Παράγρ. 4:
Νομίζω ότι η πρόβλεψη κριτών από το εξωτερικό για την κρίση σε όλες τις βαθμίδες είναι υπερβολική και τείνει στον εντυπωσιασμό, ενώ δημιουργεί σοβαρές οργανωτικές περιπλοκές. Δεν είναι λογικό να απαιτείται διεθνής κινητοποίηση για να προσληφθεί ένας ερευνητής Γ’ βαθμίδας σε ένα εργαστήριο. Θα μπορούσε να ισχύει, ενδεχομένως, για την εξέλιξη στην Α’ βαθμίδα, αλλά όχι στις κατώτερες.
Αντιθέτως, δεν θα ήταν άνευ νοήματος μία έκθεση επί του επιστημονικού έργου των υποψηφίων από ειδικούς στο αντίστοιχο αντικείμενο (κατ’ αναλογία με αυτό που εφαρμόζεται σήμερα στα ΑΕΙ) ώστε να υποβοηθείται και ο Διευθυντής-εισηγητής στην κρίση του, ιδιαίτερα αν δεν είναι απολύτως γνώστης του ειδικού αντικειμένου (πράγμα που μπορεί να ισχύει ειδικά στα ενοποιημένα διεπιστημονικά Ινστιτούτα), αλλά και να έχει υπόψη της η επιτροπή μία έκθεση τρίτων για τον κρινόμενο.
Να σημειωθεί ότι, με βάση το άρθρο 29 (παραγρ. 6), ο τελικός έλεγχος νομιμότητας του επιλεγέντος ή προαχθέντος βαραίνει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚ, προτού επικυρώσει την εκλογή του και τον διορίσει.
Παραγρ. 6:
Δεν προκύπτει σαφές νόημα από την φράση ότι «σε περίπτωση μη ύπαρξης υποψηφίου στην κατάταξη της ανώτερης βαθμίδας ή μη αποδοχής της εκλογής του ή ανάκλησης της απόφασης εκλογής του ή εάν συντρέχει στο πρόσωπό του αντικειμενικό κώλυμα κάλυψης της θέσης, το Διοικητικό Συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη τις κατατάξεις σε βαθμίδες αποφασίζει κατά την κρίση του να εκλέξει είτε τον επόμενο στην ανώτερη βαθμίδα, είτε άλλο υποψήφιο επόμενης βαθμίδας (?) που έχει συγκεντρώσει μεγαλύτερο αριθμό ψήφων».
Λεωνίδας Καλλιβρετάκης
Διευθυντής Ερευνών/ Μέλος ΔΣ Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
Παράγρ. 4: Νομίζω ότι η πρόβλεψη κριτών από το εξωτερικό για την κρίση σε όλες τις βαθμίδες είναι υπερβολική και τείνει στον εντυπωσιασμό, ενώ δημιουργεί σοβαρές οργανωτικές περιπλοκές. Δεν είναι λογικό να απαιτείται διεθνής κινητοποίηση για να προσληφθεί ένας ερευνητής Γ’ βαθμίδας σε ένα εργαστήριο. Θα μπορούσε να ισχύει, ενδεχομένως, για την εξέλιξη στην Α’ βαθμίδα, αλλά όχι στις κατώτερες. Αντιθέτως, δεν θα ήταν άνευ νοήματος μία έκθεση επί του επιστημονικού έργου των υποψηφίων από ειδικούς στο αντίστοιχο αντικείμενο (κατ’ αναλογία με αυτό που εφαρμόζεται σήμερα στα ΑΕΙ) ώστε να υποβοηθείται και ο Διευθυντής-εισηγητής στην κρίση του, ιδιαίτερα αν δεν είναι απολύτως γνώστης του ειδικού αντικειμένου (πράγμα που μπορεί να ισχύει ειδικά στα ενοποιημένα διεπιστημονικά Ινστιτούτα), αλλά και να έχει υπόψη της η επιτροπή μία έκθεση τρίτων για τον κρινόμενο. Να σημειωθεί ότι, με βάση το άρθρο 29 (παραγρ. 6), ο τελικός έλεγχος νομιμότητας του επιλεγέντος ή προαχθέντος βαραίνει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚ, προτού επικυρώσει την εκλογή του και τον διορίσει. Παραγρ. 6: Δεν προκύπτει σαφές νόημα από την φράση ότι «σε περίπτωση μη ύπαρξης υποψηφίου στην κατάταξη της ανώτερης βαθμίδας ή μη αποδοχής της εκλογής του ή ανάκλησης της απόφασης εκλογής του ή εάν συντρέχει στο πρόσωπό του αντικειμενικό κώλυμα κάλυψης της θέσης, το Διοικητικό Συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη τις κατατάξεις σε βαθμίδες αποφασίζει κατά την κρίση του να εκλέξει είτε τον επόμενο στην ανώτερη βαθμίδα, είτε άλλο υποψήφιο επόμενης βαθμίδας (?) που έχει συγκεντρώσει μεγαλύτερο αριθμό ψήφων». Λεωνίδας Καλλιβρετάκης Διευθυντής Ερευνών/ Μέλος ΔΣ Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών