Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ίων Παπάζογλου | 25 Νοεμβρίου 2009, 17:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Το βασικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θέλετε να κινηθείτε μακτοπρόθεσμα θα μπορούσε να αποδώσει καρπούς, αν, φυσικά, ήταν επακόλουθο ώριμης σκέψης και ενδελεχούς μελέτης όλων των παραμέτρων που συνεπάγεται η επιλογή και πρόσληψη εκπαιδευτικών, είτε μονίμων είτε αναπληρωτών. Πιστεύω, όμως, ακράδαντα ότι ο άκρατος ενθουσιασμός και η στείρα πεποίθηση πως ένας διαγωνισμός με μεγάλο συντελεστή δυσκολίας θα κρίνει τον κατάλληλο εκπαιδευτικό, είναι απόλυτα λανθασμένη ιδέα και θα αποβεί εις βάρος της αξιοκρατίας την οποία επικαλείστε. Ακόμη και οι συνάδελφοι που εκφράζονται με απόλυτο τρόπο υπέρ του ΑΣΕΠ,μένει να δούμε τι γνώμη θα έχουν αν την επόμενη φορά που θα κάτσουν να γράψουν αποτύχουν παταγωδώς και αποκλειστούν από τους πίνακες! Συμφωνώ με το ερώτημα που ήδη έχει διατυπωθεί: Αν τον Ιούλιο του 2010,(της τρέχουσας δηλαδή χρονιάς) κλειδώσουν οι πίνακες και δεν τροφοδοτηθούν με τα μόρια προϋπηρεσίας του έτους 2010-2011, τότε γιατί κάποιος να αφήσει το σπίτι του και να πάει να εργαστεί αναπληρωτής σε ένα δυσπρόσιτο νησί, όπου βέβαια, δεν θα υπάρχουν τα μέσα και τα φροντιστήρια για να προετοιμαστεί επιμελώς για τον επερχόμενο διαγωνισμό; Εξάλλου, ούτε εσείς θα θέλατε να υποβαθμίσει κάποιος καθηγητής την ποιότητα της εργασίας του καλούμενος να διδάσκει το πρωί, να προετοιμάζεται το απόγευμα και να μελετάει και για τον ΑΣΕΠ (που θα είναι και το πιο βασικό γι΄αυτόν). Ερωτώ: Είμαι τρίτεκνος εκπαιδευτικός, τον Ιούλιο του 2010 θα έχω ξεπεράσει τα 20 μόρια(μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας) έχοντας εργαστεί σε σχολεία όπως η δυσπρόσιτη Φολέγανδρος και ΔΕΝ έχω κάποια επιτυχία στο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών, αφού βασίστηκα στην πιθανότητα πρόσληψης με τον ενιαίο πίνακα και το 40%. Είμαι πλέον κοντά στα πενήντα και μόλις ένα χρόνο πριν τη κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσληψης με αφήνετε έξω από την εκπαιδευτική κοινότητα που απετέλεσε τη ζωή μου μέχρι σήμερα. Νιώθω ταπεινωμένος και αποτυχημένος μπροστά στα παιδιά μου, τα θεμέλια της οικογένειας μου κλυδωνίζονται και σίγουρα δεν περισσεύουν χρήματα για να προστρέξω κι εγώ στα 'γνωστά' φροντιστήρια. Σαν κι εμένα υπάρχουν εκατοντάδες συνάδελφοι που βλέπουν τη ζωή τους να φεύγει κάτω από τα πόδια τους. Προτείνω: Ακόμη κι αν ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αποτελέσει το βασικό κριτήριο πρόσληψης εκπαιδευτικών στο τέλος, θα πρέπει να δώσετε τουλάχιστον τετραετή μεταβατική περίοδο με πιθανή φθίνουσα ποσόστωση από τον ενιαίο πίνακα (40%,30% κλπ) έτσι ώστε όλοι οι συνάδελφοι που έχουν αποκτήσει και θα συνεχίσουν να αποκτούν προϋπηρεσία μέχρι το οριστικό κλείσιμο των πινάκων να μπορούν να εργάζονται και να διορίζονται με βάση την προϋπηρεσία τους - άσχετα αν έχει προηγηθεί κάποια επιτυχία στο ΑΣΕΠ. Τουλάχιστον έτσι θα υπάρχει χρόνος για όσους πιστεύουν στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού να προετοιμαστούν και για τον διαγωνισμό, ενώ οι ευκαιριακοί "δημόσιοι" θα αποχωρήσουν σιγά - σιγά, ελευθερώνοντας και τους πίνακες. Επιμένω: Για τριτέκνους και πολυτέκνους να υπάρχει ειδική μέριμνα, έτσι ώστε να προστατευτεί ο θεσμός της πολυμελούς οικογένειας που τόσα συνεισφέρει στον τόπο μας, άσχετα από επιτυχία στο ΑΣΕΠ. Να εξασφαλιστεί η μόνιμη απασχόληση των γονέων τρί/πολύτεκνων οικογενειών, έστω και με μορφή αναπληρωτή εκπαιδευτικού! (Θα μπορούσε να υπάρχει περιορισμός στο μόνιμο διορισμό, όπου να επιβαλλόταν επιτυχία στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ). Μην μας εκθέσετε πανελλήνια ως ανεπαρκείς και μην προδώσετε την εμπιστοσύνη μας σε ένα σύστημα αξιών με το οποίο γαλουχούμε τα παιδιά μας! Σε τελευταία ανάλυση ας διατηρηθεί το 60%-40% το οποίο όλοι έχουμε αποδεχτεί ως το δικαιότερο μέχρι σήμερα. Είναι το ευκολότερο και το καλύτερο για όλους μας. Με εκτίμηση, Ι.Π. ΠΕ02 Τρίτεκνος εκπαιδευτικός.