Αρχική Νομοσχέδιο ΕΤΑΚΆρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές ΙνστιτούτωνΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών | 29 Δεκεμβρίου 2013, 22:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές Ινστιτούτων Θα πρέπει να προστεθεί ένα όριο ηλικίας των υποψηφίων διευθυντών, για παράδειγμα το 60ό ή το 62ο έτος, όπως υπήρχε και στο παρελθόν. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθούν υποψηφιότητες ατόμων μεγάλων σε ηλικία και ενδεχομένως συνταξιούχων. Παράγραφος 7 Ο διευθυντής Ινστιτούτου θα πρέπει απαραιτήτως να γνωρίζει την ελληνική γλώσσα, όπως συμβαίνει και με τον διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου. Παράγραφος 8 Προτάσεις: • Ο διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου και ο διευθυντής του Ινστιτούτου πρέπει να είναι όχι μόνο πλήρους αλλά και αποκλειστικής απασχόλησης. Επίσης, να μην έχουν συμπληρώσει το 60ό έτος της ηλικίας τους κατά την υποβολή της υποψηφιότητάς τους, έτσι ώστε να μην υποχρεωθούν σε συνταξιοδότηση κατά τη διάρκεια της θητείας τους στο Ερευνητικό Κέντρο και στο Ινστιτούτο αντίστοιχα. • Όπως ορίζεται Αναπληρωτής διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου, έτσι πρέπει να ορίζεται και αναπληρωτής διευθυντής του Ινστιτούτου. • Σε περίπτωση κατά την οποία, κατά το χρόνο λήξης της θητείας του Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου, δεν έχει ακόμη διορισθεί νέος Διευθυντής και βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία εκλογής και διορισμού του ο Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου να έχει το δικαίωμα να συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντα του μόνο για ένα τρίμηνο. Μετά την παρέλευση του τριμήνου, το Διοικητικό Συμβούλιο θα μπορεί να εκλέξει μεταξύ των μελών του τον Προεδρεύοντα του Διοικητικού Συμβουλίου, ο οποίος να ασκεί προσωρινά τα καθήκοντα του Διευθυντή μέχρι τον διορισμό του νέου Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου. • Σε περίπτωση κατά την οποία, κατά το χρόνο λήξης της θητείας του Διευθυντή Ινστιτούτου, δεν έχει ακόμη διορισθεί νέος Διευθυντής του Ινστιτούτου αυτού και βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία εκλογής και διορισμού του ο Διευθυντής του Ινστιτούτου συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντα του, επίσης μόνο για ένα τρίμηνο, όπως συμβαίνει και με τον διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου. Μετά την παρέλευση του τριμήνου, καθήκοντα διευθυντή αναλαμβάνει ο αναπληρωτής διευθυντής Ινστιτούτου (βλ. και Άρθρο 17, παράγραφος 3). Η ανάληψη καθηκόντων διευθυντή Ινστιτούτου από τον διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου είναι αντιεπιστημονική και δυσλειτουργική, αφού δεν στηρίζεται σε κανένα επιστημονικό κριτήριο ούτε καν στη συνάφεια των γνωστικών αντικειμένων του διευθυντή του ΕΚ και του Ινστιτούτου. Παράγραφος 11 • Η παράγραφος αυτή, κατά τη γνώμη μας, χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή. Για τη συγκρότηση της Ειδικής Επιτροπής Κριτών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ερευνητικού Κέντρου δεν είναι δυνατόν να προτείνει στο ΕΣΕΤΚ κατάλογο τουλάχιστον είκοσι ενός (21) μελών, εκ των οποίων ποσοστό δύο τρίτων (2/3) να προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο, για τον λόγο ότι ενδέχεται να μην υπάρχει ικανός αριθμός προσώπων με συναφές γνωστικό αντικείμενο. • Αντίστοιχα, η έκφραση γνώμης των ερευνητών να ενέχει θέση ψήφου ή, εναλλακτικά, στην περίπτωση που η γνώμη των ερευνητών είναι συντριπτικά απορριπτική για έναν υποψήφιο διευθυντή, αυτό να έχει συγκεκριμένες και προβλεπόμενες επιπτώσεις στη μοριοδότησή του. Παράγραφος 14 • Ο Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου ή ο Διευθυντής Ινστιτούτου πρέπει να είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του με επάρκεια και με την απαιτούμενη προσήλωση. • Δεν ορίζονται στο ν/σ τα καθήκοντα του Διευθυντή με σαφήνεια και δεν προβλέπεται κάποια διαδικασία απολογισμού της θητείας του ή και λογοδοσίας για τα πεπραγμένα του. Επίσης, δεν προβλέπεται καμία διαδικασία η οποία να υποχρεώνει τον διευθυντή να ασκεί τα καθήκοντά του με επάρκεια προς όφελος του Ινστιτούτου, όπως για παράδειγμα, η υποχρέωση να καταθέτει στρατηγικό σχεδιασμό ή σχέδιο ανάπτυξης του Ινστιτούτου, να προτείνει τις επιστημονικές κατευθύνσεις και προτεραιότητες κ.λπ. Με δεδομένο όμως ότι η αξιολόγηση των Ερευνητικών Κέντρων και των Ινστιτούτων, και συνεπώς ο ίδιος ο στρατηγικός – επιστημονικός σχεδιασμός που γίνεται με ευθύνη του διευθυντή, μπορεί, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο παρόν νομοσχέδιο, να έχει επιπτώσεις ακόμη και στην ομαλή καταβολή της μισθοδοσίας των ερευνητών, η θητεία του διευθυντή θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ελέγχεται και η ενδεχόμενη αρνητική αξιολόγηση των πεπραγμένων του να έχει επιπτώσεις και στη μετέπειτα επαγγελματική και επιστημονική του σταδιοδρομία. Παράγραφος 15 Οι αποδοχές του Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου και του Διευθυντή Ινστιτούτου δεν είναι δυνατόν να καθορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του ΥΠΑΙΘ, γιατί σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι σταθερές, αλλά κυμαίνονται κατά περίπτωση. Παράλληλα, αυτός ο τρόπος καθορισμού των απολαβών μπορεί να καλλιεργήσει σχέσεις εξάρτησης με την πολιτική εξουσία. Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών