονομασία του προσανατολισμού “Επιστήμες Υγείας” σε “Επιστήμες ζωής-Υγεία & Περιβάλλον” (συμφωνεί και με την ομάδα προσανατολισμού επαγγελμάτων/Υγεία-Πρόνοια) ώστε: Οι υποψήφιοι για τα Τμήματα Βιοεπιστημών (Ιατρική, Νοσηλευτική, Οδοντιατρική, Φαρμακευτική, Βιολογία, Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών, Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας, Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής, Κτηνιατρικής κ.ά.) να διδάσκονται στη Γ’ Λυκείου Βιολογία (8 ώρες εβδομαδιαίως) αντί των Μαθηματικών.