Πιστεύω ότι στο νέο νόμο πρέπει να παραμείνουν ως πλήρη μέλη, τόσο ο εκπρόσωπος των Ερευνητών και ΕΛΕ, όσο και ο εκπρόσωπος του Τεχνικού και Διοικητικού Προσωπικού, όπως ίσχυε στο ν.1514/85.
Υπενθυμίζω ότι στη σύνθεση του προσωπικού των Ερευνητικών Κέντρων το Τεχνικό και Διοικητικό Προσωπικό αποτελεί το 75% του συνόλου, ενώ οι Ερευνητές και ΕΛΕ το 25%.
Στα 28 χρόνια εφαρμογής του ν. 1514/85, όπου αυτός εφαρμόσθηκε, δεν υπήρξε σε κανένα Ερευνητικό Κέντρο πρόβλημα δυσλειτουργίας των Διοικητικών Συμβουλίων από την συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων σε αυτά.
Υπάρχουν αποφάσεις Διοικητικών Συμβουλίων και προέδρων ΕΚ (π.χ. ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., Ε.Κ.Κ.Ε., κ.α.) που στηρίζουν και επιβεβαιώνουν τα όσα αναφέρω. Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες η απαρτία των Δ.Σ. βασίζονταν στην συμμετοχή των εκπροσώπων, και ουδέποτε δημιουργήθηκε πρόβλημα στην λειτουργία τους. Σε όσα Δ.Σ. παρατηρήθηκαν προβλήματα δυσλειτουργίας, αυτά δημιουργήθηκαν από άλλους λόγους…..
Αντίθετα πιστεύω ότι η συμμετοχή των εκπρόσωπων λειτουργεί ως καταλύτης για την αξιοκρατία και τη διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων των Δ.Σ., αφού ο νόμος ορίζει ότι οι εκπρόσωποι είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν το προσωπικό για τις αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων.
Πιστεύω ότι η πλήρης συμμετοχή μόνο του εκπροσώπου των Ερευνητών και ΕΛΕ, και η συμμετοχή του εκπροσώπου του Τεχνικού και Διοικητικού Προσωπικού (που εκπροσωπεί το 75% του προσωπικού) ως παρατηρητή χωρίς ψήφο, αποκαλύπτει την ελιτίστικη αντίληψη εκείνων που συνέταξαν το σχέδιο νόμου (η οποία σε άλλο άρθρο φαίνεται καθαρά και από την κατάργηση των βαθμίδων ΕΛΕ και τη μείωση των βαθμίδων των ερευνητών) και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει την δημοκρατικότητα που προέβλεπε ο ν. 1514/85, του οποίου τα βασικά χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας, θα παρέμεναν σε ισχύ και στο νέο νόμο.
Οι δύο εκπρόσωποι πρέπει να παραμείνουν ως κανονικά πλήρη μέλη στα Δ.Σ., όπως προέβλεπε ο ν.1514/85, ο οποίος ίσχυσε μέχρι σήμερα και θεωρείται από τους πλέον επιτυχημένους.
Πιστεύω ότι στο νέο νόμο πρέπει να παραμείνουν ως πλήρη μέλη, τόσο ο εκπρόσωπος των Ερευνητών και ΕΛΕ, όσο και ο εκπρόσωπος του Τεχνικού και Διοικητικού Προσωπικού, όπως ίσχυε στο ν.1514/85. Υπενθυμίζω ότι στη σύνθεση του προσωπικού των Ερευνητικών Κέντρων το Τεχνικό και Διοικητικό Προσωπικό αποτελεί το 75% του συνόλου, ενώ οι Ερευνητές και ΕΛΕ το 25%. Στα 28 χρόνια εφαρμογής του ν. 1514/85, όπου αυτός εφαρμόσθηκε, δεν υπήρξε σε κανένα Ερευνητικό Κέντρο πρόβλημα δυσλειτουργίας των Διοικητικών Συμβουλίων από την συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων σε αυτά. Υπάρχουν αποφάσεις Διοικητικών Συμβουλίων και προέδρων ΕΚ (π.χ. ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., Ε.Κ.Κ.Ε., κ.α.) που στηρίζουν και επιβεβαιώνουν τα όσα αναφέρω. Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες η απαρτία των Δ.Σ. βασίζονταν στην συμμετοχή των εκπροσώπων, και ουδέποτε δημιουργήθηκε πρόβλημα στην λειτουργία τους. Σε όσα Δ.Σ. παρατηρήθηκαν προβλήματα δυσλειτουργίας, αυτά δημιουργήθηκαν από άλλους λόγους….. Αντίθετα πιστεύω ότι η συμμετοχή των εκπρόσωπων λειτουργεί ως καταλύτης για την αξιοκρατία και τη διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων των Δ.Σ., αφού ο νόμος ορίζει ότι οι εκπρόσωποι είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν το προσωπικό για τις αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων. Πιστεύω ότι η πλήρης συμμετοχή μόνο του εκπροσώπου των Ερευνητών και ΕΛΕ, και η συμμετοχή του εκπροσώπου του Τεχνικού και Διοικητικού Προσωπικού (που εκπροσωπεί το 75% του προσωπικού) ως παρατηρητή χωρίς ψήφο, αποκαλύπτει την ελιτίστικη αντίληψη εκείνων που συνέταξαν το σχέδιο νόμου (η οποία σε άλλο άρθρο φαίνεται καθαρά και από την κατάργηση των βαθμίδων ΕΛΕ και τη μείωση των βαθμίδων των ερευνητών) και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει την δημοκρατικότητα που προέβλεπε ο ν. 1514/85, του οποίου τα βασικά χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας, θα παρέμεναν σε ισχύ και στο νέο νόμο. Οι δύο εκπρόσωποι πρέπει να παραμείνουν ως κανονικά πλήρη μέλη στα Δ.Σ., όπως προέβλεπε ο ν.1514/85, ο οποίος ίσχυσε μέχρι σήμερα και θεωρείται από τους πλέον επιτυχημένους.