"Με απόφαση του ΓΓΕΤΚ συγκροτείται, από το Μητρώο, τριμελής Επιτροπή, η οποία αξιολογεί τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, κρίνει αν και σε ποιο βαθμό έχουν τα προσόντα που απαιτούνται για την αξιολόγηση των προτάσεων χρηματοδότησης και εισηγείται σχετικά στον ΓΓΕΤΚ, με απόφαση του οποίου μετά από γνώμη του ΕΣΕΤΚ εγγράφονται στο Μητρώο". Με δεδομένο ότι οι δράσεις ΕΤΑΚ καλύπτουν μεγάλο εύρος θεματικών περιοχών, δεν είναι εφικτό μια μόνο τριμελής επιτροπή να κάνει ουσιαστικό έλεγχο και εισήγηση. Είναι χρήσιμο να διευκρινισθεί ότι ο έλεγχος αφορά μόνο σε τυπικά προσόντα.
- Παρ. 4. Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι αξιολογητές υπογράφουν συγκεκριμένες διατυπώσεις (συμφωνία, εμπιστευτικότητα, δήλωση περί μη σύγκρουσης συμφερόντων). Αυτές αποτελούν ρουτίνα και διαχειριστικό θέμα και δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για κάτι τέτοιο, και ιδιαίτερα δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει νομοθετική αναφορά σε όρκο.
- Παρ. 6-7-8. Είναι πρακτικό το ΕΣΕΤΚ να ασχολείται με τον έλεγχο άσκησης των καθηκόντων των αξιολογητών ? Γενικά η υπερρύθμιση της διαδικασίας αξιολόγησης με νόμο αποτελεί υπερβολική αντίδραση στην κακοδιαχείριση των αξιολογήσεων που παρατηρήθηκε πρόσφατα.
- ΠΡΟΤΑΣΗ: Πολλές ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιούν τους Καταλόγους Αξιολογητών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Γιατί δεν γίνεται κάτι τέτοιο και στη χώρα μας αξιοποιώντας και τον Κατάλογο Εθνικών Κριτών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ?
Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ «Αθηνά»
"Με απόφαση του ΓΓΕΤΚ συγκροτείται, από το Μητρώο, τριμελής Επιτροπή, η οποία αξιολογεί τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, κρίνει αν και σε ποιο βαθμό έχουν τα προσόντα που απαιτούνται για την αξιολόγηση των προτάσεων χρηματοδότησης και εισηγείται σχετικά στον ΓΓΕΤΚ, με απόφαση του οποίου μετά από γνώμη του ΕΣΕΤΚ εγγράφονται στο Μητρώο". Με δεδομένο ότι οι δράσεις ΕΤΑΚ καλύπτουν μεγάλο εύρος θεματικών περιοχών, δεν είναι εφικτό μια μόνο τριμελής επιτροπή να κάνει ουσιαστικό έλεγχο και εισήγηση. Είναι χρήσιμο να διευκρινισθεί ότι ο έλεγχος αφορά μόνο σε τυπικά προσόντα. - Παρ. 4. Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι αξιολογητές υπογράφουν συγκεκριμένες διατυπώσεις (συμφωνία, εμπιστευτικότητα, δήλωση περί μη σύγκρουσης συμφερόντων). Αυτές αποτελούν ρουτίνα και διαχειριστικό θέμα και δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει νομοθετική πρόβλεψη για κάτι τέτοιο, και ιδιαίτερα δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει νομοθετική αναφορά σε όρκο. - Παρ. 6-7-8. Είναι πρακτικό το ΕΣΕΤΚ να ασχολείται με τον έλεγχο άσκησης των καθηκόντων των αξιολογητών ? Γενικά η υπερρύθμιση της διαδικασίας αξιολόγησης με νόμο αποτελεί υπερβολική αντίδραση στην κακοδιαχείριση των αξιολογήσεων που παρατηρήθηκε πρόσφατα. - ΠΡΟΤΑΣΗ: Πολλές ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιούν τους Καταλόγους Αξιολογητών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Γιατί δεν γίνεται κάτι τέτοιο και στη χώρα μας αξιοποιώντας και τον Κατάλογο Εθνικών Κριτών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ? Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ «Αθηνά»