Αρχική Νομοσχέδιο ΕΤΑΚΆρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές ΙνστιτούτωνΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Ερευνητών ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. (ΣΕΕ) | 30 Δεκεμβρίου 2013, 08:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Σύλλογος Ερευνητών ΕΛΚΕΘΕ (ΣΕΕ) έχει συγκεκριμένες προτάσεις για την βελτίωση του Άρθρου 16 το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία των ΕΚ/Ινστιτούτων της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, ο ΣΕΕ προτείνει τα ακόλουθα: • Πρέπει να διασφαλιστεί η συμμετοχή της ερευνητικής κοινότητας του κάθε Ερευνητικού Κέντρου στην διαδικασία εκλογής τόσο του Διευθυντή του Κέντρου όσο και των Διευθυντών των Ινστιτούτων. Μετά από 30 σχεδόν χρόνια λειτουργίας των ερευνητικών φορέων δεν είναι πλέον αποδεκτό η τοποθέτηση του Διευθυντών να πραγματοποιείται από όργανα στα οποία δεν υπάρχει σχεδόν κανείς εκπρόσωπος της ερευνητικής κοινότητας. Η υπάρχουσα διαδικασία επιλογής είναι ιδιαίτερα προβληματική (το ΕΛΚΕΘΕ έχει πρόσφατη την πολύ δυσάρεστη εμπειρία της ασυμβατότητας της επιλογής Δ/ντή Κέντρου με τις ερευνητικές του προτεραιότητες) και αντανακλά την αντίληψη της πλήρους κηδεμονίας των ερευνητικών κέντρων από υπερκείμενους φορείς. Ενδεικτικό είναι ότι για την συγκρότηση της Ειδικής Επιτροπής Κριτών (παρ. 11): (α) Το ΕΣΕΤΚ μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει μέλη στον αρχικό κατάλογο των 21 κριτών χωρίς να διασφαλίζεταιπουθενά ότι τα 2/3 του τελικού καταλόγου θα προέρχονται από το οικείο Ερευνητικό Κέντρο. (β) Από τον τελικό κατάλογο ο ΥΠΑΙΘ επιλέγει την επταμελή ειδική επιτροπή κριτών εκ των οποίων ΕΩΣ δύο (δηλαδή μπορεί και κανένας!) προέρχονται από το Ερευνητικό Κέντρο. • Η εκλογή του Δ/ντή Κέντρου θα πρέπει να ακολουθεί το πρότυπο εκλογής πρύτανη στα ΑΕΙ: η επιλογή του Δ/ντή Κέντρου να γίνεται από επιτροπή κριτών που θα ορίζεται από το ΕΣΕΤΚ και θα απαρτίζεται από αριθμό διεθνώς καταξιωμένων επιστημόνων με συνάφεια στο γνωστικό αντικείμενο του ΕΚ και έναν ίσο αριθμό μελών που θα διορίζεται από το Ερευνητικό Κέντρο (Διευθυντές Ινστιτούτων και ερευνητές οι οποίοι θα εκλέγονται με μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ερευνητών και ΕΛΕ του Κέντρου). Πρόεδρος του οργάνου θα είναι ο εκάστοτε Πρόεδρος του ΕΣΕΤΚ. • Για την εκλογή Δ/ντή Ινστιτούτου προτείνεται να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία. Στην περίπτωση αυτή τα διοριζόμενα από το Ερευνητικό Κέντρο μέλη στο όργανο εκλογής θα είναι ερευνητές που θα εκλέγονται με μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ερευνητών και ΕΛΕ του Ινστιτούτου. • Πρέπει να επανέλθει το όριο ηλικίας των 62 ετών για τους Δ/ντές Κέντρου και Ινστιτούτων. • Η αναπλήρωση του Δ/ντή Ινστιτούτου να μη γίνεται από τον Δ/ντή Κέντρου διότι με τον τρόπο αυτό αμφισβητείται ηαυτοτέλεια των Ινστιτούτων (άρθρο 13, παρ. 5) και υποβαθμίζεται τόσο ο ρόλος του Δ/ντή Κέντρου όσο και του Δ/ντή Ινστιτούτου. Εξάλλου, στο νομοσχέδιο προβλέπεται θέση Αναπληρωτή Δ/ντή του Ινστιτούτου. • Για την παράταση της θητείας τόσο του Δ/ντή Κέντρου όσο και του Δ/ντή Ινστιτούτου πρέπει να προβλέπονται αυστηρά χρονικά πλαίσια. Οι διατυπώσεις της παραγράφου 8 είναι εντελώς γενικόλογες και ασαφείς και σε μια διασταλτική ερμηνεία τους, μπορούν να δικαιολογήσουν την επ’ αόριστο παράταση της θητείας τους. • Ο Δ/ντής Κέντρου και οι Δ/ντές Ινστιτούτων θα πρέπει να είναι πλήρους αλλά και αποκλειστικής απασχόλησης. • Πρέπει να καθοριστούν οι αρμοδιότητες του Αναπληρωτή Διευθυντή Ινστιτούτου (π.χ. δικαίωμα ψήφου στο ΔΣ, υποκατάσταση σε περίπτωση έλλειψηςτου Διευθυντή Ινστιτούτου). Η ύπαρξη του Αναπληρωτή Διευθυντή Ινστιτούτου προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 17 αλλά στην ουσία καθίσταται άκυρη διότι δεν καθορίζονται πουθενά οι αρμοδιότητές του, ενώσε περίπτωση έλλειψης Δ/ντή Ινστιτούτου, τον ρόλο του αναλαμβάνει ο Δ/ντής Κέντρου. • Πρέπει να προβλέπεται η περιοδική ή έστω τελική αξιολόγηση του έργου του Διευθυντή ΕΚ ή Ινστιτούτου.