Άρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Η εξαγγελία της δημιουργίας του «Εθνικού Χώρου Έρευνας» παραμένει αρκετά ασαφής ως προς τον τρόπο και τα κριτήρια υλοποίησής της, ενώ η επιδίωξη συντονισμού με τις συναφείς πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης προϋποθέτει μία τελείως διαφορετική προσέγγιση της έρευνας από αυτήν που αναπτύσσεται στο παρόν ν/σ. Σε μία τέτοια προσέγγιση, η έρευνα θα έπρεπε να νοείται ως αναπόσπαστο τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο του «Ενιαίου χώρου παιδείας και έρευνας». Για τον λόγο αυτό άλλωστε στα περισσότερα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η έρευνα εντάσσεται σε ξεχωριστό υπουργείο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας. Αυτό μάλιστα συμβαίνει, μεταξύ άλλων, και στη Γαλλία, από όπου οι συντάκτες του παρόντος νομοσχεδίου έχουν αντλήσει αρκετά στοιχεία, χωρίς όμως να έχουν προχωρήσει σε μία εξίσου ολοκληρωμένη και ανεπτυγμένη αντιμετώπιση της ερευνητικής στρατηγικής.
Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
Άρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων Η εξαγγελία της δημιουργίας του «Εθνικού Χώρου Έρευνας» παραμένει αρκετά ασαφής ως προς τον τρόπο και τα κριτήρια υλοποίησής της, ενώ η επιδίωξη συντονισμού με τις συναφείς πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης προϋποθέτει μία τελείως διαφορετική προσέγγιση της έρευνας από αυτήν που αναπτύσσεται στο παρόν ν/σ. Σε μία τέτοια προσέγγιση, η έρευνα θα έπρεπε να νοείται ως αναπόσπαστο τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο του «Ενιαίου χώρου παιδείας και έρευνας». Για τον λόγο αυτό άλλωστε στα περισσότερα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η έρευνα εντάσσεται σε ξεχωριστό υπουργείο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας. Αυτό μάλιστα συμβαίνει, μεταξύ άλλων, και στη Γαλλία, από όπου οι συντάκτες του παρόντος νομοσχεδίου έχουν αντλήσει αρκετά στοιχεία, χωρίς όμως να έχουν προχωρήσει σε μία εξίσου ολοκληρωμένη και ανεπτυγμένη αντιμετώπιση της ερευνητικής στρατηγικής. Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών