Σχόλιο (Α)
Στο 1.2 και 1.4 ο όρος "Τεχνικό Προσωπικό" προτείνεται να αντικατασταθεί από τον όρο "Ειδικό Επιστημονικό - Τεχνικό Προσωπικό".
Αιτιολόγηση σχολίου (Α)
Η ένταξη των ΕΛΕ και των ειδικών τεχνικών επιστημόνων στο «τεχνικό προσωπικό» δεν δικαιολογείται δεδομένου ότι ταυτόχρονα περιγράφεται ότι το προσωπικό αυτό «εκτελεί ειδικές επιστημονικές και τεχνικές εργασίες». Επιπλέον, για τους ΕΛΕ ταυτόχρονα προβλέπεται η κατοχή διδακτορικού διπλώματος και η αξιολόγησή τους «όπως οι ερευνητές».
Κατά συνέπεια προτείνεται ο χαρακτηρισμός της κατηγορίας αυτής ως «Ειδικό Επιστημονικό-Τεχνικό Προσωπικό».
Σχόλιο(Β)
Στο 1.2.2 προτείνεται να προστεθεί ". . . στον Εσωτερικό Κανονισμό ή Οργανισμό".
Αιτιολόγηση σχολίου (Β)
Είναι τυπικά αναγκαία η συμπλήρωση «…στον Εσωτερικό Κανονισμό ή Οργανισμό» δεδομένου ότι υπάρχουν φορείς-δημόσιες υπηρεσίες, όπως η ΕΕΑΕ, όπου τα προσόντα και τα κριτήρια κατάταξης-εξέλιξης των ΕΛΕ περιγράφονται στο π.δ. του Οργανισμού (άρθρο 9, π.δ. 404/93, ΦΕΚ 173/Α).
Σχόλιο(Γ)
Στο 3 προτείνεται το κείμενο να γίνει ως εξής:
. . . Ο βασικός μηνιαίος μισθός των Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων όλων των Βαθμίδων εξισώνεται μερικά με τον βασικό μισθό του Ερευνητή αντίστοιχης βαθμίδας κατά ποσοστό 90%, και πλήρως, κατά ποσοστό 100%, όσον αφορά τα επιδόματα. Το μισθολογικό καθεστώς των Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων της ΕΕΑΕ εξομοιώνεται πλήρως προς το καθεστώς των Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων των Ερευνητικών Κέντρων.
Αιτιολόγηση σχολίου (Γ)
Εφόσον προσδιορίζεται ποσοστιαία αντιστοιχία μεταξύ των αποδοχών ΕΛΕ και ερευνητών όσον αφορά το βασικό μισθό, είναι απαραίτητο να προσδιορισθεί και η αντιστοιχία όσον αφορά τα επιδόματα. Προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη αναβάθμιση των ΕΛΕ, προτείνεται το ποσοστό αυτό να ανέλθει αστο 100% των αντίστοιχων επιδομάτων. Επίσης, δεδομένου ότι στην ΕΕΑΕ (η οποία δεν είναι Ερευνητικό Κέντρο) υπηρετούν ΕΛΕ, είναι απαραίτητο να προστεθεί το τελευταίο εδάφιο.
Σχόλιο(Δ)
Προτείνεται επιπλέον παράγραφος 5 ως εξής:
5. Στον Τεχνολογικό Φορέα Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας συνιστώνται δέκα πέντε (15) οργανικές θέσεις Ειδικών Εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι εντάσσονται σε τρεις βαθμίδες, οι οποίες αντιστοιχούν στις τρεις βαθμίδες Ερευνητών του παρόντος άρθρου, όπως κάθε φορά ισχύει, και μισθολογικώς εξομοιώνονται πλήρως με τους Ερευνητές αυτούς. Οι Ειδικοί Εμπειρογνώμονες πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου. Τα ειδικότερα προσόντα εισαγωγής και εξέλιξης των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων ρυθμίζονται με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο εκδίδεται ύστερα από πρόταση του ΥΠΑΙΘ, με το οποίο τροποποιείται ο Οργανισμός της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (π.δ. 404/1993).
5.1 Η πρόσληψη των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων στην ΕΕΑΕ εξαιρείται από τις διατάξεις του Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α), κατ’ αναλογία με ό,τι ισχύει κάθε φορά για την πρόσληψη του ερευνητικού προσωπικού των ερευνητικών κέντρων που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤΚ.
5.2 Ως όριο ηλικίας για το διορισμό στις βαθμίδες των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων στην ΕΕΑΕ νοείται το όριο ηλικίας που προβλέπεται από τις διατάξεις του π.δ. 404/1993 (173 Α΄), εφαρμοζομένων κατ’ αναλογία των διατάξεων που εκάστοτε ισχύουν για το διορισμό ερευνητικού προσωπικού στας ερευνητικά κέντρα που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤΚ.
5.3 Οι οργανικές θέσεις των υπηρετούντων κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων στην ΕΕΑΕ μετατρέπονται σε προσωποπαγείς θέσεις Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων.
5.4 Οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες της ΕΕΑΕ μπορούν με αίτησή τους να κριθούν για τις θέσεις Ειδικών Εμπειρογνωμόνων. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης παραμένουν στη θέση τους και επανακρίνονται μετά από αίτηση τους, την οποία μπορούν να υποβάλλουν τουλάχιστον (2) δύο χρόνια μετά την ημερομηνία της αρχικής αρνητικής κρίσης.
5.5 Στους Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες και Ειδικούς Εμπειρογνώμονες που κατέχουν θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης ή προϊσταμένου Τμήματος οργανικής μονάδας της ΕΕΑΕ καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 18 του Ν. 4024/2011, όπως ισχύει.
Αιτιολόγηση του σχολίου(Δ)
Με την προτεινόμενη παράγραφο 5 ρυθμίζονται τα θέματα του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού της Ε.Ε.Α.Ε. Λαμβάνοντας υπόψη την πολυμορφία και το εύρος των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων και την ευθύνη του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού της Ε.Ε.Α.Ε., επαναλαμβάνονται οι ψηφισθείσες αλλά ουδέποτε εφαρμοσθείσες διατάξεις του άρθρου 53 του ν.3653/2008 για την έρευνα (λόγω της συνολικής αναστολής ισχύος του νόμου αυτού), με τις οποίες θεσπίζονται στην Ε.Ε.Α.Ε. εξειδικευμένες θέσεις με την ονομασία «ειδικοί εμπειρογνώμονες», που είναι εξελικτικά και μισθολογικά ισοδύναμες με τις αντίστοιχες των ερευνητών των ερευνητικών κέντρων. Επίσης, παρέχεται στους υπηρετούντες ειδικούς λειτουργικούς επιστήμονες (ΕΛΕ) της Ε.Ε.Α.Ε. η δυνατότητα να ανελιχθούν μέσω αυτών των αναβαθμισμένων θέσεων, λαμβάνοντας πρόνοια ώστε να μην προκληθεί αύξηση των οργανικών θέσεων του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού, μέσω της μετατροπής σε προσωποπαγείς των σημερινές οργανικών θέσεων ΕΛΕ.
Η παράγραφος 5.5 ρυθμίζει σαφώς το καθεστώς των στελεχών της ΕΕΑΕ που έχουν διευθυντικές ευθύνες, στα πλαίσια του ισχύοντος ενιαίου μισθολογίου, παρέχοντας τις απαραίτητες διασαφηνίσεις και καλύπτοντας κενά στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα. Πράγματι, το Μέρος Β του ενιαίου μισθολογίου (ν.3205/2003), στο οποίο υπάγονται οι ειδικές κατηγορίες, όπως ερευνητές, ΕΛΕ κλπ., δεν προβλέπει ρητώς επίδομα θέσης ευθύνης για τις για την περίπτωση μιας δημόσιας υπηρεσίας, όπως η ΕΕΑΕ, όπου δεν υπάρχουν Διευθυντές Ινστιτούτων, αλλά προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Τμημάτων. Προς άρση αυτού του κενού προτείνεται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης με βάση τις γενικές διατάξεις (Μέρος Α) του ενιαίου μισθολογίου, όπως σήμερα ισχύουν με βάση τον ν.4024/2011.
Σχόλιο (Α) Στο 1.2 και 1.4 ο όρος "Τεχνικό Προσωπικό" προτείνεται να αντικατασταθεί από τον όρο "Ειδικό Επιστημονικό - Τεχνικό Προσωπικό". Αιτιολόγηση σχολίου (Α) Η ένταξη των ΕΛΕ και των ειδικών τεχνικών επιστημόνων στο «τεχνικό προσωπικό» δεν δικαιολογείται δεδομένου ότι ταυτόχρονα περιγράφεται ότι το προσωπικό αυτό «εκτελεί ειδικές επιστημονικές και τεχνικές εργασίες». Επιπλέον, για τους ΕΛΕ ταυτόχρονα προβλέπεται η κατοχή διδακτορικού διπλώματος και η αξιολόγησή τους «όπως οι ερευνητές». Κατά συνέπεια προτείνεται ο χαρακτηρισμός της κατηγορίας αυτής ως «Ειδικό Επιστημονικό-Τεχνικό Προσωπικό». Σχόλιο(Β) Στο 1.2.2 προτείνεται να προστεθεί ". . . στον Εσωτερικό Κανονισμό ή Οργανισμό". Αιτιολόγηση σχολίου (Β) Είναι τυπικά αναγκαία η συμπλήρωση «…στον Εσωτερικό Κανονισμό ή Οργανισμό» δεδομένου ότι υπάρχουν φορείς-δημόσιες υπηρεσίες, όπως η ΕΕΑΕ, όπου τα προσόντα και τα κριτήρια κατάταξης-εξέλιξης των ΕΛΕ περιγράφονται στο π.δ. του Οργανισμού (άρθρο 9, π.δ. 404/93, ΦΕΚ 173/Α). Σχόλιο(Γ) Στο 3 προτείνεται το κείμενο να γίνει ως εξής: . . . Ο βασικός μηνιαίος μισθός των Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων όλων των Βαθμίδων εξισώνεται μερικά με τον βασικό μισθό του Ερευνητή αντίστοιχης βαθμίδας κατά ποσοστό 90%, και πλήρως, κατά ποσοστό 100%, όσον αφορά τα επιδόματα. Το μισθολογικό καθεστώς των Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων της ΕΕΑΕ εξομοιώνεται πλήρως προς το καθεστώς των Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων των Ερευνητικών Κέντρων. Αιτιολόγηση σχολίου (Γ) Εφόσον προσδιορίζεται ποσοστιαία αντιστοιχία μεταξύ των αποδοχών ΕΛΕ και ερευνητών όσον αφορά το βασικό μισθό, είναι απαραίτητο να προσδιορισθεί και η αντιστοιχία όσον αφορά τα επιδόματα. Προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη αναβάθμιση των ΕΛΕ, προτείνεται το ποσοστό αυτό να ανέλθει αστο 100% των αντίστοιχων επιδομάτων. Επίσης, δεδομένου ότι στην ΕΕΑΕ (η οποία δεν είναι Ερευνητικό Κέντρο) υπηρετούν ΕΛΕ, είναι απαραίτητο να προστεθεί το τελευταίο εδάφιο. Σχόλιο(Δ) Προτείνεται επιπλέον παράγραφος 5 ως εξής: 5. Στον Τεχνολογικό Φορέα Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας συνιστώνται δέκα πέντε (15) οργανικές θέσεις Ειδικών Εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι εντάσσονται σε τρεις βαθμίδες, οι οποίες αντιστοιχούν στις τρεις βαθμίδες Ερευνητών του παρόντος άρθρου, όπως κάθε φορά ισχύει, και μισθολογικώς εξομοιώνονται πλήρως με τους Ερευνητές αυτούς. Οι Ειδικοί Εμπειρογνώμονες πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου. Τα ειδικότερα προσόντα εισαγωγής και εξέλιξης των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων ρυθμίζονται με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο εκδίδεται ύστερα από πρόταση του ΥΠΑΙΘ, με το οποίο τροποποιείται ο Οργανισμός της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (π.δ. 404/1993). 5.1 Η πρόσληψη των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων στην ΕΕΑΕ εξαιρείται από τις διατάξεις του Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α), κατ’ αναλογία με ό,τι ισχύει κάθε φορά για την πρόσληψη του ερευνητικού προσωπικού των ερευνητικών κέντρων που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤΚ. 5.2 Ως όριο ηλικίας για το διορισμό στις βαθμίδες των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων στην ΕΕΑΕ νοείται το όριο ηλικίας που προβλέπεται από τις διατάξεις του π.δ. 404/1993 (173 Α΄), εφαρμοζομένων κατ’ αναλογία των διατάξεων που εκάστοτε ισχύουν για το διορισμό ερευνητικού προσωπικού στας ερευνητικά κέντρα που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤΚ. 5.3 Οι οργανικές θέσεις των υπηρετούντων κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων στην ΕΕΑΕ μετατρέπονται σε προσωποπαγείς θέσεις Ειδικών Λειτουργικών Επιστημόνων. 5.4 Οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες της ΕΕΑΕ μπορούν με αίτησή τους να κριθούν για τις θέσεις Ειδικών Εμπειρογνωμόνων. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης παραμένουν στη θέση τους και επανακρίνονται μετά από αίτηση τους, την οποία μπορούν να υποβάλλουν τουλάχιστον (2) δύο χρόνια μετά την ημερομηνία της αρχικής αρνητικής κρίσης. 5.5 Στους Ειδικούς Λειτουργικούς Επιστήμονες και Ειδικούς Εμπειρογνώμονες που κατέχουν θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης ή προϊσταμένου Τμήματος οργανικής μονάδας της ΕΕΑΕ καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 18 του Ν. 4024/2011, όπως ισχύει. Αιτιολόγηση του σχολίου(Δ) Με την προτεινόμενη παράγραφο 5 ρυθμίζονται τα θέματα του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού της Ε.Ε.Α.Ε. Λαμβάνοντας υπόψη την πολυμορφία και το εύρος των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων και την ευθύνη του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού της Ε.Ε.Α.Ε., επαναλαμβάνονται οι ψηφισθείσες αλλά ουδέποτε εφαρμοσθείσες διατάξεις του άρθρου 53 του ν.3653/2008 για την έρευνα (λόγω της συνολικής αναστολής ισχύος του νόμου αυτού), με τις οποίες θεσπίζονται στην Ε.Ε.Α.Ε. εξειδικευμένες θέσεις με την ονομασία «ειδικοί εμπειρογνώμονες», που είναι εξελικτικά και μισθολογικά ισοδύναμες με τις αντίστοιχες των ερευνητών των ερευνητικών κέντρων. Επίσης, παρέχεται στους υπηρετούντες ειδικούς λειτουργικούς επιστήμονες (ΕΛΕ) της Ε.Ε.Α.Ε. η δυνατότητα να ανελιχθούν μέσω αυτών των αναβαθμισμένων θέσεων, λαμβάνοντας πρόνοια ώστε να μην προκληθεί αύξηση των οργανικών θέσεων του ανώτερου στελεχιακού δυναμικού, μέσω της μετατροπής σε προσωποπαγείς των σημερινές οργανικών θέσεων ΕΛΕ. Η παράγραφος 5.5 ρυθμίζει σαφώς το καθεστώς των στελεχών της ΕΕΑΕ που έχουν διευθυντικές ευθύνες, στα πλαίσια του ισχύοντος ενιαίου μισθολογίου, παρέχοντας τις απαραίτητες διασαφηνίσεις και καλύπτοντας κενά στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα. Πράγματι, το Μέρος Β του ενιαίου μισθολογίου (ν.3205/2003), στο οποίο υπάγονται οι ειδικές κατηγορίες, όπως ερευνητές, ΕΛΕ κλπ., δεν προβλέπει ρητώς επίδομα θέσης ευθύνης για τις για την περίπτωση μιας δημόσιας υπηρεσίας, όπως η ΕΕΑΕ, όπου δεν υπάρχουν Διευθυντές Ινστιτούτων, αλλά προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Τμημάτων. Προς άρση αυτού του κενού προτείνεται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης με βάση τις γενικές διατάξεις (Μέρος Α) του ενιαίου μισθολογίου, όπως σήμερα ισχύουν με βάση τον ν.4024/2011.