ΓΕΝΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
Ο Σύλλογος Ερευνητών / ΕΛΕ του ΕΚ 'Αθηνά' έχει εκφράσει αρκετές φορές τη θέση του πώς υποστηρίζει σθεναρά οποιαδήποτε προσπάθεια θα οδηγήσει προς την ενίσχυση των πρακτικών ακαδημαϊκής ελευθερίας στα Ερευνητικά Κέντρα με αναβάθμιση του ρόλου, της συμμετοχής αλλά και της ευθύνης του Ερευνητή, κατά αναλογία του Νομικού Πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των ΑΕΙ/ΤΕΙ σε σχέση με τη συμμετοχή και τoν ρόλο των μελών ΔΕΠ/ΕΠ. Η μερική επικάλυψη της περιόδου της διαβούλευσης με την περίοδο των εορτών δυσχεραίνει τη διαδικασία, μελετώντας όμως το νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση διαπιστώνεται πώς υπάρχουν μεν ορισμένα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, συνολικά όμως το νομοσχέδιο δεν τολμά την ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου και της ευθύνης των ερευνητών. Υπάρχουν πολλά θέματα που χρήζουν βελτίωσης, στα οποία γίνεται αναφορά ανά άρθρο. Επίσης, πολλά σημεία του σχεδίου νόμου χρήζουν συντακτικής και ορθογραφικής διόρθωσης, ενώ παρατηρείται η ύπαρξη αντιφατικών μεταξύ τους παραγράφων.
Η Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας απαιτεί ξεχωριστή δομή η οποία να αξιοποιεί την τεχνογνωσία πολλαπλών Υπουργείων και κατεξοχήν του Υπουργείου Ανάπτυξης με ισχυρότερη παρουσία αυτών από αυτή ενός συνδέσμου ανά Υπουργείο. Η παρατήρηση αφορά σε πολλαπλά άρθρα του νομοσχεδίου.
Άρθρο 1 – Αντικείμενο - Σκοποί
• Παρ. 2: Χρειάζεται λεκτική βελτίωση: η παράγραφος/πρόταση είναι μακροσκελής και δεν υπάρχει ρήμα σε αυτήν. Θα μπορούσε η διατύπωση να είναι: 'Στόχοι της Εθνικής Πολιτικής Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας είναι ....'.
• Παρ. 3: Η χρήση επιθετικών προσδιορισμών όπως 'συμμετρικής δημοσιονομικής ...', 'οριακού κόστους' είναι ασαφής και είναι προτιμότερο να μην περιλαμβάνεται σε κείμενο νομοθετικού περιεχομένου.
Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ "Αθηνά"
ΓΕΝΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Ο Σύλλογος Ερευνητών / ΕΛΕ του ΕΚ 'Αθηνά' έχει εκφράσει αρκετές φορές τη θέση του πώς υποστηρίζει σθεναρά οποιαδήποτε προσπάθεια θα οδηγήσει προς την ενίσχυση των πρακτικών ακαδημαϊκής ελευθερίας στα Ερευνητικά Κέντρα με αναβάθμιση του ρόλου, της συμμετοχής αλλά και της ευθύνης του Ερευνητή, κατά αναλογία του Νομικού Πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των ΑΕΙ/ΤΕΙ σε σχέση με τη συμμετοχή και τoν ρόλο των μελών ΔΕΠ/ΕΠ. Η μερική επικάλυψη της περιόδου της διαβούλευσης με την περίοδο των εορτών δυσχεραίνει τη διαδικασία, μελετώντας όμως το νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση διαπιστώνεται πώς υπάρχουν μεν ορισμένα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, συνολικά όμως το νομοσχέδιο δεν τολμά την ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου και της ευθύνης των ερευνητών. Υπάρχουν πολλά θέματα που χρήζουν βελτίωσης, στα οποία γίνεται αναφορά ανά άρθρο. Επίσης, πολλά σημεία του σχεδίου νόμου χρήζουν συντακτικής και ορθογραφικής διόρθωσης, ενώ παρατηρείται η ύπαρξη αντιφατικών μεταξύ τους παραγράφων. Η Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας απαιτεί ξεχωριστή δομή η οποία να αξιοποιεί την τεχνογνωσία πολλαπλών Υπουργείων και κατεξοχήν του Υπουργείου Ανάπτυξης με ισχυρότερη παρουσία αυτών από αυτή ενός συνδέσμου ανά Υπουργείο. Η παρατήρηση αφορά σε πολλαπλά άρθρα του νομοσχεδίου. Άρθρο 1 – Αντικείμενο - Σκοποί • Παρ. 2: Χρειάζεται λεκτική βελτίωση: η παράγραφος/πρόταση είναι μακροσκελής και δεν υπάρχει ρήμα σε αυτήν. Θα μπορούσε η διατύπωση να είναι: 'Στόχοι της Εθνικής Πολιτικής Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας είναι ....'. • Παρ. 3: Η χρήση επιθετικών προσδιορισμών όπως 'συμμετρικής δημοσιονομικής ...', 'οριακού κόστους' είναι ασαφής και είναι προτιμότερο να μην περιλαμβάνεται σε κείμενο νομοθετικού περιεχομένου. Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ "Αθηνά"