Η αναφορά ότι η επιχορήγηση καλύπτει μέρος των λειτουργικών εξόδων (άρθρο 23, παράγρ. 1.1) δεν είναι σαφής και αφήνει περιθώρια αυθαιρεσιών και, κυρίως, παρανομιών.
Πρέπει να υπάρξει δέσμευση ότι η επιχορήγηση θα καλύπτει τουλάχιστον τη μισθοδοσία του τακτικού προσωπικού. Αυτό, αποτελεί ελάχιστη υποχρέωση της Πολιτείας, ειδικότερα στο βαθμό που το ύψος της μισθοδοσίας του ερευνητικού προσωπικού δεν προσδιορίζεται βάσει σχεδιασμών του φορέα, με βάση τις δυνατότητές του, αλλά προκύπτει δεσμευτικά από τον Νόμο.
Δεν μπορεί, με άλλα λόγια, νομίμως, το ΔΣ ενός ΕΚ να μην καταβάλλει τις αμοιβές που ορίζει η Πολιτεία, ειδάλλως επέχει νομικές ευθύνες και θα συρθεί στα δικαστήρια. Συνεπώς, είναι υποχρέωση της Πολιτείας που προσδιόρισε το ύψος των αμοιβών, να εξασφαλίσει και την καταβολή τους.
Λεωνίδας Καλλιβρετάκης
Διευθυντής Ερευνών/ Μέλος ΔΣ Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
Η αναφορά ότι η επιχορήγηση καλύπτει μέρος των λειτουργικών εξόδων (άρθρο 23, παράγρ. 1.1) δεν είναι σαφής και αφήνει περιθώρια αυθαιρεσιών και, κυρίως, παρανομιών. Πρέπει να υπάρξει δέσμευση ότι η επιχορήγηση θα καλύπτει τουλάχιστον τη μισθοδοσία του τακτικού προσωπικού. Αυτό, αποτελεί ελάχιστη υποχρέωση της Πολιτείας, ειδικότερα στο βαθμό που το ύψος της μισθοδοσίας του ερευνητικού προσωπικού δεν προσδιορίζεται βάσει σχεδιασμών του φορέα, με βάση τις δυνατότητές του, αλλά προκύπτει δεσμευτικά από τον Νόμο. Δεν μπορεί, με άλλα λόγια, νομίμως, το ΔΣ ενός ΕΚ να μην καταβάλλει τις αμοιβές που ορίζει η Πολιτεία, ειδάλλως επέχει νομικές ευθύνες και θα συρθεί στα δικαστήρια. Συνεπώς, είναι υποχρέωση της Πολιτείας που προσδιόρισε το ύψος των αμοιβών, να εξασφαλίσει και την καταβολή τους. Λεωνίδας Καλλιβρετάκης Διευθυντής Ερευνών/ Μέλος ΔΣ Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών