Στην § 11, η συγκρότηση της Ειδικής Επιτροπής Κριτών παρουσιάζει τα εξής – τουλάχιστον – προβλήματα:
Α. Δεν προσδιορίζονται τα κριτήρια με τα οποία το ΔΣ του Ερευνητικού Κέντρου επιλέγει και καταρτίζει τον κατάλογο «τουλάχιστον 21 μελών, εκ των οποίων ποσοστό 2/3 προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο» τον οποίο προτείνει στο ΕΣΕΤΚ
Β. «...ο ΥΠΑΙΘ επιλέγει και ορίζει τα 7 μέλη, που απαρτίζουν την Ειδική Επιτροπή Κριτών, εκ των οποίων ΕΩΣ δύο προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο,..». Άρα, στο όριο μπορεί και ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ μέλος προερχόμενο από το Ερευνητικό Κέντρο. Η διαδικασία πρέπει ν’ αποσαφηνιστεί σύμφωνα με την πολιτική βούληση: θέλει ο Νομοθέτης να υπάρχουν οπωσδήποτε εκλέκτορες από το ίδιο το Ερευνητικό Κέντρο; Εάν «ναι» θα πρέπει να συντάξει τη διάταξη – για παράδειγμα – ως ακολούθως: «...ο ΥΠΑΙΘ επιλέγει και ορίζει τα 7 μέλη, που απαρτίζουν την Ειδική Επιτροπή Κριτών, εκ των οποίων ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ δύο και ΕΩΣ ΤΕΣΣΑΡΑ προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο,..»
Στην ίδια § 11, η εκπεφρασμένη γνώμη των Ερευνητών θα πρέπει να καταγράφεται υποχρεωτικά ως ψήφος στη διαδικασία εκλογής. Σε περίπτωση διατύπωσης από τους Ερευνητές πλειοψηφικά ενισχυμένης (2/3) αρνητικής γνώμης για συγκεκριμένο Υποψήφιο ή κατάταξής του στην τελευταία θέση, η Ειδική Επιτροπή Κριτών θα πρέπει να μήν δύναται να επιλέξει πρώτον τον εν λόγω.
Στην § 13, η εργασιακή σχέση με το Ερευνητικό Κέντρο Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου ή Ινστιτούτου του, μετά από την επιτυχή ολοκλήρωση της θητείας του, «μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου δυνάμει της οποίας μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες του, ως Ερευνητής Α’ Βαθμίδας σε προσωποπαγή θέση».
Θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί ότι εννοείται θέση ΙΔΑΧ εάν πρόκειται για Ερευνητικό Κέντρο που είναι ΝΠΙΔ και σε θέση ΜΟΝΙΜΟΥ εάν πρόκειται για Ερευνητικό Κέντρο που είναι ΝΠΔΔ.
Νίκος Κατσαρός, ΙΠΡΕΕΤΑ / ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»
Στην § 11, η συγκρότηση της Ειδικής Επιτροπής Κριτών παρουσιάζει τα εξής – τουλάχιστον – προβλήματα: Α. Δεν προσδιορίζονται τα κριτήρια με τα οποία το ΔΣ του Ερευνητικού Κέντρου επιλέγει και καταρτίζει τον κατάλογο «τουλάχιστον 21 μελών, εκ των οποίων ποσοστό 2/3 προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο» τον οποίο προτείνει στο ΕΣΕΤΚ Β. «...ο ΥΠΑΙΘ επιλέγει και ορίζει τα 7 μέλη, που απαρτίζουν την Ειδική Επιτροπή Κριτών, εκ των οποίων ΕΩΣ δύο προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο,..». Άρα, στο όριο μπορεί και ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ μέλος προερχόμενο από το Ερευνητικό Κέντρο. Η διαδικασία πρέπει ν’ αποσαφηνιστεί σύμφωνα με την πολιτική βούληση: θέλει ο Νομοθέτης να υπάρχουν οπωσδήποτε εκλέκτορες από το ίδιο το Ερευνητικό Κέντρο; Εάν «ναι» θα πρέπει να συντάξει τη διάταξη – για παράδειγμα – ως ακολούθως: «...ο ΥΠΑΙΘ επιλέγει και ορίζει τα 7 μέλη, που απαρτίζουν την Ειδική Επιτροπή Κριτών, εκ των οποίων ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ δύο και ΕΩΣ ΤΕΣΣΑΡΑ προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο,..» Στην ίδια § 11, η εκπεφρασμένη γνώμη των Ερευνητών θα πρέπει να καταγράφεται υποχρεωτικά ως ψήφος στη διαδικασία εκλογής. Σε περίπτωση διατύπωσης από τους Ερευνητές πλειοψηφικά ενισχυμένης (2/3) αρνητικής γνώμης για συγκεκριμένο Υποψήφιο ή κατάταξής του στην τελευταία θέση, η Ειδική Επιτροπή Κριτών θα πρέπει να μήν δύναται να επιλέξει πρώτον τον εν λόγω. Στην § 13, η εργασιακή σχέση με το Ερευνητικό Κέντρο Διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου ή Ινστιτούτου του, μετά από την επιτυχή ολοκλήρωση της θητείας του, «μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου δυνάμει της οποίας μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες του, ως Ερευνητής Α’ Βαθμίδας σε προσωποπαγή θέση». Θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί ότι εννοείται θέση ΙΔΑΧ εάν πρόκειται για Ερευνητικό Κέντρο που είναι ΝΠΙΔ και σε θέση ΜΟΝΙΜΟΥ εάν πρόκειται για Ερευνητικό Κέντρο που είναι ΝΠΔΔ. Νίκος Κατσαρός, ΙΠΡΕΕΤΑ / ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»