Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Γεωργαλά Ειρήνη | 28 Νοεμβρίου 2009, 23:23
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παραθέτω παρακάτω την επιστολή που έστειλα σε υπουργό, υφυπουργούς και όπου αλλού μπορούσα. Προκαταβολικά ζητώ συγγνώμη από συναδέλφους για το α' ενικό και την προβολή της προσωπικής μου υπόθεσης, θεωρώ όμως ότι η επιστολή καταδεικνύει την άποψη και την αδικία που υπέστησαν πολλοί από εμάς "Δράμα ,15 Νοεμβρίου 2009 Κυρία Υπουργέ Κύριοι Υφυπουργοί, ονομάζομαι Γεωργαλά Αντρέα-Ειρήνη και είμαι φιλόλογος, για πρώτη φορά αναπληρώτρια φέτος στα Βασιλικά Θεσσαλονίκης. Κλήθηκα αναπληρώτρια με τα μόρια (22.923) τα οποία συγκέντρωσα από επιτυχία στους ΑΣΕΠ 2006 (6.230) και 2008 (16.190) και ελάχιστη ωρομισθία (0.503) την οποία απέκτησα ακριβώς εξαιτίας των επιτυχιών αυτών. Όπως καταλαβαίνετε, είμαι μια εκ των αναπληρωτών των οποίων το μέλλον αποσταθεροποιείται εξαιτίας της κυβερνώσας παράταξης. Προτού συνεχίσω θα ήθελα να τονίσω ότι ο διορισμός 100% με παράγοντα ΑΣΕΠ αποτελούσε για μένα, όπως και για πολλούς συναδέλφους εκπαιδευτικούς, επιθυμία και δικαίωση, την οποία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2002 δεν επέτρεψε, όταν καθιέρωσε το διορισμό με ποσοστό 75% ΑΣΕΠ και 25% προϋπηρεσία. Ποσοστό που η Νέα Δημοκρατία μείωσε εις βάρος του ΑΣΕΠ σε 60% ΑΣΕΠ και 40% προϋπηρεσία, και καταστρατήγησε εις βάρος μου και εκατοντάδων άλλων εκπαιδευτικών μειώνοντας σε 45% ΑΣΕΠ και 55% προϋπηρεσία για την τρέχουσα σχολική χρονιά! Από τότε που εσείς εγκαινιάσατε την κατάσταση αυτή, χιλιάδες εκπαιδευτικοί δρομολόγησαν έτσι την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, κάποιοι απ’ αυτούς χωρίς να έχουν ούτε μια επιτυχία σε ΑΣΕΠ, και φέτος κάποιοι έχοντας πολλαπλές επιτυχίες σε ΑΣΕΠ, και τελικά διορίστηκαν. Και τώρα η προσωπική μου υπόθεση. Είμαι τρις επιτυχούσα σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (2005, 2006, 2008), μέσω των οποίων κάθε χρόνο ο αριθμός προσλήψεων μειωνόταν, για να ευνοηθούν οι διορισμοί μέσω προϋπηρεσίας. Την αποκορύφωση για μένα, που καταδεικνύει την κατάφωρη αδικία που έχω υποστεί, αποτελεί η απόφαση του τότε υπουργού Ευριπίδη Στυλιανίδη να μειώσει περαιτέρω τον ήδη μικρό –εν μέσω αυξημένων συνταξιοδοτήσεων-, ήδη προκηρυχθέντα αριθμό των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ από 600 σε 480, για τους φιλόλογους, όταν σε προηγούμενους διαγωνισμούς, των ετών από 1998 έως 2006 κυμαινόταν από 850 μέχρι 1200! Μείωσε τις θέσεις δηλαδή στις μισές και λιγότερες από προηγούμενους διαγωνισμούς, όταν τα κενά στα σχολεία ήταν αυξημένα και ο αριθμός των υποψηφίων καθηγητών –τον οποίο εσείς τροφοδοτήσατε, με τη δημιουργία ολοένα και περισσότερων τμημάτων για κλάδους που ήταν ήδη υπερκορεσμένοι- ξεπερνούσε τις 17.000, μόνο για τους φιλολόγους! Και η μείωση αυτή φυσικά εξυπηρετούσε το διορισμό μέσω της καινούρια ρύθμισης που καθιέρωσε ο «(νεο)δημοκράτης» κύριος Στυλιανίδης, το 24μηνο χωρίς ΑΣΕΠ, όπως το είχε προτείνει αρχικά.! Ευτυχώς μετά από αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καθιερώθηκε η μόνη δίκαια και αξιοκρατική ρύθμιση που αξιοποιούσε ορθά την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, των 24 μηνών προϋπηρεσίας με απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία σε έναν τουλάχιστον ΑΣΕΠ! Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού του 2008 για μένα; Θέση 574 από τους 17.000 υποψήφιους και μη διοριστέα! Μετά από μήνες διαβάσματος, πολλαπλών στερήσεων στην προσωπική μου ζωή και μιας αδιαμφισβήτητης επιτυχίας λόγω απόδοσης (73.05/100) δεν διορίστηκα! Με κατάταξη που σε προηγούμενους διαγωνισμούς θα ήμουν στους διοριστέους της Α’ φουρνιάς, απέτυχα να διοριστώ! Ή μάλλον καλύτερα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας απέτυχε να διοριστώ! Η μόνη παρηγοριά από αυτό το σημείο και μετά για το διορισμό που μου υφαρπάξατε – και δεν μ’ ενδιαφέρει το πράσινο ή μπλε χρώμα, γιατί υπεύθυνοι είστε όλοι – ήταν ο διορισμός μέσω τριών ετών αναπλήρωσης και τελικά μέσω 24μηνου και των τριών επιτυχιών στον ΑΣΕΠ. Και τώρα για μια ακόμη φορά έρχεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανατρέψει τον προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών και να ακυρώσει την οποιαδήποτε δικαίωση θα μπορούσαν να λάβουν για τον κόπο τους. Αλήθεια, κυρία Υπουργέ, σε μένα τι έχετε να πείτε; «Ατύχησες! Οι προηγούμενοι σου έκλεψαν το διορισμό μέσω ΑΣΕΠ για να εξυπηρετήσουν το διορισμό μέσω προϋπηρεσίας, εμείς σου τον στερούμε για να δώσουμε προτεραιότητα στον ΑΣΕΠ! Πήγαινε τώρα να διαβάσεις εκ νέου για 8 μήνες παγώνοντας οτιδήποτε άλλο στη ζωή σου, για να δώσεις για 4η φορά ΑΣΕΠ, γιατί τώρα ήρθαμε εμείς να διασώσουμε την αξιοκρατία!»;;; Εγώ την αξιοκρατία υποστήριζα πάντα, κυρία Υπουργέ, το σύστημα που καθιερώσατε εσείς με άδειαζε πάντα! Και τώρα φτάνω σε ηλικία 31 ετών, χωρίς ακόμα να έχω κάνει οικογένεια, και χωρίς να σκέφτομαι το ενδεχόμενο να κάνω οικογένεια, γιατί είμαι πάλι στο μηδέν! Με ποιο θράσος θα μου πείτε να ξαναβάλω όλα μου τα σχέδια στον πάγο, και να ξανακοπιάσω για έναν ακόμα ΑΣΕΠ, όταν η επίδοσή μου ήταν μέσα στις 500 καλύτερες από τις 17.000, και δε διορίστηκα από αποτυχία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου; Αλήθεια, κυρία Υπουργέ πόσες επιτυχίες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ πρέπει να έχει κάποιος εκπαιδευτικός στο ενεργητικό του για να αποδείξει ότι αξίζει τη θέση του μέσα σε ένα σχολείο; Την αδικία που υποστήκαμε οι 120 φιλόλογοι, και ο ανάλογος αριθμός συναδέρφων από κάθε ειδικότητα, των οποίων τις θέσεις έκοψε το ΥΠΕΠΘ με το έτσι θέλω ποιος θα τη διορθώσει κυρία Υπουργέ; Την αδικία που τώρα εσείς ετοιμάζετε εναντίον συναδέρφων που πέρασαν μήνες απομονωμένοι από οικογένεια και φίλους διαβάζοντας για να πάρουν μόρια έστω από ΑΣΕΠ και μακροπρόθεσμα να δικαιωθούν για τους κόπους τους με το να διοριστούν, και ιδιαίτερα αυτών που για πρώτη φορά είναι φέτος αναπληρωτές μετά από συνεχιζόμενη προσπάθεια ετών, ποιος θα την αποκαταστήσει κυρία Υπουργέ; Ποιος σας έδωσε το δικαίωμα να μας αντιμετωπίζετε σαν παράπλευρες απώλειες; Τη χρονική στιγμή που η ζωή χιλιάδων συναδέρφων έμπαινε σε μια σειρά επιλέξατε και πάλι να μας τραβήξετε το χαλί κάτω απ’ τα πόδια αποφασίζοντας την κατάργηση του διορισμού μέσω προϋπηρεσίας συλλήβδην, και βάζοντάς μας όλους στο ίδιο τσουβάλι. Όταν, πριν από ένα χρόνο, δεν είχατε κανένα ενδοιασμό να αναγνωρίσετε την προϋπηρεσία των καθηγητών των πρώην ΤΕΕ του ΟΑΕΔ, που αποκτήθηκε με αδιαφανείς διαδικασίες, γιατί προσλαμβάνονταν με αδιαφανείς διαδικασίες, και να τους εντάξετε στους πίνακες προϋπηρεσίας του ΥΠΕΠΘ! Και αντί να προσπαθήσετε να εξαλείψετε τα φαινόμενα της ευνοιοκρατίας, είτε προέρχονταν από το Υπουργείο Απασχόλησης είτε από το Παιδείας, αποφασίζετε συνολικά την ακύρωση των διορισμών μας! Αλήθεια, κυρία Υπουργέ, όταν στη διακήρυξή σας μιλήσατε για «μεταβατική περίοδο», εννοούσατε περίοδο για να διοριστούν αυτοί ακριβώς οι συνάδερφοι με τις προϋπηρεσίες μαμούθ, τις οποίες απέκτησαν αδιαφανώς στο Υπουργείο Απασχόλησης; Τη στιγμή που αποκλείετε από διορισμό ανθρώπους που πέτυχαν και 2 και 3 και 4 φορές στους διαγωνισμούς και περίμεναν πώς και πώς να φύγουν αναπληρωτές, ως μια ανταμοιβή για τον κόπο τους, και τελικά να διοριστούν; Πώς είναι δυνατόν να μας ακυρώνετε συλλήβδην; Πώς φτάνετε στο σημείο να καταδικάσετε συνολικά τους έχοντες προϋπηρεσία στο 40%, στο 30μηνο αλλά και στο 24μηνο; Γιατί δε δημιουργείτε ένα διττό σύστημα διορισμού μέσω γραπτού διαγωνισμού, αλλά και προϋπηρεσίας αναπληρωτών που να έχουν πετύχει μια φορά στον ΑΣΕΠ, αντικαθιστώντας στην ουσία το 40% και το 30μηνο, που δεν έχουν δει ποτέ ΑΣΕΠ, με ποσόστωση αναπληρωτών που έχουν κοπιάσει και έχουν επιτυχία/-ες στο διαγωνισμό, δικαιώνοντας τον κόπο τους; Έτσι στη ουσία δεν θα ακυρώνετε την προϋπηρεσία κανενός αναπληρωτή αλλά θα τους θέτετε ως ελάχιστη προϋπόθεση μία φορά να πιάσουν τη βάση! Ούτε θα πετάτε στον κάλαθο των αχρήστων τις δυσκολίες και το διάβασμα μηνών! Λέτε ότι θα καταργήσετε την τροφοδοσία των πινάκων αναπλήρωσης, στην ουσία τη μοριοδότηση των αναπληρωτών! Ποιος εκπαιδευτικός θα δεχτεί να αφήσει οικογένεια και να πάει στα πλέον απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα μέρη της χώρας, αν δε γνωρίζει ότι έστω και μακροπρόθεσμα κάτι τέτοιο θα τον οδηγήσει σε αποκατάσταση και εξισορρόπηση της ζωής του; Πώς θα λειτουργήσει η εκπαίδευση στα μέρη που είναι λιγότερο προνομιούχα; Κάνατε επίσης λόγο για δόκιμους εκπαιδευτικούς και αξιολόγηση των νεοδιοριζομένων εκπαιδευτικών. Ειλικρινά θεωρείτε ότι αυτοί χρειάζονται αξιολόγηση; Αυτοί που έφτυσαν αίμα για να φτάσουν μέσα στην τάξη; Ή απλά δε θέλετε να θίξετε τα συμφέροντα των παλαιότερων εκπαιδευτικών, πολλοί από τους οποίους δε δουλεύουν, γιατί δεν έχουν γνώσεις, γιατί κουράστηκαν και βαριούνται, ή γιατί την πραγματική δουλειά την κάνουν στα ιδιαίτερα μετά τη βάρδια του σχολείου; Μήπως στόχος σας είναι σιγά σιγά να φτιάξετε μια γενιά νέων εκπαιδευτικών εύκολα χειραγωγούμενων, που δε θα βγάζει κιχ μπροστά στις νέες «μεταρρυθμίσεις» που θα προωθήσετε στο χώρο της παιδείας; Δε θα σχολιάσω οποιαδήποτε άλλα από τις αλλαγές που σκοπεύετε να επιβάλετε στο χώρο της παιδείας, γιατί οι γνώσεις μου δεν είναι επαρκείς, και γιατί υπάρχουν άνθρωποι πιο κατάλληλοι γι’ αυτό. Είναι δική σας δουλειά να διαψεύσετε όσους –ορθά κατά την άποψη μου- φωνάζουν ότι τα νέα μέτρα εξαγγέλθηκαν στα ΜΜΕ μόνο για χάρη εντυπωσιασμού, υποκρύπτοντας την προσπάθειά σας να μειώσετε γενικά τους διορισμούς, κρατώντας στην εργασία ανθρώπους που διορίστηκαν στα 22-23 τους και συμπληρώνουν τώρα τα 35 έτη εργασίας μέχρι τα 65 τους, εξανεμίζοντας ταυτόχρονα κάθε ελπίδα νέων και ακούραστων ακόμα ανθρώπων να μπουν μέσα στο φυσικό χώρο τους, το σχολείο. Κλείνοντας, το μόνο που έχω να πω είναι ότι λυπάμαι, γιατί ζω στη χώρα στην οποία ένας νέος άνθρωπος που προσπαθεί σκληρά και σταθερά δε μπορεί να προγραμματίσει τη ζωή του, και στην οποία τις τελευταίες μέρες ακούω από συναδέρφους να μου λένε να μη το βάζω κάτω, γιατί σε τρία χρόνια, ο επόμενος Υπουργός Παιδείας, του ίδιου ή του άλλου κόμματος μπορεί να αναγνωρίσει εκ νέου την προϋπηρεσία! Κι αυτό που μου προκαλεί την περισσότερη αθυμία είναι ότι τα λεγόμενα των συναδέρφων μου έχουν σοβαρές πιθανότητες να πραγματοποιηθούν, γιατί ζω στη χώρα που η κάθε κυβέρνηση, και ο κάθε υπουργός θεωρεί την εκπαίδευση τσιφλίκι του, στην οποία θα αναδείξει τη χαρισματική του προσωπικότητα. Σας γνωστοποιώ ότι η επιστολή αυτή θα κοινοποιηθεί όπου κριθεί απαραίτητο, με σκοπό τη διόρθωση της αδικίας που επιχειρείτε. Με αγανάκτηση αστείρευτη, Γεωργαλά Αντρέα-Ειρήνη "