Αρχική Νομοσχέδιο ΕΤΑΚΆρθρο 17 – Επιστημονικό Συμβούλιο Ερευνητικού Κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο ΙνστιτούτωνΣχόλιο του χρήστη Νίκος Κατσαρός | 30 Δεκεμβρίου 2013, 04:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην § 1 αναφέρεται ότι «Στο Ερευνητικό Κέντρο μπορεί να συνιστάται Επιστημονικό Συμβούλιο με Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του με συμβουλευτική αρμοδιότητα επί όλων των θεμάτων του Ερευνητικού Κέντρου και των Ινστιτούτων του...». Θα πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση να λειτουργήσουν οπωσδήποτε Επιστημονικά Συμβούλια, τα οποία όμως να επιλαμβάνονται θεμάτων ερευνητικής πολιτικής, προσανατολισμού και επιλογών, όχι όμως με αρμοδιότητα επί διοικητικών θεμάτων, προς αποφυγή τριβών με το ΔΣ. Στη συνέχεια, η διατύπωση «...ΜΠΟΡΕΙ να συνιστάται... επί όλων των θεμάτων...» θα πρέπει να τροποποιηθεί π.χ. ως εξής: «Στο Ερευνητικό Κέντρο συνιστάται υποχρεωτικά Επιστημονικό Συμβούλιο με Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του και λειτουργεί με τριετή θητεία και συμβουλευτική αρμοδιότητα επί των θεμάτων ερευνητικής πολιτικής του Ερευνητικού Κέντρου και των Ινστιτούτων του ...». Στην § 2 αναφέρεται ότι «Η πρόσκληση για την εκλογή των μελών του ΕΓΣΙ γίνεται από τον Διευθυντή του Ινστιτούτου ή σε περίπτωση έλλειψης αυτού από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ερευνητικού Κέντρου». Με αυτή τη διατύπωση, οι Ερευνητές του Ινστιτούτου μπορεί να μην κληθούν ποτέ να εκλέξουν ΕΓΣΙ. Θα πρέπει να παραμείνει θεσμοθετημένη η υποχρεωτική ανά διετία προκήρυξη εκλογών για τη συγκρότηση ΕΓΣΙ από τις Διοικητικές Υπηρεσίες και να προβλεφθεί η επαρκής στελέχωσή του με π.χ. τουλάχιστον 3 μέλη σε Ινστιτούτα έως 25 Ερευνητών και οπωσδήποτε 5 μέλη σε Ινστιτούτα που διαθέτουν περισσότερους από 25 Ερευνητές. Στην § 3 αναφέρεται ότι «Στο ΕΓΣΙ. προεδρεύει ο Διευθυντής του Ινστιτούτου ή σε περίπτωση γνωστοποίησης κωλύματος ή απουσίας του, ο αναπληρωτής του, ο οποίος προτείνεται από το ΕΓΣΙ και διορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ερευνητικού Κέντρου». Η συγκεκριμένη διάταξη σηματοδοτεί βούληση αύξησης των – ήδη υπερτροφικών - αρμοδιοτήτων του Διευθυντή Ινστιτούτου και προφανώς μειώνει την ανεξαρτησία της λειτουργίας ενός θεσμοθετημένου αντιπροσωπευτικού οργάνου όπως το ΕΓΣΙ. Θα πρέπει να παραμείνει σε ισχύ ο τρόπος συγκρότησης του ΕΓΣΙ που προβλέπεται στον Ν 1514/85. Επίσης, το ΕΓΣΙ θα πρέπει ν’ αποκτήσει ένα minimum αποφασιστικών αρμοδιοτήτων όπως π.χ. στα καίρια ζητήματα της προκήρυξης – και περιεχομένου – νέων θέσεων Ερευνητών, Μεταπτυχιακών ή Μεταδιδακτορικών Υποτρόφων και Τεχνικών καθώς και στα θέματα ερευνητικού προσανατολισμού του Ινστιτούτου. Νίκος Κατσαρός, ΙΠΡΕΕΤΑ / ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»