Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Κυργιάκης | 29 Νοεμβρίου 2009, 10:54
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία υπουργέ. θα ήθελα,καταρχήν,να ξεκαθαρίσω πως όποιος δήποτε διάλογος για την παιδεία είναι κενός περιεχομένου αν δεν συνοδεύεται από τη δέσμευση ή ακόμη και τη βεβαιότητα ότι θα υπάρξει χρηματοδότηση χωρίς εκπτώσεις και χωρίς διακιολογίες ότι δήθεν λόγω κρίσης δεν υπάρχουν χρήματα.Όλα αυτά τα χρόνια κάποιοι θησαύρισαν εις βάρος μας,ας φροντίσετε ως κυβέρνηση να επιστρέψουν ένα μέρος των όσων απέκτησαν. Επίσης θα ήταν πιο ουσιώδες να συζητήσουμε πρώτα για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης που παρέχεται,για τους τομείς που πρέπει να αναπτυχθούν στη χώρα μας σε βάθος 10 και 20 χρόνων,για το αν θέλουμε πραγματικά να μορφώνονται όλα τα παιδιά ή μόνο όσα έχουν την οικονομική δυνατότητα και μετά να μας απασχολήσουν,οι διορισμοί,οι εξετάσεις,το πλήθος των μαθημάτων κλπ Όσον αφορά στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι τουλάχιστον ανακριβές,αν δεν γίνεται επίτηδες,να λέτε ότι οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται με δύο τρόπους (ΑΣΕΠ και ενιαίο πίνακα διορισμών)διότι ,όπως προφανώς θα γνωρίζετε, διορίζονται και - από τον πίνακα με 24μηνο και επιτυχία στον ΑΣΕΠ, - από τον πίνακα με 30μηνο χωρίς επιτυχία στον ΑΣΕΠ οι οποίοι είναι λίγοι μεν αλλά υφίστανται - απολυμένοι από ΟΑΕΔ και ιδιωτικά σχολεία που κλείνουν - πολύτεκνοι Θεωρώ ότι από όλους τους παραπάνω τρόπους ο μόνος που πρέπει να καταργηθεί είναι μέσω ΑΣΕΠ διότι δεν εξασφαλίζει σε καμιά περίπτωση την επιλογή των πιο κατάλληλων για να διδάξουν,δημιουργεί ψεύτικες επλπίδες στους νέεους εκπαιδευτικούς ότι θα διοριστούν σύντομα ενώ είναι μαθηματικά αποδεδειγμένο ότι κατά μέσο θα χρειαστεί να δώσουν 4 με 5 φορές μέχρι να διοριστούν.Αυτό μεταφράζεται σε οικονομική αφαίμαξη,τσάκισμα της αξιοπρέπειας και του αυτοσεβασμού των εκπαιδευτικών,ενίσχυση των φροντιστηρίων και προετοιμασία του μόνιμου,όταν θα γίνει,εκπαιδευτικού να δεχτεί όποιαδήποτε αξιολόγηση αφού έχει συνηθήσει να τον αξιολογούν σε όλη του τη ζωή. Αν πραγματικά θέλετε κάτι να αλλάξετε στην εκπαίδευση τότε - αυξήστε τους μόνιμους διορισμούς - σταματήστε το εμπόριο ελπίδας με την ΠΔΣ και τους ωρομίσθιους - σταματήστε τις αποσπάσεις των ΄΄δικών μας παιδιών΄΄ γιατί σαν να διάβασα κάπου ότι αρχίσατε κι εσείς να κάνετε αυτά που καταγγέλατε - βάλτε κανόνες στις αποσπάσεις και στις μεταθέσεις που να μην σας επιτρέπει να κάνετε για κάποιους τα στραβά μάτια - βάλτε κανόνες στις τοποθετήσεις νεοδιόριστων ή αποσπασμένων γιατί το κόλπο με τους ΄΄υπεράριθμους΄΄ δεν πάει άλλο - κάντε τους εκπαιδευτικούς να νιώσουν ικανοί και αναγκαίοι επιμορφώνοντάς τους ουσιαστικά και αυξάνοντάς τους τις αποδοχές.Είναι ένδειξη σεβασμού προς αυτούς. Τέλος αν θέλετε τόσο την αξιολόγηση ξεκινήστε να αξιολογείτε τα μέτρα που πήραν οι κυβερνήσεις στον τομέα της παιδείας όλα αυτά τα χρόνια και δείτε τα αποτελέσματα που είχαν.Αυτό θα σας βοηθήσει να μην κάνετε τα ίδια λάθη.Ήδη δώσατε δικαίωμα στον προκάτοχό σας να σας κατηγορήσει για προχειρότητα ξεχνώντας βέβαια ο ίδιος ότι επί των ημερών του μειώθηκε ο αρθμός των μόνιμων διορισμών και σημείωσε μεγάλη άνθηση το φαινόμενο των ΄΄υπεράριθμων΄΄ κατά την τοποθέτηση νεοδιόριστων. Με εκτίμηση Χρήστος Κυργιάκης: φυσικός (αναπληρωτής σε τρία ακριτικά μέρη τα τρία τελευταία χρόνια – τρεις φορές επιτυχών στον ΑΣΕΠ)