Δεν πρόκειται για προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος αλλά για προκηρύξεις. Οι προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος αποσκοπούν απλά στην καταγραφή τυχόν ενδιαφερομένων και δεν περιλαμβάνουν υποχρεωτικά χρηματοδότηση.
5. Τα αναφερόμενα στο σημείο αυτό περιλαμβάνονται στους Οδηγούς Εφαρμογής. Οι προκηρύξεις περιλαμβάνουν συνοπτικά στοιχεία (όπως σκοπός, ομάδα – στόχος, δημόσια δαπάνη, διάρκεια έργων, κριτήρια αξιολόγησης και άλλα σημαντικά στοιχεία).
6. Λεπτομέρειες επί της διαδικασίας αξιολόγησης δεν είναι σκόπιμο να περιλαμβάνονται σε νόμο. Η αξιολόγηση από επιτροπή ή εμπειρογνώμονες, ο αριθμός των μελών των επιτροπών, οι δυνητικοί παρατηρητές κλπ περιγράφονται στους Οδηγούς Εφαρμογής ανάλογα με το σκοπό του Προγράμματος και την Ομάδα Στόχο.
Εκφράζεται επιφύλαξη σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής αυτού και διαφωνία με τη δυνατότητα παρέμβασης στην αξιολόγηση. Εφόσον και με βάση τις προτάσεις μας προβλέπεται μια σωστή διαδικασία προκήρυξης και αξιολόγησης, η διαδικασία αυτή δεν πρέπει να μπορεί να ανατραπεί εκ των υστέρων. Μια τέτοια επιτροπή θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο στην κατανομή μη αναρροφούμενων προβλεπόμενων απ’ την προκήρυξη κονδυλίων.
Θα ήταν σκόπιμο αντί για παρατηρητές από την Σύνοδο των Πρυτάνεων ή των Διευθυντών των Ερευνητικών Κέντρων να συμμετέχει ανεξάρτητος παρατηρητής / εμπειρογνώμονας που θα ορίζεται από το ΕΣΕΚΤ και θα συντάσσει έκθεση για την διαδικασία που τηρήθηκε κατά την αξιολόγηση σύμφωνα με τα πρότυπα της Ε. Επιτροπής.
7. Η αξιολόγηση δεν βασίζεται σε δείκτες αλλά σε κριτήρια.
Δεν πρόκειται για προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος αλλά για προκηρύξεις. Οι προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος αποσκοπούν απλά στην καταγραφή τυχόν ενδιαφερομένων και δεν περιλαμβάνουν υποχρεωτικά χρηματοδότηση. 5. Τα αναφερόμενα στο σημείο αυτό περιλαμβάνονται στους Οδηγούς Εφαρμογής. Οι προκηρύξεις περιλαμβάνουν συνοπτικά στοιχεία (όπως σκοπός, ομάδα – στόχος, δημόσια δαπάνη, διάρκεια έργων, κριτήρια αξιολόγησης και άλλα σημαντικά στοιχεία). 6. Λεπτομέρειες επί της διαδικασίας αξιολόγησης δεν είναι σκόπιμο να περιλαμβάνονται σε νόμο. Η αξιολόγηση από επιτροπή ή εμπειρογνώμονες, ο αριθμός των μελών των επιτροπών, οι δυνητικοί παρατηρητές κλπ περιγράφονται στους Οδηγούς Εφαρμογής ανάλογα με το σκοπό του Προγράμματος και την Ομάδα Στόχο. Εκφράζεται επιφύλαξη σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής αυτού και διαφωνία με τη δυνατότητα παρέμβασης στην αξιολόγηση. Εφόσον και με βάση τις προτάσεις μας προβλέπεται μια σωστή διαδικασία προκήρυξης και αξιολόγησης, η διαδικασία αυτή δεν πρέπει να μπορεί να ανατραπεί εκ των υστέρων. Μια τέτοια επιτροπή θα μπορούσε να έχει θετικό ρόλο στην κατανομή μη αναρροφούμενων προβλεπόμενων απ’ την προκήρυξη κονδυλίων. Θα ήταν σκόπιμο αντί για παρατηρητές από την Σύνοδο των Πρυτάνεων ή των Διευθυντών των Ερευνητικών Κέντρων να συμμετέχει ανεξάρτητος παρατηρητής / εμπειρογνώμονας που θα ορίζεται από το ΕΣΕΚΤ και θα συντάσσει έκθεση για την διαδικασία που τηρήθηκε κατά την αξιολόγηση σύμφωνα με τα πρότυπα της Ε. Επιτροπής. 7. Η αξιολόγηση δεν βασίζεται σε δείκτες αλλά σε κριτήρια.