Απλά θα ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους που σχολίασαν παραπάνω πως για την απόκτηση του πτυχίου ενός ΠΕ61/ΠΕ71 είναι υποχρεωτική η πρακτική άσκηση στα σχολεία γενικής αγωγής για δυο ακαδημαϊκά εξάμηνα, όπως ακριβώς και στα παιδαγωγικά τμήματα νηπιαγωγών και δασκάλων. Επίσης το πρόγραμμα σπουδών, τουλάχιστον του ΠΤΕΑ του Βόλου, περιλαμβάνει υποχρεωτικά παιδαγωγικά μαθήματα και μαθήματα υποχρεωτικής επιλογής, ακριβώς για να μπορούν να είναι αποτελεσματικοί και σε ένα Τ.Ε ή στην παράλληλη στήριξη. Σε καμία περίπτωση η εμβάθυνση δε φτάνει το επίπεδο των παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, αλλά τουλάχιστον έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να εργαστούν στα πλαίσια που ανέφερα παραπάνω.
Με το νομοσχέδιο που προτείνεται παραπάνω αποκαθίσταται επιτέλους μια τεράστια αδικία απέναντι στους ΠΕ61/ΠΕ71. Το βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή και τα 4 χρόνια σπουδών, καθιστούν σίγουρα έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής καταλληλότερο να διδάξει στα συγκεκριμένα πλαίσια, από έναν εκπαιδευτικό ΠΕ60/ΠΕ70 με μεταπτυχιακό στην Ε.Α. Με την ίδια λογική ένας ΠΕ61/ΠΕ71 με μεταπτυχιακό στις επιστήμες της αγωγής θα έπρεπε να εντάσσεται στους πίνακες της ειδικής αγωγής ή ακόμη χειρότερα ένας δάσκαλος με μεταπτυχιακό στη "διδακτική των μαθηματικών" να μπορεί να διοριστεί ως μαθηματικός. Αυτό που γινόταν τόσα χρόνια είναι αντίθετο στην αρχή της ισότητας. Το μόνο που διεκδικούμε είναι οι διορισμοί μόνιμων ή αναπληρωτών να γίνονται όπως ακριβώς σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους και τίποτα παραπάνω. Δε γίνεται να λειτουργούμε με δυο μέτρα και δυο σταθμά και λυπάμαι αν κάποιοι δε μπορούν να το αντιληφθούν αυτό, βάζοντας μπροστά το ατομικό συμφέρον. Από εκεί και πέρα, αν υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικού προσωπικού, τότε με το καλό να αναλάβουν τα ηνία και οι έχοντες μεταπτυχιακό.
Απλά θα ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους που σχολίασαν παραπάνω πως για την απόκτηση του πτυχίου ενός ΠΕ61/ΠΕ71 είναι υποχρεωτική η πρακτική άσκηση στα σχολεία γενικής αγωγής για δυο ακαδημαϊκά εξάμηνα, όπως ακριβώς και στα παιδαγωγικά τμήματα νηπιαγωγών και δασκάλων. Επίσης το πρόγραμμα σπουδών, τουλάχιστον του ΠΤΕΑ του Βόλου, περιλαμβάνει υποχρεωτικά παιδαγωγικά μαθήματα και μαθήματα υποχρεωτικής επιλογής, ακριβώς για να μπορούν να είναι αποτελεσματικοί και σε ένα Τ.Ε ή στην παράλληλη στήριξη. Σε καμία περίπτωση η εμβάθυνση δε φτάνει το επίπεδο των παιδαγωγικών τμημάτων δημοτικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, αλλά τουλάχιστον έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να εργαστούν στα πλαίσια που ανέφερα παραπάνω. Με το νομοσχέδιο που προτείνεται παραπάνω αποκαθίσταται επιτέλους μια τεράστια αδικία απέναντι στους ΠΕ61/ΠΕ71. Το βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή και τα 4 χρόνια σπουδών, καθιστούν σίγουρα έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής καταλληλότερο να διδάξει στα συγκεκριμένα πλαίσια, από έναν εκπαιδευτικό ΠΕ60/ΠΕ70 με μεταπτυχιακό στην Ε.Α. Με την ίδια λογική ένας ΠΕ61/ΠΕ71 με μεταπτυχιακό στις επιστήμες της αγωγής θα έπρεπε να εντάσσεται στους πίνακες της ειδικής αγωγής ή ακόμη χειρότερα ένας δάσκαλος με μεταπτυχιακό στη "διδακτική των μαθηματικών" να μπορεί να διοριστεί ως μαθηματικός. Αυτό που γινόταν τόσα χρόνια είναι αντίθετο στην αρχή της ισότητας. Το μόνο που διεκδικούμε είναι οι διορισμοί μόνιμων ή αναπληρωτών να γίνονται όπως ακριβώς σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους και τίποτα παραπάνω. Δε γίνεται να λειτουργούμε με δυο μέτρα και δυο σταθμά και λυπάμαι αν κάποιοι δε μπορούν να το αντιληφθούν αυτό, βάζοντας μπροστά το ατομικό συμφέρον. Από εκεί και πέρα, αν υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερο αριθμό εκπαιδευτικού προσωπικού, τότε με το καλό να αναλάβουν τα ηνία και οι έχοντες μεταπτυχιακό.