Οι μεταρρυθμίσεις που επέφεραν οι μνημονιακές δεσμεύσεις τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στη δημιουργία νέων υβριδικών οργανισμών που προέκυψαν από συγχωνεύσεις ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων (κυρίως άλλων εποπτευόμενων υπουργείων εκτός ΓΓΕΤ) με μη ερευνητικούς οργανισμούς όπως η συγχώνευση του Ινστιτούτου Τεχνικής Σεισμολογίας και Αντισεισμικών Κατασκευών-ΙΤΣΑΚ ( Ερευνητικό και Τεχνολογικό Κέντρο σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 4 του ν. 2919/2001) στον ΟΑΣΠ (άρθρο 57 του ν. 4002/2011).
Η υπαγωγή των παραπάνω διευρυμένων από άποψη αρμοδιοτήτων οργανισμών – ερευνητικών φορέων στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος σ/ν θα πρέπει να αναφέρεται ρητά και να είναι δεσμευτική για τις διοικήσεις αυτών με σαφή χρονοδιαγράμματα και διατάξεις/οδηγίες εναρμόνισης του θεσμικού τους πλαισίου. Σε διαφορετική περίπτωση η υπαγωγή αυτών, καθώς και των Ερευνητών τους, στις ρυθμίσεις του παρόντος σ/ν είναι πιθανόν να θεωρηθεί προαιρετική και να μην υλοποιηθεί. Η μη υπαγωγή των ερευνητικών αυτών φορέων δεσμευτικά (διαδικασίες, χρονοδιάγραμμα, προϋποθέσεις κλπ) μετά την κατάργηση του 1514/1985 και των τροποποιήσεων του δημιουργεί ένα νομικό κενό για την λειτουργία τους.
Αλέξανδρος Σαββαΐδης
Κύριος Ερευνητής ΙΤΣΑΚ
Εκ μέρους της Επιτροπής Μόνιμου Ερευνητικού Προσωπικού ΙΤΣΑΚ
Οι μεταρρυθμίσεις που επέφεραν οι μνημονιακές δεσμεύσεις τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στη δημιουργία νέων υβριδικών οργανισμών που προέκυψαν από συγχωνεύσεις ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων (κυρίως άλλων εποπτευόμενων υπουργείων εκτός ΓΓΕΤ) με μη ερευνητικούς οργανισμούς όπως η συγχώνευση του Ινστιτούτου Τεχνικής Σεισμολογίας και Αντισεισμικών Κατασκευών-ΙΤΣΑΚ ( Ερευνητικό και Τεχνολογικό Κέντρο σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 4 του ν. 2919/2001) στον ΟΑΣΠ (άρθρο 57 του ν. 4002/2011). Η υπαγωγή των παραπάνω διευρυμένων από άποψη αρμοδιοτήτων οργανισμών – ερευνητικών φορέων στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος σ/ν θα πρέπει να αναφέρεται ρητά και να είναι δεσμευτική για τις διοικήσεις αυτών με σαφή χρονοδιαγράμματα και διατάξεις/οδηγίες εναρμόνισης του θεσμικού τους πλαισίου. Σε διαφορετική περίπτωση η υπαγωγή αυτών, καθώς και των Ερευνητών τους, στις ρυθμίσεις του παρόντος σ/ν είναι πιθανόν να θεωρηθεί προαιρετική και να μην υλοποιηθεί. Η μη υπαγωγή των ερευνητικών αυτών φορέων δεσμευτικά (διαδικασίες, χρονοδιάγραμμα, προϋποθέσεις κλπ) μετά την κατάργηση του 1514/1985 και των τροποποιήσεων του δημιουργεί ένα νομικό κενό για την λειτουργία τους. Αλέξανδρος Σαββαΐδης Κύριος Ερευνητής ΙΤΣΑΚ Εκ μέρους της Επιτροπής Μόνιμου Ερευνητικού Προσωπικού ΙΤΣΑΚ