Άρθρο 6 – Όργανα Αρμόδια όργανα για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής ΕΤΑΚ είναι: 1. Η Κεντρική Διοίκηση κατά το λόγο αρμοδιότητας επί των επί μέρους φορέων της. 2. Το ΥΠΑΙΘ. 3. Το Υπ.ΟΙΚ. 4. Η Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΓΓΕΤΚ). 5. Ο Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων. 6. Οι Περιφερειάρχες. 7. Το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ). 8. Οι Ερευνητικοί Φορείς.
ΣΧΟΛΙΟ:
- Τα αρμόδια όργανα για τον σχεδιασμό της ερευνητικής πολιτικής είναι πολλά και χωρίς μεταξύ τους ΔΙΑΚΡΙΤΗ σχέση και συνεργασία (π.χ. όλη η Κεντρική Διοίκηση χωρίς καμία περαιτέρω εξειδίκευση, Υπουργεία, Περιφερειάρχες, γνωμοδοτικά όργανα). Για παράδειγμα στο άρθρο 9 αναφέρεται ότι με «9.1: Με απόφαση του αρμόδιου (!???!!) υπουργού ορίζεται υφιστάμενη Υπηρεσία .... για την διαχείριση των θεμάτων» - χωρίς να διευκρινίζεται ΠΟΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ δηλαδή το ΥΠΑΙΘ? Ή το Υπ.ΟΙΚ, η ακόμη και το (μελλοντικό) υπουργείο που ΘΑ ‘ανήκει’ το ΓΓΕΤΚ? Θα έχει το συντονιστικό / κυρίαρχο ρόλο.
- Επίσης ο ρόλος της περιφέρειας είναι συγκεχυμένος κάτι μεταξύ ελεγκτή & ελεγχόμενου ή πως και επιβάλλεται να διασφαλιστεί/αντιμετωπιστεί η σύγκρουση συμφερόντων (conflict of interest) μεταξύ των περιφερειών.
- Με τον τρόπο αυτό, δεν επιτυγχάνεται ο απαραίτητος κεντρικός σχεδιασμός, αλλά θα συνεχίζεται η αποσπασματικότητα και η κακή διαχείριση των πόρων.
Άρθρο 6 – Όργανα Αρμόδια όργανα για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής ΕΤΑΚ είναι: 1. Η Κεντρική Διοίκηση κατά το λόγο αρμοδιότητας επί των επί μέρους φορέων της. 2. Το ΥΠΑΙΘ. 3. Το Υπ.ΟΙΚ. 4. Η Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΓΓΕΤΚ). 5. Ο Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων. 6. Οι Περιφερειάρχες. 7. Το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ). 8. Οι Ερευνητικοί Φορείς. ΣΧΟΛΙΟ: - Τα αρμόδια όργανα για τον σχεδιασμό της ερευνητικής πολιτικής είναι πολλά και χωρίς μεταξύ τους ΔΙΑΚΡΙΤΗ σχέση και συνεργασία (π.χ. όλη η Κεντρική Διοίκηση χωρίς καμία περαιτέρω εξειδίκευση, Υπουργεία, Περιφερειάρχες, γνωμοδοτικά όργανα). Για παράδειγμα στο άρθρο 9 αναφέρεται ότι με «9.1: Με απόφαση του αρμόδιου (!???!!) υπουργού ορίζεται υφιστάμενη Υπηρεσία .... για την διαχείριση των θεμάτων» - χωρίς να διευκρινίζεται ΠΟΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ δηλαδή το ΥΠΑΙΘ? Ή το Υπ.ΟΙΚ, η ακόμη και το (μελλοντικό) υπουργείο που ΘΑ ‘ανήκει’ το ΓΓΕΤΚ? Θα έχει το συντονιστικό / κυρίαρχο ρόλο. - Επίσης ο ρόλος της περιφέρειας είναι συγκεχυμένος κάτι μεταξύ ελεγκτή & ελεγχόμενου ή πως και επιβάλλεται να διασφαλιστεί/αντιμετωπιστεί η σύγκρουση συμφερόντων (conflict of interest) μεταξύ των περιφερειών. - Με τον τρόπο αυτό, δεν επιτυγχάνεται ο απαραίτητος κεντρικός σχεδιασμός, αλλά θα συνεχίζεται η αποσπασματικότητα και η κακή διαχείριση των πόρων.