1. Δεν αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα του να διαθέτει ο Ειδικός Λειτουργικός Επιστήμονας απαραιτήτως Διδακτορικό Δίπλωμα. Λαμβάνοντας υπόψη τη (σαφώς ορθή) λογική της θεσμοθέτησης της κατηγορίας ΕΛΕ, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η συγκεκριμένη απαίτηση παραβιάζει ευθέως τη λογική αυτή. Είναι γνωστό ότι στα Ε.Κ. υπάρχει προσωπικό που ναι μεν δε διαθέτει Διδακτορικό Δίπλωμα, ωστόσο διαθέτει σημαντική εμπειρία στο σχεδιασμό και διαχείριση ερευνητικών έργων και ουσιαστικά επιτελεί έργο Ερευνητή. Με βάση τον προηγούμενο νόμο, το συγκεκριμένο προσωπικό θα μπορούσε να διεκδικήσει (και ορθώς) την ‘αναβάθμιση’/προαγωγή του σε ΕΛΕ, κάτι που το παρόν άρθρο αποκλείει ρητώς (και αδίκως). Εναλλακτικά, θα μπορούσε ίσως να απαιτείται Διδακτορικό Δίπλωμα για την εξέλιξη σε βαθμίδα ΕΛΕ Α και μόνον.
2.Δε μπορεί να διαιωνίζεται το στρεβλό καθεστώς των υποτροφιών που σε αρκετές δυστυχώς περιπτώσεις διαρκούν πολλά χρόνια κι επιπλέον δεν αναγνωρίζονται και επισήμως ως προϋπηρεσία στο προσωπικό που συστηματικά απασχολείται υπό το συγκεκριμένο καθεστώς. Ο παρών Νόμος οφείλει να αντιμετωπίσει το ζήτημα πιο προσεκτικά και να εξορθολογήσει την κατάσταση. Να μπουν συγκεκριμένοι περιορισμοί για το μέγιστο χρονικό διάστημα που μπορεί κάποιος να απασχολείται με υποτροφία και να επιλεγούν προσεκτικά οι προϋποθέσεις της συγκεκριμένης μορφής απασχόλησης. Η μετατροπή μιας μακροχρόνιας υποτροφίας ενός θετικά αξιολογημένου εργαζομένου, μετά την παρέλευση λογικού χρονικού διαστήματος (π.χ. 18 ή 24 μήνες), σε σύμβαση έργου ή εργασίας θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη.
1. Δεν αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα του να διαθέτει ο Ειδικός Λειτουργικός Επιστήμονας απαραιτήτως Διδακτορικό Δίπλωμα. Λαμβάνοντας υπόψη τη (σαφώς ορθή) λογική της θεσμοθέτησης της κατηγορίας ΕΛΕ, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η συγκεκριμένη απαίτηση παραβιάζει ευθέως τη λογική αυτή. Είναι γνωστό ότι στα Ε.Κ. υπάρχει προσωπικό που ναι μεν δε διαθέτει Διδακτορικό Δίπλωμα, ωστόσο διαθέτει σημαντική εμπειρία στο σχεδιασμό και διαχείριση ερευνητικών έργων και ουσιαστικά επιτελεί έργο Ερευνητή. Με βάση τον προηγούμενο νόμο, το συγκεκριμένο προσωπικό θα μπορούσε να διεκδικήσει (και ορθώς) την ‘αναβάθμιση’/προαγωγή του σε ΕΛΕ, κάτι που το παρόν άρθρο αποκλείει ρητώς (και αδίκως). Εναλλακτικά, θα μπορούσε ίσως να απαιτείται Διδακτορικό Δίπλωμα για την εξέλιξη σε βαθμίδα ΕΛΕ Α και μόνον. 2.Δε μπορεί να διαιωνίζεται το στρεβλό καθεστώς των υποτροφιών που σε αρκετές δυστυχώς περιπτώσεις διαρκούν πολλά χρόνια κι επιπλέον δεν αναγνωρίζονται και επισήμως ως προϋπηρεσία στο προσωπικό που συστηματικά απασχολείται υπό το συγκεκριμένο καθεστώς. Ο παρών Νόμος οφείλει να αντιμετωπίσει το ζήτημα πιο προσεκτικά και να εξορθολογήσει την κατάσταση. Να μπουν συγκεκριμένοι περιορισμοί για το μέγιστο χρονικό διάστημα που μπορεί κάποιος να απασχολείται με υποτροφία και να επιλεγούν προσεκτικά οι προϋποθέσεις της συγκεκριμένης μορφής απασχόλησης. Η μετατροπή μιας μακροχρόνιας υποτροφίας ενός θετικά αξιολογημένου εργαζομένου, μετά την παρέλευση λογικού χρονικού διαστήματος (π.χ. 18 ή 24 μήνες), σε σύμβαση έργου ή εργασίας θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητη.