Αξιότιμοι κύριοι
Για την είσοδο και την αποβολή των μελών του Θ.Ν.Π. θα έπρεπε να διευκρινίσετε παρακαλούμε, ότι την απόλυτη ευθύνη και δικαιοδοσία την έχει το ίδιο το Θ.Ν.Π. και σε καμία περίπτωση το κράτος δεν μπορεί να ορίσει ποια θα είναι τα μέλη του και ποια θα πρέπει να αποβληθούν. Αυτό το στοιχείο – διευκρίνιση, καθιστά ελεύθερο το Θ.Ν.Π. από οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση στην εσωτερική του δομή και αλληλεπίδραση με τα μέλη του. Για παράδειγμα υπάρχουν θρησκευτικές ομάδες που δεν δέχονται ως μέλη τους άτομα που τρώνε κρέας. Δεν θα ήταν ορθό το κράτος να αναγκάσει την θρησκευτική ομάδα αυτή να δεχτεί «με το ζόρι» ως μέλος της έναν που τρώει κρέας. Από την άλλη στο ίδιο παράδειγμα δεν μπορεί το κράτος να αρνηθεί την αποβολή του μέλους που παραβαίνει αυτή την δοξασία, η οποία περιλαμβάνεται στον κανονισμό ή στα ιερά κείμενα του Θ.Ν.Π. Δεν μπορεί δηλαδή σε καμία περίπτωση το κράτος να είναι ο ρυθμιστής των όρων εισόδου και αποχώρησης των μελών του Θ.Ν.Π.
Αν κριθεί από τον αρμόδιο εισαγγελέα ότι συντρέχουν λόγοι που έρχονται σε αντίθεση με τη δημόσια τάξη και τα χρηστά ήθη τότε και μόνο το κράτος μπορεί να διατάξει τη παύση του Θ.Ν.Π. όπως προβλέπεται και παραπάνω στο νομοσχέδιο.
Να προστεθεί η παράγραφος:
Το Θ.Ν.Π. δεν είναι υποχρεωμένο να τελέσει τελετές παρά την θέλησή του με τους θρησκευτικούς του λειτουργούς, όπως γάμους και κηδείες.
Τα άτομα που θέλουν να τελέσουν μία τελετή, γάμο ή κηδεία, την οποία αρνείται να τελέσει το Θ.Ν.Π. ή ο/οι λειτουργός/οι του μπορούν να απευθυνθούν στα αρμόδια όργανα της πολιτείας για την επικύρωση και την τέλεση αυτών των τελετών.
Με εκτίμηση για την Ελεύθερη Ευαγγελική Εκκλησία Νικαίας
Θεοκλής Ραπτόπουλος
Αξιότιμοι κύριοι Για την είσοδο και την αποβολή των μελών του Θ.Ν.Π. θα έπρεπε να διευκρινίσετε παρακαλούμε, ότι την απόλυτη ευθύνη και δικαιοδοσία την έχει το ίδιο το Θ.Ν.Π. και σε καμία περίπτωση το κράτος δεν μπορεί να ορίσει ποια θα είναι τα μέλη του και ποια θα πρέπει να αποβληθούν. Αυτό το στοιχείο – διευκρίνιση, καθιστά ελεύθερο το Θ.Ν.Π. από οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση στην εσωτερική του δομή και αλληλεπίδραση με τα μέλη του. Για παράδειγμα υπάρχουν θρησκευτικές ομάδες που δεν δέχονται ως μέλη τους άτομα που τρώνε κρέας. Δεν θα ήταν ορθό το κράτος να αναγκάσει την θρησκευτική ομάδα αυτή να δεχτεί «με το ζόρι» ως μέλος της έναν που τρώει κρέας. Από την άλλη στο ίδιο παράδειγμα δεν μπορεί το κράτος να αρνηθεί την αποβολή του μέλους που παραβαίνει αυτή την δοξασία, η οποία περιλαμβάνεται στον κανονισμό ή στα ιερά κείμενα του Θ.Ν.Π. Δεν μπορεί δηλαδή σε καμία περίπτωση το κράτος να είναι ο ρυθμιστής των όρων εισόδου και αποχώρησης των μελών του Θ.Ν.Π. Αν κριθεί από τον αρμόδιο εισαγγελέα ότι συντρέχουν λόγοι που έρχονται σε αντίθεση με τη δημόσια τάξη και τα χρηστά ήθη τότε και μόνο το κράτος μπορεί να διατάξει τη παύση του Θ.Ν.Π. όπως προβλέπεται και παραπάνω στο νομοσχέδιο. Να προστεθεί η παράγραφος: Το Θ.Ν.Π. δεν είναι υποχρεωμένο να τελέσει τελετές παρά την θέλησή του με τους θρησκευτικούς του λειτουργούς, όπως γάμους και κηδείες. Τα άτομα που θέλουν να τελέσουν μία τελετή, γάμο ή κηδεία, την οποία αρνείται να τελέσει το Θ.Ν.Π. ή ο/οι λειτουργός/οι του μπορούν να απευθυνθούν στα αρμόδια όργανα της πολιτείας για την επικύρωση και την τέλεση αυτών των τελετών. Με εκτίμηση για την Ελεύθερη Ευαγγελική Εκκλησία Νικαίας Θεοκλής Ραπτόπουλος