Αρθρο 14: Οργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων
Σχόλιο που αφορά και το ΄Αρθρο 15 και 16
α) Ως Ερευνητικά Κέντρα για την εφαρμογή αυτού του νόμου είναι αυτονόητο ότι νοούνται τα Ερευνητικά Κέντρα (ΕΚ) και οι Τεχνολογικοί Φορείς που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ σύμφωνα με το ΄Αρθρο 40 του παρόντος νομοσχεδίου. Τα ΄Αρθρα 14, 15, 16 αλλά και 17 δεν μπορούν να έχουν εφαρμοφή σε άλλα Ερευνητικά Κέντρα άλλων υπουργείων τα υπάγονται σε άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις.
β) Προσοχή ως προς τη σημερινή κατάσταση διοίκησης των ερευνητικών Κέντρων ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ της ΓΓΕΤ.
Τα ΝΠΙΔ (όπως πχ. ΙΤΕ, ΕΚΕΤΑ,το ΚΕΤΕΑΘ που καταργήθηκε) όπως φαίνεται και από το ιδρυτικό τους αλλά και από τους Εσωτερικούς Κανονισμούς τους διαφέρουν, μεταξύ άλλων, και
--- ως προς τον Πρόεδρο του ΔΣ: Πρόεδρος του ορίζεται ο Διευθυντής της Κεντρικής Διοίκησης (ή Διεύθυνσης), ο επιστήμων - manager του ΕΚ, στον οποίο δίνονται μάλιστα και αυξημένες αρμοδιότητες.
--- ως προς τον Δ/ντή του ΕΚ. Δεν προβλέπεται τέτοια θέση.
Σχόλιο: Αν οι συντάκτες του σχεδίου νόμου έχουν την πρόθεση να υιοθετήσουν το μοντέλο των οργάνων Διοίκησης των ΕΚ ΝΠΙΔ θα πρέπει να κάνουν και τις ανάλογες αλλαγές στα σχετικά άρθρα. Αυτό όμως θα είχε και σαν συνέπεια τη ριζική αλλαγή των (σημερινών) οργανογραμμάτων των ΕΚ ΝΠΔΔ ως προς τις Διευθύνσεις τους.
Τελικά ποιό είναι το ζητούμενο; Η ενιαία ρύθμιση της διοίκησης των ΕΚ της ΓΓΕΤ μέσω αυτού το νόμου ή η διαφοροποιημένη ρύθμιση όπως έχει σήμερα η οποία και λειτουργεί χωρίς προβλήματα;
Αρθρο 14: Οργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων Σχόλιο που αφορά και το ΄Αρθρο 15 και 16 α) Ως Ερευνητικά Κέντρα για την εφαρμογή αυτού του νόμου είναι αυτονόητο ότι νοούνται τα Ερευνητικά Κέντρα (ΕΚ) και οι Τεχνολογικοί Φορείς που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ σύμφωνα με το ΄Αρθρο 40 του παρόντος νομοσχεδίου. Τα ΄Αρθρα 14, 15, 16 αλλά και 17 δεν μπορούν να έχουν εφαρμοφή σε άλλα Ερευνητικά Κέντρα άλλων υπουργείων τα υπάγονται σε άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις. β) Προσοχή ως προς τη σημερινή κατάσταση διοίκησης των ερευνητικών Κέντρων ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ της ΓΓΕΤ. Τα ΝΠΙΔ (όπως πχ. ΙΤΕ, ΕΚΕΤΑ,το ΚΕΤΕΑΘ που καταργήθηκε) όπως φαίνεται και από το ιδρυτικό τους αλλά και από τους Εσωτερικούς Κανονισμούς τους διαφέρουν, μεταξύ άλλων, και --- ως προς τον Πρόεδρο του ΔΣ: Πρόεδρος του ορίζεται ο Διευθυντής της Κεντρικής Διοίκησης (ή Διεύθυνσης), ο επιστήμων - manager του ΕΚ, στον οποίο δίνονται μάλιστα και αυξημένες αρμοδιότητες. --- ως προς τον Δ/ντή του ΕΚ. Δεν προβλέπεται τέτοια θέση. Σχόλιο: Αν οι συντάκτες του σχεδίου νόμου έχουν την πρόθεση να υιοθετήσουν το μοντέλο των οργάνων Διοίκησης των ΕΚ ΝΠΙΔ θα πρέπει να κάνουν και τις ανάλογες αλλαγές στα σχετικά άρθρα. Αυτό όμως θα είχε και σαν συνέπεια τη ριζική αλλαγή των (σημερινών) οργανογραμμάτων των ΕΚ ΝΠΔΔ ως προς τις Διευθύνσεις τους. Τελικά ποιό είναι το ζητούμενο; Η ενιαία ρύθμιση της διοίκησης των ΕΚ της ΓΓΕΤ μέσω αυτού το νόμου ή η διαφοροποιημένη ρύθμιση όπως έχει σήμερα η οποία και λειτουργεί χωρίς προβλήματα;