• Σχόλιο του χρήστη 'Αγγελική' | 17 Απριλίου 2014, 17:36

    Το προφιλ μου: • Βασικό πτυχίο: τμήμα «Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών» του Εθνικού και Καποδιστριακού Παν. Αθηνών. • Ετήσιο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής πριν το 2010 • Επάρκεια στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, • Επάρκεια στο Σύστημα Γραφής και Ανάγνωσης Τυφλών Braille, • Μεταπτυχιακό στην διδακτική του Αντικειμένου μου, που μου προσδίδει και την παιδαγωγική επάρκεια • κάποια μόρια προϋπηρεσίας σε δομές ΕΑΕ ως αναπληρώτρια Πληροφορικής ειδικής αγωγής (ΠΕ19.50) επιπλέον • Πρόσφατα ξεκίνησα μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή και • Εισήλθα με κατατακτήριες στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών. Οι απορίες/ ενστάσεις μου σχετικά με το νέο σχέδιο νόμου που αφορά την Ειδική Αγωγή: 1. Για ποιο λόγο δίδεται τόσο μεγάλη μοριοδότηση στο βαθμό πτυχίου; Έτσι θα επωφεληθούν οι αποφοιτήσαντες με μεγάλο βαθμό στο πτυχίο, αλλά όχι απαραίτητα με καλύτερη κατάρτιση. Συγκριτικά με την προϋπηρεσία, θεωρώ ότι υπερεκτιμάται ο βαθμός του πτυχίου χωρίς νόημα. 2. Γιατί δεν μοριοδοτείται το δεύτερο μεταπτυχιακό που μπορεί να έχει κάποιος γύρω από την διδακτική του αντικειμένου του; Δίδεται μεγάλη αξία στο βαθμό του πτυχίου, αλλά η εξειδίκευση σχετικα με διδακτική του αντικειμένου, δεν μας αφορά;;; 3. Που εντάσσεται κάποιος με παιδαγωγική επάρκεια και που εκείνος που δεν διαθέτει; Το προσόν αυτό, διαχωρίζει κυρίως αποφοίτους ειδικοτήτων που το βασικό πτυχίο δεν παρέχει παιδαγωγική επάρκεια, όπως τεχνικές ειδικότητες και απόφοιτοι τμήματος Πληροφορικής. Το σχέδιο νόμου δεν αναφέρει πουθενά την παιδαγωγική επάρκεια, που μέχρι τώρα θεωρούνταν υποχρεωτική, σημαντική στην κατάταξη και βασική προϋπόθεση ένταξης στους πίνακες μετά τον επόμενο ΑΣΕΠ! Πολλοί από τους καθηγητές που διεκδικούν κάθε χρόνο θέση αναπληρωτή, έσπευσαν να σπουδάσουν σε μεταπτυχιακά προγράμματα (σπαταλώντας χρόνο, κόπο και φυσικά χρήμα) προκειμένου να αποκτήσουν παιδαγωγική επάρκεια, αποκλείοντας μοιραία τη δυνατότητα να εργαστούν για τουλάχιστον ένα χρόνο, μιας και δεν είναι δυνατό να συμπίπτουν ο τόπος εργασίας ενός αναπληρωτή, με τον τόπο φοίτησης. Ως αποτέλεσμα της επιπλέον επιμόρφωσης, το νέο σχέδιο νόμου, αδιαφορεί για το κριτήριο της παιδαγωγικής επάρκειας και επικροτεί μάλλον, εκείνους που δεν έκαναν τον κόπο να την αποκτήσουν, μιας και το διάστημα που κάποιοι σπούδαζαν, εκείνοι εργαζόντουσαν και κέρδιζαν μόρια. 4. Θεωρώ επίσης, άδικο να προτάσσονται οι δάσκαλοι απόφοιτοι του τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71), έναντι των δασκάλων με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή (ΠΕ70,50). Οι δεύτεροι, μπορεί να έχουν αποκτήσει μεταπτυχιακά, προϋπηρεσία και προσόντα τα οποία δεν μπορούν με τίποτα να φτάσουν οι νέοι απόφοιτοι ΠΕ71 χωρίς προϋπηρεσία και επιπλέον επιμόρφωση.